Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Wat voor een handleiding willen we naast BASH?
MandrivaClub.NL > Forum > Documentatie en Programmeren
boudewijn
Hi,

We zijn weliswaar nu bezig met de BASH handleiding, maar die loopt ook een keer op zijn eindje....

Wat willen we dan?

Ik zat te denken aan C++ of Java (daar voel ik me goed in thuis, maar anderen mogen ook over hun favoriete taal iets schrijven smile.gif ), maar ik wist niet wat ik moest kiezen:

C++ met Qt, lekker snel....
Of Java, met de eigen Swing bibliotheek, met als grote voordeel dat je op elk platform ermee aan de slag kunt zolang er maar java op zit (dus echt zo'n beetje elk platform)).

Dus ik denk ik maak een poll!

Als je zelf nog suggesties hebt kun je replien, en anders is stemmen gewoon genoeg. Bij te weining respons ga ik mischien wel helemaal geen gids maken!
PiLotCoptEr
Ik wil wel C++, ik ben er al een beetje in aan het kloten ;).gif
HJH
Hmmm,

waarom staat de keuze voor C er niet bij?
Da's de basis van het systeem!
Als je die een beetje kan uitleggen, misschien kunnen de mensen hier dan zelf drivers gaan schrijven voor hun apparaten die het nu niet doen? mrgreen.gif

Hendrik-Jan
boudewijn
Klopt, HJH
maar als ik iemand C++ uitleg tm oop, dan heeft hij C ook onder de knie. C++ is technisch gezien een oop extensie van C (okay er zit wat meer bij zoals compound operators enzo) maar verder is dat hetzelfde.

Ik zal hem voor jou in het lijstje zetten biggrin.gif
HJH
:-D

Danku

Dan ga ik nu stemmen ;-)

Hendrik-Jan
boudewijn
Okay,

de klant is koning ...... smile.gif
boudewijn
Er is iemand die

Maakt mij niet uit

Heeft gestemd; mag ik zijnhaar motivatie.

PS: ik vind dat er ook in de andere poll op 'mijn' forum te weinig wordt gestemd!
boudewijn
Het wordt C++ of java, en we verwerken het in eht Jabber project, denk ik zo
nirvana646
waarom geen python dan?
boudewijn
Goeie vraag, ik heb er iig geen ervaring mee --> wel interessant dus smile.gif

Zijn er meer mensen die dit een goed idee vinden?
HJH
Python schijnt wel een van de makkelijkste scriptingtalen te zijn om te leren.
Het resultaat is via een compiler echter wel traag en log, en vandaar dat er toch vaak voor perl gekozen wordt als alternatief.

Hendrik-Jan
boudewijn
Hmm okay, dus python valt af.
Ik ben sowieso niet erg fan van scripts.... ik heb liever compact en snel (en vaak dus wat moeilijker). maw liever C++ en C dan allerlei scriptjes (ja ASM is sneller, maar niet te doen :wink:)
menno
Java.. smile.gif daar mag ik me na de vakantie ook mee bezig gaan houden.. dus al een opwarmertje in de vakantie kan dus geen kwaad!
boudewijn
Hmm ik kan het je zo uitleggen.... tis een eitje. (ik heb makkelijk praten ik heb er een vrijstelling voor biggrin.gif )
theroy
Begin dan maar met java zou ik zeggen ;).gif
BTierens
Ik heb heel goede ervaringen met pascal (en dan meer bepaald de FreePascal compiler). Je kan ook altijd meerdere handleidingen maken.
Alain
Java lijkt mij ook een goede keuze. Zeker aangezien je daar al ervaringen mee hebt en het geen moeilijke taal is om te leren.

QUOTE(boudewijn)
(ja ASM is sneller, maar niet te doen :wink:)

[offtopic]

Ik denk niet dat zelfgescheven asm per definitie sneller is dan de asm die gcc genereert. Tis een hele goede compiler en als je meer verstand hebt van C denk ik dat je C code sowieso sneller is. ;-)
boudewijn
Klopt....

Soms is het echter wel nodig om ASM te schrijven.... embedded software kan soms niet anders.

Ook is het vrij moeilijk om realtime dingen te maken met C sad.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.