IPB

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> The (gekaapte) Wizards Lair, De tovenaarsgrot
isadora
plaatsen Oct 14 2011, 10:19 PM
Bericht #1

Groep icoon

Groep: Moderators
Sinds: 19-July 04
Van: Huizen, Noord-Holland
Gebruiker Nr.: 1,080

Sinds de fork van Mandriva een feit is in de vorm van Mageia, lijkt voor mij de uitdaging geboren, nog eens een rondje distributies te doen.
En natuurlijk is het gebruik van virtuele machines daarin erg handig.
Sinds jaar en dag maak ik gebruik van VMWare, om mij daarin te voorzien.
Vandaag heb ik dan maar weer eens VirtualBox geïnstalleerd op mijn Mageia-laptop, maar daarover later meer.

Het is al lang geen geheim meer, dat ik me niet meer exclusief richt op Mandriva. Alhoewel ik natuurlijk een scheef oog zal blijven richten op de ontwikkelingen.
En eerlijk is eerlijk, Mandriva 2011 draait goed op één van die vele virtuele machines.
Op mijn laptop met twee disks heb ik enerzijds Mageia, en anderzijds Mandriva 2010.2 staan.
De laatste is echt aan revisie toe, want het up-to-date houden van Mandriva 2010.2 is schier onmogelijk.
Althans als ik gebruik maak van de officiële route, en niet allerhande alternatieven aanspreek, zoals MIB.
Daarnaast heb ik ook nog de QuadCore-desktop, die op het moment van schrijven nog steeds draait op Mandriva 2010.2, en ook daarvoor geldt hetzelfde als voor de laptop, en dus ook kandidaat voor een revisie.
Voor de laatste is het plan al wel getrokken, en volgende week wordt daar de transitie naar Mageia doorgevoerd.

Wat dan doen met die Mandriva-omgeving op de laptop?

Om daar achter te komen, ben ik dus de afgelopen dagen in de weer geweest met een hele reeks reeks installaties van verschillende smaken Linux in een virtuele omgeving.

De eerste installatie betrof die van iGolaware; helaas was versie 2.5 nog niet beschikbaar en dus moest ik me tevreden stellen met versie 2.0.
iGolaware is een Ubuntu-afgeleide, en bij voorbaat al niet een eerste keuze. Maar gezien de volledigheid waarover geadverteerd werd, vond ik het toch reden genoeg het eens te bekijken.
En de belofte over een volledig besturingssysteem, inclusief alle non-free/tainted pakketten, die je als Windows-gebruiker zou verwachten, werden volledig waargemaakt.
Maar ja, wel een Gnome-omgeving, en dus ver van mijn geliefde KDE-wereld.
Echter, ik zou het zo een beginnend Linux-gebruiker aanraden. Ziet er na installatie heel gelikt uit, en levert weinig tot geen ingewikkeld nawerk op. Een echte overstapper voor Windows-naar-Linux-migranten.

De tweede installatie werd toegedicht aan Sabayon, in dit geval een KDE-versie.
De installatie verliep zonder haperen, maar nadat ik voor het eerst het systeem ging booten, liep ik meteen tegen problemen aan met de internet-verbinding. Aangezien ik op zijn minst verwachtte, er op te kunnen rekenen, dat dit geen probleem op zou leveren, was het enthousiasme al meteen een stuk getemperd. Nog wel getracht één en ander op orde te krijgen, maar er bleek diepgravend onderzoek nodig te zijn. En daarmee was dit experiment afgeschreven.

De derde installatie leverde een aangename verrassing op. Fedora 16 Beta (KDE-32-bits) installeerde probleemloos. Alles super up-to-date, inclusief de laatste versie KDE, LibreOffice en ook Grub2!!!
Na installatie netjes alles op orde na reboot, en dat is wat een gebruiker aanspreekt. zeker als het een Beta betreft.
Moet verder vermelden, dat ik erg tevreden ben over het package/repository-management van Fedora, overzichtelijk en snel.
Veelbelovend dus, zeker waar het nu nog slechts een Beta betreft.

