Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Het installeren van een DHCP, Apache, Proftpd, Samba
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
sjawel
Goeiedag mensen!

Ik zit op het MBO en wil graag wat tips en hulp met het installeren van een aantal opties.

Ik werk hiermee in VMWARE de opdracht is om uiteindelijk een Mandriva server, een Windows 2003 server draaiende te krijgen.
Daarop moet ik me kunnen aanmelden met een Windows XP cliënt.

Ik ben begonnen met het installeren van Linux en heb van te voren de opties aangevinkt. (Het gaat hier om de opties Web/ftp, mail, database, firewall/router, network/server.)
Na de installatie heb ik wat commands ingetypt om alles alsnog werkende te krijgen. Maar nu ik Samba open kan ik nog steeds niks veranderen e.d.

Ik ben al SU, ik heb al IPadressen ingevuld voor de DNS e.d.

Mijn vraag is hoe kan ik ervoor zorgen dat de DHCP ip-adressen gaat uitdelen, en dat ik opties kan wijzigen in Samba.
En daarnaast heb ik nog de vraag hoe zorg ik ervoor dat mijn XP machine en Mandriva elkaar gaan vinden?

Hartelijk dank alvast!

Mvg,

Ian...
Binary
M.a.w. je zou dus graag willen dat wij je huiswerk voor je gaan maken?
HighKing
Daar lijkt het wel op ja!

Sorry, maar als dit jouw huiswerk is dan kunnen wij er dus vanuit gaan dat jij deze problemen zelf kunt oplossen (al dan niet met het lesboek in de hand). Had je niets over huiswerk gezegd had je waarschijnlijk gewoon geholpen geworden, nu kun je dat denk ik wel vergeten wink2.gif

Schroom niet om een vraag te stellen als je met een specifiek probleem zit, maar ga ons nu niet vragen alles voor te kauwen, want daar heb jij geen huiswerk voor gekregen.
sjawel
Nee niet mijn huiswerk maken, maar alleen wat tips geven.

Het moet uiteindelijk toch van mij af komen!

RvP
Als leraar kunnen we je natuurlijk wel wat hints geven.

Moet je alles met commando's doen? (Dat wordt dan lastig met de Win-server versie die je noemde icon_cheesygrin.gif )
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.