IPB

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> Synchroniseren, Bestanden comp en server synchroniseren
Marcel S
plaatsen Jan 22 2010, 12:33 PM
Bericht #1

Groep: Members
Sinds: 22-December 09
Gebruiker Nr.: 12,201

Hallo allemaal,

Heb Mandriva 2010 - KDE4 op mijn computer draaien (naar alle tevredenheid ). Ik heb een aparte partitie waarop ik alle multimedia-bestanden heb geinstalleerd.
Ik heb tevens een server (QNAP-TS110) waar ook al die multimedia-bestanden staan.
Met welk programma kan ik nu vanuit Mandriva deze bestanden regelmatig synchroniseren met die op de server?

B.v.d. voor jullie antwoorden.

Gr. Marcel

--------------------
Nexus Psile White | Jetway J9F2-Extreme Mini-ITX - i945GM - DVI ľ HDMI | Intel Core 2 Duo Mobile T7200 2.00GHz 667MHz 4MB | OCZ DDR2 PC2-5400 Gold GX XTC Dual Channel 1GB | Western digital Caviar GP 500 GB | Samsung SyncMaster 710v | HP Photosmart 2575 | QNAP-TS110 (NAS)
Go to the top of the page

+Quote Post
mantaray
plaatsen Jan 24 2010, 09:05 AM
Bericht #2

Sinds: 15-February 08
Gebruiker Nr.: 5,730

rsync
setuphervaal

+Quote Post
RvP
plaatsen Jan 24 2010, 07:23 PM
Bericht #3

Groep icoon

Groep: Root Admin
Sinds: 7-November 03
Van: Achter de duinen
Gebruiker Nr.: 44

Grsync
Zync
LuckyBackup

Hun kracht ligt in het feit dat ze allemaal rsync gebruken.
De zwakte; geen van hen ondersteunt synchronisatie van folders over een samba netwerk. dry.gif

edit (12-04-2012):
Symkron, synced wel over een samba netwerk

--------------------
* RvP = MCNL co÷rdinator Evenementen * Dus jouw contactpersoon, als je iets wilt organiseren rondom Mandriva of MCNL.

Mandriva vs Micro$oft. Begrijp het heden, dus ken het verleden. Mandriva vs Micro$oft. Actual knowledge based on knowing the past.
Micro$oft: 'A world without walls' versus Linux: 'A proper house for everyone'.

Pentium4 2.4Ghz_512MB, Mandriva2011.0_HD's 40GB en 80GB, saa7134 TV-kaart, grafische kaart: NVidia FX5200, windowmanager LXDE
Pentium4 2.9Ghz_1,5GB, Mandriva2011.0_6HD's total 0,5 TB_GeForce7900GT256MB, twinview monitoropstelling, parallel MustekCP600 + USB HP ScanJet3400C scanners, USB Webcam, windowmanager KDE
laptop M-Pentium-II 331Mhz_96MB_HD 6GB_with PuppyLinux 4.0.0
Network printers; Brother Laser HL-2150N en Multifunctional Inkjet MFC-295CN (including Scan over network linux driver)
Other (kids) pc's in HomeLANd network: Dual/Quad Cores - 2Gig/4Gig memory - much more Gigabytes datastorage, graphical power and HD flat screens (necessary for their home work, I presume)

+Quote Post
doelman
plaatsen Jan 25 2010, 09:40 AM
Bericht #4

Groep icoon

Sinds: 12-May 04
Van: Utrecht
Gebruiker Nr.: 829

QUOTE(RvP @ Jan 24 2010, 08:23 PM) *
De zwakte; geen van hen ondersteunt synchronisatie van folders over een samba netwerk. dry.gif

Wel als je die Samba shares lokaal mount, met smbmount. Het programma weet dan namelijk helemaal niet dat het een Samba share is wink2.gif