Installatie vier heb ik toebedeeld aan Opensuse 12.1 Beta 1.
Een recht-toe-recht-aan installatie zonder haperingen.
Maar eenmaal in de desktop ook hier problemen met het op orde krijgen van netwerk-instellingen.
Na enig gepuzzel wel op orde gekregen, maar ik voelde me toch niet echt fijn bij YaST.
Waarschijnlijk ben ik door de jaren heen een beetje te verwend en gewend geraakt aan het onvolprezen Mandriva/Mageia-Control Centre.
Omdat ik niet meteen wou opgeven, heb ik vervolgens nog een installatie van de laatste stabiel versie (11.4) van dezelfde distributie gedaan.
Nu ging het met de netwerk-instellingen goed, maar toch moest ik ook nu weer YaST als een minpuntje ervaren.
Suse zal waarschijnlijk nooit mijn keuze worden.

En vanavond dan de laatste van de reeks, Debian 6.0.3-KDE-32 bits.
Een experiment op zich, omdat ik deze geïnstalleerd heb in VirtualBox.
Even wennen die nieuwe installatie-omgeving, maar een prima manier om een virtuele machine in te bouwen.
Installatie van Debian deed een beetje old-school aan, maar het resultaat na reboot was een nette KDE-desktop.
Echter, KDE 4.4.5 is wat mij betreft toch al behoorlijk gedateerd. En aangezien ik graag bleeding-edge ga, geen kandidaat voor een definitief plekje op één van mijn systemen.

Uiteindelijk moet ik ook nog even melden, dat ik Arch 2011.08.19 heb proberen te installeren.
Dat installeren was ook hier old-school, en uiteindelijk kreeg ik als beloning een tekstgeoriënteerde omgeving, waarin ik mogelijk van alles kan regelen. Maar daartoe ontbrak me tijd en kennis. Een leuk experiment voor later, maar geen kandidaat voor dagelijks gebruik. Wel erg leerzaam waarschijnlijk, maar daar ontbreekt me vooralsnog de tijd.

Conclusie: wat ga ik naast Mageia op de laptop installeren?

Waarschijnlijk geen geheim meer: Fedora 16 Beta.
Dit durf ik zeker aan, het werkt zonder haperen, heeft alles wat ik nodig heb, en is super up-to-date.

Mandriva 2011 zal mijn interesse blijven houden. Natuurlijk, omdat het mijn eerste liefde was in Linux-land.
Mageia is en wordt het voor mijn dagelijks gebruik, en ook voor de machine waar mijn vrouw haar dagelijkse digi-werkzaamheden uitvoert.
Met name voor het laatste is de keuze voor Mageia de eerste, omdat het zo naadloos aansluit bij wat Mandriva tot nu toe bood.
Geen upgrade, maar een schone installatie, en ik weet zeker, dat er geen vuiltje aan de lucht zal zijn.

--------------------
Go to the top of the page

+Quote Post
-davo
plaatsen Oct 15 2011, 06:36 AM
Bericht #2

Groep: Validating
Sinds: 2-January 06
Gebruiker Nr.: 2,762

Leuk overzicht!
Probeer Mint ook eens vooraleer je Fedora er op zet.

--------------------

+Quote Post
isadora
plaatsen Oct 15 2011, 08:05 PM
Bericht #3

Groep icoon

Vandaag heb ik de Quad van mijn vrouw onder handen genomen.
Tot vandaag heeft Mandriva 2010 trouw zijn diensten op deze machine bewezen.
Maar goed, we moeten verder en natuurlijk kunnen we niet eeuwig met Firefox 4 door blijven gaan.
Om nog maar niet te praten over alle andere hoognodige updates.

Gelukkig had ik ooit gekozen voor een aparte /home-partitie, wat het leven er een stuk aangenamer op maakt.
De installatie van Mageia, inclusief updates, configuratie-instellingen, en het installeren van printer, NVIDIA-driver en NX-server heeft circa twee uur in beslag genomen.
Na de eerste reboot bleek al gauw het voordeel van de /home-partitie. Nagenoeg alle instellingen waren in tact gebleven.
Mail en adresboeken waren meteen weer beschikbaar, evenals de bookmarks in Firefox, achtergrond, thema, en wat al niet meer.

Voor alle zekerheid had ik uiteraard op voorhand nog wel even een backup gedraaid, waarin ook een export van de bookmarks en adresboeken. Maar gelukkig heb ik daar niet op terug hoeven vallen.

