IPB

Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> instellingen usb boot
carbon
plaatsen Jan 31 2012, 04:09 PM
Bericht #1

Groep: Members
Sinds: 1-November 07
Gebruiker Nr.: 5,047

Hallo allemaal,

Draai nu Toronto vanaf de USB, dat werkt geweldig, nu wil ik alleen de instellingen bewaren zodat ik de volgende keer de oude gegevens weer heb. Ik heb begrepen dat ik een loop-disk moet hebben en die heb ik gemaakt en staat op de USB (vfat filesysteem) 50MB het bestand is zichtbaar op de usb, maar ik krijg niet de nieuwe (oude) gegevens als ik opnieuw opstart. Wie kan me helpen, moet ik nog wat invoeren?

Carbon.
Go to the top of the page

+Quote Post
Kareltje
plaatsen Jan 31 2012, 07:51 PM
Bericht #2

Sinds: 1-April 06
Van: Beuningen
Gebruiker Nr.: 3,010

Eerst zoeken met Google: Linux Live Toronto. Tweede hit is MCNLive, alwaar je Toronto ziet staan.
Terug naar Google: 5e hit (van boven): Install MCNLive to a USB flashdrive using Windows | USB Pen Drive. Dit gebeurt eigenlijk binnen Toronto zelf, maar logisch dat je door "Windows" op het verkeerde been wordt gezet. Op die pagina staat:

Making a mcnlive.loop file for saving your changes (persistence):

Boot from your USB device using the Boot with default settings option
From the MCNLive start menu, navigate to MCNLive-> Create persistent loop
Follow the simple onscreen instructions for creating the persistent loop
Restart, and select the Boot with persistent changes boot option

Done. rolleyes.gif

Dus je moet opnieuw opstarten en er moet dan een nieuwe boot-optie erbij zijn gekomen. Zo niet, dan heb je iets verkeerd gedaan en moet je van-voren-af-aan beginnen.
Zo heb ik het begrepen.

--------------------

Registered Linux User #446811
- - -
cd america/usa
rm -rf *

+Quote Post
HighKing
plaatsen Jan 31 2012, 08:55 PM
Bericht #3

Groep icoon

Groep: MCNL Crew
Sinds: 8-April 06
Van: Heerhugowaard
Gebruiker Nr.: 3,031

Oei da's lang geleden... Toronto is volgens mij nog gebaseerd op Mandriva 2007.1.

Kun je ons vertellen hoe je de loopfile hebt aangemaakt? Is dat met behulp van de tools op Toronto zelf of heb je op een andere manier een bestand aangemaakt?

Volgens mij was de volumenaam waarop de loopfile staat van belang. Ik dacht dat dit MCNLIVE moest zijn. Heb je daar iets mee gedaan?

Edit:
Nog even gecontroleerd. De naam van het volume moet "MCNLIVE" zijn anders weet Toronto niet op welke partitie 'ie moet zijn.

--------------------
"Only wimps use tape backup: real men just upload their important stuff on ftp, and let the rest of the world mirror it." [Linus B. Torvalds]
Registered Linux user #284053 | Avatar met dank aan PeterM | FreevoLive - forum | KFFR - Metal! | http://www.highking.nl

+Quote Post
carbon
plaatsen Feb 1 2012, 03:11 PM
Bericht #4

Sinds: 1-November 07
Gebruiker Nr.: 5,047

Ok dank, kan ik nog even verder gogelen tot nu toe is het me nog niet gelukt, ga van de week er verder mee.

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit onderwerp (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

RSS Print Versie Actuele tijd: 3rd September 2014 - 05:34 AM