--------------------
Pianomuziek van Doelman

+Quote Post
Marcel S
plaatsen Jan 25 2010, 01:14 PM
Bericht #5

Sinds: 22-December 09
Gebruiker Nr.: 12,201

Bedankt voor jullie antwoorden.
Ga eens kijken of het gaat lukken. Er zit wel een windows-programma bij, maar dan moet ik dat via de comp van m'n dochter gebruiken, en dat is niet de bedoeling he happy.gif

Gr. Marcel

--------------------
Nexus Psile White | Jetway J9F2-Extreme Mini-ITX - i945GM - DVI ľ HDMI | Intel Core 2 Duo Mobile T7200 2.00GHz 667MHz 4MB | OCZ DDR2 PC2-5400 Gold GX XTC Dual Channel 1GB | Western digital Caviar GP 500 GB | Samsung SyncMaster 710v | HP Photosmart 2575 | QNAP-TS110 (NAS)

+Quote Post
RvP
plaatsen Jan 25 2010, 06:06 PM
Bericht #6

Groep icoon

QUOTE(doelman @ Jan 25 2010, 09:40 AM) *
Wel als je die Samba shares lokaal mount, met smbmount. Het programma weet dan namelijk helemaal niet dat het een Samba share is wink2.gif
Dat is inderdaad de manier, zeker als je een vaste target hebt.

--------------------
* RvP = MCNL co÷rdinator Evenementen * Dus jouw contactpersoon, als je iets wilt organiseren rondom Mandriva of MCNL.

Mandriva vs Micro$oft. Begrijp het heden, dus ken het verleden. Mandriva vs Micro$oft. Actual knowledge based on knowing the past.

Pentium4 2.4Ghz_512MB, Mandriva2011.0_HD's 40GB en 80GB, saa7134 TV-kaart, grafische kaart: NVidia FX5200, windowmanager LXDE
Pentium4 2.9Ghz_1,5GB, Mandriva2011.0_6HD's total 0,5 TB_GeForce7900GT256MB, twinview monitoropstelling, parallel MustekCP600 + USB HP ScanJet3400C scanners, USB Webcam, windowmanager KDE
Network printers; Brother Laser HL-2150N en Multifunctional Inkjet MFC-295CN (including Scan over network linux driver)
Other (kids) pc's in HomeLANd network: Dual/Quad Cores - 2Gig/4Gig memory - much more Gigabytes datastorage, graphical power and HD flat screens (necessary for their home work, I presume)

+Quote Post
RvP
plaatsen Apr 12 2012, 07:30 PM
Bericht #7

Groep icoon

Pareltje gevonden: Synkron.
Ondersteunt ook netwerkshares, dus werkt ook met Samba shares
Zit in Mandriva2011.0 bronnen.

--------------------

+Quote Post
-davo
plaatsen Apr 16 2012, 08:10 PM
Bericht #8

Groep: Validating
Sinds: 2-January 06
Gebruiker Nr.: 2,762

QUOTE(RvP @ Apr 12 2012, 07:30 PM) *
Pareltje gevonden: Synkron.
Ondersteunt ook netwerkshares, dus werkt ook met Samba shares
Zit in Mandriva2011.0 bronnen.

Ik heb net synkron getest op mijn fotocollectie (ondertussen 80 GB) en Synkron werkt niet zoals ik het wil. Het kopieert niet alle bestanden, en overschrijft andere...
Had er zelf goede dingen over gelezen, maar bij mij werkte het toch niet. Ben ook nog op zoek naar een goed Linux alternatief. Voorlopig via Windows en Syncback wat kan samenwerken met scheduler. Voorlopig! Ik ben ook benieuwd naar verder advies hier en ga nog wat testen.