Het volgende projectje wordt dus de omzetting van Mandriva naar Fedora op de laptop.
De laptop bevat twee harde schijven, eentje voor Mageia en de ander voor Mandriva.
Ook voor deze twee omgevingen heb ik destijds een /home-partitie aangemaakt.
Wel moet ik iets doen met de root-partitie, want deze is slechts 4,8GB groot/klein, en dus een beetje meer ruimte zou geen overbodige luxe zijn.
Misschien dat ik eens even moet kijken, of ik met gparted iets kan bereiken. Daarmee heb ik al eerder goeie resultaten ervaren bij het "resizen" van schijven. Vind de tool in MCC net iets te beperkt.

--------------------

+Quote Post
isadora
plaatsen Oct 15 2011, 08:08 PM
Bericht #4

Groep icoon

QUOTE(davo @ Oct 15 2011, 07:36 AM) *
Leuk overzicht!
Probeer Mint ook eens vooraleer je Fedora er op zet.

Heb al eens eerder met Mint9 (Isadora, jawel) gespeeld.
Eerlijk is eerlijk, ik heb het langer gebruikt, dan dat ik eerder verwacht zou hebben.
Een heel nette distributie, die voor de starter ook erg geschikt is.
De laatste versie (11) is er niet in KDE, en dus al een afvaller.
Maar, toch heb ik het gedownload, en ik zal er eens een VM van maken.
Zal er nog op terug komen.

Dank voor de hint davo!!!

--------------------

+Quote Post
isadora
plaatsen Oct 16 2011, 06:12 PM
Bericht #5

Groep icoon

Vanmiddag nog een laatste backup van Mandriva op de laptop gemaakt.
Daarna de Fedora-16-Beta-DVD erin geschoven en installeren maar.
Als gezegd, twee schijven met diverse partities, de ene voorzien van Mageia de ander van Mandriva 2010.
De meeste tijd in het hele proces heb ik verschoten aan GRUB.
En dan met name de combinatie van GRUB-legacy (Mageia), en GRUB2 (Fedora).
Uiteindelijk bleek het allemaal weer een stuk simpeler dan gedacht, maar het vergde heel wat zoekwerk.

Moet zeggen, dat het me niet erg gemakkelijk afging allemaal. De installatie in VM ging een stuk vlotter.
Maar goed, nu draait het systeempje lekker, en zit ik al een eerste bericht voor het forum te tikken. ;-)

Al met al een weekend met veel installatiewerk. Voor beide PC's is het tijdperk Mandriva afgelopen.
Zal natuurlijk Mandriva blijven spotten, en heb daarvoor altijd nog een 2011-VM draaien.

--------------------

+Quote Post
verkerkbr
plaatsen Oct 17 2011, 10:39 AM
Bericht #6

Groep: Members
Sinds: 27-December 04
Gebruiker Nr.: 1,563

Jammer, jammer al die versnippering in de Linux wereld.

Het principe en de kernel blijven uiteindelijk min of meer hetzelfde.

Het gaat steeds meer lijken op kerkelijk Nederland. Met uiteindelijk resultaat, dat men van de bomen het bos niet meer ziet.

En nieuwe gebruikers worden ontmoedigd door het overaanbod aan distributies. Met verenigde krachten kunnen er veel betere resultaten worden bereikt.

Open Office en Libre Office moeten veel meer gezamenlijk optrekken. Dat schijnt ook het plan te zijn.

Want wat is nu de toekomst van Mageia ? Hoe denken er een succesvolle business case van te maken ? Hetzelfde geldt inmiddels ook voor Mandriva.

Wat heb je aan een distributie als de financieele basis eronder wegvalt.

Men kan kritiek hebben op Mandriva, maar hier draait versie 2011 gewoon perfect.

Groet,

Bram

+Quote Post
wimedel
plaatsen Oct 17 2011, 06:44 PM
Bericht #7

Sinds: 20-July 04
Van: Zeist
Gebruiker Nr.: 1,089

Mensen,

Waar gaat dit nou over? Over Mageia? Nou nee. Mijns inziens is dit een klets-onderwerp of hoort dit thuis bij overige distributies.

Ik pleit er voor dat als er een nieuw topic wordt geopend dat de starter zorgvuldiger dan nu vaak gebeurt nagaat in welk subforum dat topic thuis hoort. En dat de mensen die reageren bij het topic blijven.