--------------------

+Quote Post
-davo
plaatsen Apr 16 2012, 08:11 PM
Bericht #9

QUOTE(mantaray @ Jan 24 2010, 09:05 AM) *

link werkt niet

--------------------

+Quote Post
wimedel
plaatsen Apr 16 2012, 10:39 PM
Bericht #10

Sinds: 20-July 04
Van: Zeist
Gebruiker Nr.: 1,089

Davo,
Misschien is Crashplan iets voor jou. In beginsel is dat een backup-faciliteit. Ik heb die hier beschreven. Crashplan heeft niet alleen de mogelijkheid om te backuppen naar de Crashpan-servers, maar ook naar een andere pc of server in je eigen netwerk of naar een pc van een vriend. Ik heb Crashplan zo ingesteld dat die wegschrijft naar de Crashplan-servers (ik heb een betaalde account), maar ik schrijf ook weg naar een andere harde schijf op mijn pc, en ik heb proefondervindelijk gekonstateerd dat je ook kan wegschrijven naar een ander apparaat, al of niet in je eigen netwerk.
Als je Crashplan alleen gebruikt om weg te schrijven naar een andere pc, dan is een Crashplan account gratis. En door je instellingen te manipuleren kan je er volgens mij voor zorgen dat er op die andere pc (dat kan dus ook een server in je netwerk zijn) een getrouwe kopie blijft van de originele bestanden op je eigen pc (dus zonder oudere versies van bestanden en zonder inmiddels op je eigen pc verwijderde bestanden).
Crashplan is overigens niet afhankelijk van samba maar werkt volgens het tcp-protocol. Maar je kan de gebackupte bestanden uiteraard wel via samba benaderbaar maken.
Wim

--------------------
:D Met een goed menu hoef je niet naar de keuken te gaan om zelf de kok instructies te geven

+Quote Post
-davo
plaatsen Apr 19 2012, 08:34 PM
Bericht #11

QUOTE(wimedel @ Apr 16 2012, 10:39 PM) *
Davo,
Misschien is Crashplan iets voor jou. In beginsel is dat een backup-faciliteit. Ik heb die hier beschreven. Crashplan heeft niet alleen de mogelijkheid om te backuppen naar de Crashpan-servers, maar ook naar een andere pc of server in je eigen netwerk of naar een pc van een vriend. Ik heb Crashplan zo ingesteld dat die wegschrijft naar de Crashplan-servers (ik heb een betaalde account), maar ik schrijf ook weg naar een andere harde schijf op mijn pc, en ik heb proefondervindelijk gekonstateerd dat je ook kan wegschrijven naar een ander apparaat, al of niet in je eigen netwerk.
Als je Crashplan alleen gebruikt om weg te schrijven naar een andere pc, dan is een Crashplan account gratis. En door je instellingen te manipuleren kan je er volgens mij voor zorgen dat er op die andere pc (dat kan dus ook een server in je netwerk zijn) een getrouwe kopie blijft van de originele bestanden op je eigen pc (dus zonder oudere versies van bestanden en zonder inmiddels op je eigen pc verwijderde bestanden).
Crashplan is overigens niet afhankelijk van samba maar werkt volgens het tcp-protocol. Maar je kan de gebackupte bestanden uiteraard wel via samba benaderbaar maken.
Wim

Er valt inderdaad inderdaad wat te zeggen voor Crashplan. Ik had het andere topic ook gevolgd, en ik weet niet goed waarom ik er dan niet verder ben op ingegaan. Tijdgebrek waarschijnljik. Ik bekijk het en zal mijn ervaringen delen als die te melden zijN.

--------------------

+Quote Post
RvP
plaatsen Apr 22 2012, 09:00 AM
Bericht #12

Groep icoon

Tijdgebrek, wie kent het niet (nou wie? icon_cheesygrin.gif )

Ik ga me toch storten op synkron. Wil wel eens ervaren waarom hij niet zou doen wat je 'm vraagt te doen.
De GUI ziet er prachtig uit. Rsync zit er onder. desnoods de maker eens contacten.
In ieder geval gebruikers ervaringen erop nazoeken.

Klusje voor die regenachtige vrije dag ... smile.gif

--------------------

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

RSS Print Versie Actuele tijd: 30th September 2014 - 08:51 PM