En ik vind het niet kies dat het Mageia subforum direct of indirect gebruikt wordt om zich af te zetten tegen Mandriva.
Ik moest dit even kwijt.

Wim

--------------------
:D Met een goed menu hoef je niet naar de keuken te gaan om zelf de kok instructies te geven

+Quote Post
doelman
plaatsen Oct 17 2011, 07:09 PM
Bericht #8

Groep icoon

Groep: Root Admin
Sinds: 12-May 04
Van: Utrecht
Gebruiker Nr.: 829

Jep, ik vind het een prima topic maar het hoort meer thuis in "overige distributies", daar gaat het nu dan ook heen!

--------------------
Pianomuziek van Doelman

+Quote Post
isadora
plaatsen Oct 17 2011, 08:13 PM
Bericht #9

Groep icoon

The Wizards Lair hoort thuis in het Mageia-sub-forum.
Het beschrijft het proces dat ik gevolgd heb, om mijn machines naar Mageia om te zetten.
Dat daar een hele berg informatie om heen is geschreven, is daarbij niet van belang.

Het topic heeft niet voor niets de titel "The Wizards Lair" gekregen, de kletshoek voor het Mageia-sub-forum dus.
Afzetten tegen Mandriva is hier totaal niet aan de orde, verre van dat.
Wijs mij maar eens aan, waar dit het geval zou zijn.

Ik ben het dan ook zeker niet eens met de verplaatsing van dit topic.
En al helemaal niet dat dit zonder enig overleg met de OP is gedaan.

--------------------

+Quote Post
RvP
plaatsen Oct 17 2011, 08:41 PM
Bericht #10

Groep icoon

Sinds: 7-November 03
Van: Achter de duinen
Gebruiker Nr.: 44

Wat een drukte allemaal over een leuk topic.
Toen ik de titel zag "The Wizards Lair" dacht ik al dat het een Uitprobeersel-topic was.
Het overstijgt echter Mageia en daar hebben we een verzamelrubriek geheten 'Overige distributies' voor.

Beetje kritiek ('positief kritisch') en zelfkritiek allemaal prima hoor. Iedereen moet tegen een stootje kunnen.
Naar moet het niet worden, maar daar zijn we met z'n allen toch zelf bij om aan de bel te trekken.
Door de jaren heen bewijzen we dat we dat prima kunnen in de zeer zeer incidentele gevallen dat het nodig is.

"Mandrivianen" zullen de neiging hebben sceptisch te kijken naar nieuwkomer Mageia,
terwijl een (om in kerkelijke termen te blijven smile.gif ) bekeerde "Mageian" altijd wat positiever in zijn eigen ketel zal staren, toch?

O ja, ik zou graag eens een verslag zien van een installatie van Red Flag (China) of die Noord-Koreaanse distro (KIm-Jong-Tux ? laugh.gif )

--------------------
* RvP = MCNL coördinator Evenementen * Dus jouw contactpersoon, als je iets wilt organiseren rondom Mandriva of MCNL.

Mandriva vs Micro$oft. Begrijp het heden, dus ken het verleden. Mandriva vs Micro$oft. Actual knowledge based on knowing the past.
Micro$oft: 'A world without walls' versus Linux: 'A proper house for everyone'.

Pentium4 2.4Ghz_512MB, Mandriva2011.0_HD's 40GB en 80GB, saa7134 TV-kaart, grafische kaart: NVidia FX5200, windowmanager LXDE
Pentium4 2.9Ghz_1,5GB, Mandriva2011.0_6HD's total 0,5 TB_GeForce7900GT256MB, twinview monitoropstelling, parallel MustekCP600 + USB HP ScanJet3400C scanners, USB Webcam, windowmanager KDE
laptop M-Pentium-II 331Mhz_96MB_HD 6GB_with PuppyLinux 4.0.0
Network printers; Brother Laser HL-2150N en Multifunctional Inkjet MFC-295CN (including Scan over network linux driver)
Other (kids) pc's in HomeLANd network: Dual/Quad Cores - 2Gig/4Gig memory - much more Gigabytes datastorage, graphical power and HD flat screens (necessary for their home work, I presume)

+Quote Post
wimedel
plaatsen Oct 17 2011, 09:37 PM
Bericht #11

Sinds: 20-July 04
Van: Zeist
Gebruiker Nr.: 1,089

QUOTE(isadora @ Oct 17 2011, 09:13 PM) *
The Wizards Lair hoort thuis in het Mageia-sub-forum.
Het beschrijft het proces dat ik gevolgd heb, om mijn machines naar Mageia om te zetten.
Dat daar een hele berg informatie om heen is geschreven, is daarbij niet van belang.

Het topic heeft niet voor niets de titel "The Wizards Lair" gekregen, de kletshoek voor het Mageia-sub-forum dus.
Afzetten tegen Mandriva is hier totaal niet aan de orde, verre van dat.
Wijs mij maar eens aan, waar dit het geval zou zijn.

off-topic: De start-post ging na een lange inleiding over het testen van een hele reeks andere distributies, maar niet over het testen van Mageia.
Wim

--------------------
:D Met een goed menu hoef je niet naar de keuken te gaan om zelf de kok instructies te geven

+Quote Post
doelman
plaatsen Oct 18 2011, 11:12 AM
Bericht #12

Groep icoon

Sinds: 12-May 04
Gebruiker Nr.: 829

QUOTE(isadora @ Oct 17 2011, 09:13 PM) *

Als je 't er niet mee eens bent kun je me toch een berichtje sturen? smile.gif Ik kan niet voor iedere verplaatsing contact gaan opnemen met de OP!

--------------------
Pianomuziek van Doelman

+Quote Post
isadora
plaatsen Oct 18 2011, 12:40 PM
Bericht #13

Groep icoon

QUOTE(doelman @ Oct 18 2011, 12:12 PM) *
Als je 't er niet mee eens bent kun je me toch een berichtje sturen? smile.gif Ik kan niet voor iedere verplaatsing contact gaan opnemen met de OP!

Weet je, maak er verder geen werk van.
Als jullie er vrede mee hebben, wie zal ik dan zijn, daarover nog een weerwoord te voeren.

Ik ga geloof ik maar een rondje vliegen. rolleyes.gif

--------------------

+Quote Post
RvP
plaatsen Oct 19 2011, 06:43 PM
Bericht #14

Groep icoon

Sinds: 7-November 03
Van: Achter de duinen
Gebruiker Nr.: 44

QUOTE(isadora @ Oct 18 2011, 01:40 PM) *
Ik ga geloof ik maar een rondje vliegen. rolleyes.gif
Op een bezemsteel? smiley_heartbounce.gif
Altijd goed voor een het op peil houden van een helicopter view en eagle eye.

--------------------
* RvP = MCNL coördinator Evenementen * Dus jouw contactpersoon, als je iets wilt organiseren rondom Mandriva of MCNL.

Mandriva vs Micro$oft. Begrijp het heden, dus ken het verleden. Mandriva vs Micro$oft. Actual knowledge based on knowing the past.
Micro$oft: 'A world without walls' versus Linux: 'A proper house for everyone'.

Pentium4 2.4Ghz_512MB, Mandriva2011.0_HD's 40GB en 80GB, saa7134 TV-kaart, grafische kaart: NVidia FX5200, windowmanager LXDE
Pentium4 2.9Ghz_1,5GB, Mandriva2011.0_6HD's total 0,5 TB_GeForce7900GT256MB, twinview monitoropstelling, parallel MustekCP600 + USB HP ScanJet3400C scanners, USB Webcam, windowmanager KDE
laptop M-Pentium-II 331Mhz_96MB_HD 6GB_with PuppyLinux 4.0.0
Network printers; Brother Laser HL-2150N en Multifunctional Inkjet MFC-295CN (including Scan over network linux driver)
Other (kids) pc's in HomeLANd network: Dual/Quad Cores - 2Gig/4Gig memory - much more Gigabytes datastorage, graphical power and HD flat screens (necessary for their home work, I presume)

+Quote Post
-davo
plaatsen Oct 22 2011, 02:53 PM
Bericht #15

Groep: Validating
Sinds: 2-January 06
Gebruiker Nr.: 2,762

Om even terug op het spoor van de topic te komen ipv al het gez***

Als KDE een vereiste is, is mint inderdaad geen echte optie. Ik wou het even melden omdat ik zelf een gnomer ben, én niet hield van ubuntu unity of iets dergelijks, maar de mint keuze om bij Gnome2 te blijven leek me wel leuk.

Er was ergens sprake van een gnome2 fork (weet niet meer van buiten hoe het heet), maar dat lijkt vrij dood te zijn..

Grub2, daar wist ik niet van... Wat is het probleem daarmee?
QUOTE(isadora @ Oct 16 2011, 07:12 PM) *
Vanmiddag nog een laatste backup van Mandriva op de laptop gemaakt.
Daarna de Fedora-16-Beta-DVD erin geschoven en installeren maar.
Als gezegd, twee schijven met diverse partities, de ene voorzien van Mageia de ander van Mandriva 2010.
De meeste tijd in het hele proces heb ik verschoten aan GRUB.
En dan met name de combinatie van GRUB-legacy (Mageia), en GRUB2 (Fedora).
Uiteindelijk bleek het allemaal weer een stuk simpeler dan gedacht, maar het vergde heel wat zoekwerk.

Moet zeggen, dat het me niet erg gemakkelijk afging allemaal. De installatie in VM ging een stuk vlotter.
Maar goed, nu draait het systeempje lekker, en zit ik al een eerste bericht voor het forum te tikken. ;-)

Al met al een weekend met veel installatiewerk. Voor beide PC's is het tijdperk Mandriva afgelopen.
Zal natuurlijk Mandriva blijven spotten, en heb daarvoor altijd nog een 2011-VM draaien.

--------------------

+Quote Post
isadora
plaatsen Feb 21 2012, 02:06 PM
Bericht #16

Groep icoon

Vandaag op het Mageia-forum:

https://forums.mageia.org/en/viewtopic.php?...p;t=1934#p14142

--------------------

+Quote Post
superstoned
plaatsen Feb 24 2012, 11:07 AM
Bericht #17

Groep icoon

Sinds: 2-December 03
Gebruiker Nr.: 80

QUOTE(isadora @ Feb 21 2012, 04:06 PM) *

Het enige goede antwoord daar is: ga naar susestudio.com om je eigen OS te bouwen en 'have a lot of fun' ;-)

Al is het natuurlijk ook leuk om je eigen draaiende systeem naar een Live-iets om te zetten. Dat is meestal wel een kwestie van veel plezier met een gecompliceerde set aan scripts. Ik vind een installatie op USB stick eigenlijk nog de mooiste optie - en dan bedoel ik niet een installatie als in LiveCD, waar je niets kunt veranderen. Ik bedoel een normale hard disk installatie waarbij je wijzigingen aan kunt brengen zoveel als je wilt. Dus software installeren, verwijderen, updaten, je eigen bestanden bewaren etcetera. Echt ideaal biggrin.gif

Het wordt ook leuk als je een preinstall image genereert uit SUSE Studio want die installeert zichzelf bij bootup op een nieuw systeem, kun je supersnelle installaties doen biggrin.gif

--------------------
-=|Life Sucks Deeply|=-

+Quote Post
isadora
plaatsen Feb 24 2012, 01:56 PM
Bericht #18

Groep icoon

QUOTE(superstoned @ Feb 24 2012, 11:07 AM) *
Het enige goede antwoord daar is: ga naar susestudio.com om je eigen OS te bouwen en 'have a lot of fun' ;-)

Al is het natuurlijk ook leuk om je eigen draaiende systeem naar een Live-iets om te zetten. Dat is meestal wel een kwestie van veel plezier met een gecompliceerde set aan scripts. Ik vind een installatie op USB stick eigenlijk nog de mooiste optie - en dan bedoel ik niet een installatie als in LiveCD, waar je niets kunt veranderen. Ik bedoel een normale hard disk installatie waarbij je wijzigingen aan kunt brengen zoveel als je wilt. Dus software installeren, verwijderen, updaten, je eigen bestanden bewaren etcetera. Echt ideaal biggrin.gif

Het wordt ook leuk als je een preinstall image genereert uit SUSE Studio want die installeert zichzelf bij bootup op een nieuw systeem, kun je supersnelle installaties doen biggrin.gif

Allereerst, fijn je weer eens op het forum te zien. icon_idea.gif

Ben het met je eens, dat SUSE Studio een prachtig product biedt. Het is al weer een hele tijd geleden, dat ik daar eens aandacht aan heb besteed.
Vond het toen allemaal best revolutionair, en zal me nog eens laten verrassen.

--------------------

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

RSS Print Versie Actuele tijd: 31st October 2014 - 10:41 AM