Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Draadloos internet.
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
Pagina's: 1, 2, 3
MauRice
QUOTE(lance @ Feb 2 2009, 01:35 AM) *
Hoi Maurice,
.....
06:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g (rev 01)
[rene@localhost ~]$ lspcidrake
unknown : Broadcom Corporation|BCM4312 802.11b/g [NETWORK_OTHER]
....
[rene@localhost ~]$
Gr.Lance

P.s. Ik zie spreek je morgenavond rond 19.00 uur, trouwens de Broadcom XP-driver blijkt volgens jouw beschtijving niet de juiste te zijn want ndiswrapper herkent hem niet!!!

Lance,

Eindelijk, er zit degelijk een Broadcom Corporation|BCM4312 802.11b/g [NETWORK_OTHER] WiFi-kaart in je laptop.

En in post 85 heb geschreven is zeker de goede Windows-XP-driver, daarmee heb ik mijn Broadcom 4318 + ndiswrapper in de lucht gekregen.
Beschrijf anders de stappen die je heb uitgevoerd.

MvG,
MauRice
lance
Goedenmorgen MauRice,

Ik heb Mandriva free op de harde schijf geplaats en Ubuntu verwijderd,toen had ik plotseling met de kabel welliswaar eindelijk weer verbinding met het net!

Gelukkig,echter toen ik jouw aanwijzingen volgde m.b.t. het downloaden en installeren van de driver van eMachines e510 ( Broadcom etc ) ging het perfect totdat ik draadloos verbinding probeerde te krijgen en toen ging het mis.

Stap voor stap jouw aanwijzingen opgevold en ging prima.ik vond het bestand in de tmp en verder maar toch géén verbinding!

Misschien de verkeerde driver?

Tot spoedig ,

Lance icon_idea.gif
lance
MauRice,

Ik heb excact de stappen zoals door jouw omschreven uitgevoerd in post 85.

Ndiswrapper + de broadcom samengevoegd en wordt óók als zodanig herkent door mandriva,maar toch géén draadloze verbinding.wél kan ik nu kiezen uit een overzicht van meerdere draadloze verbindingen bij ons in de buurt wat voorheen niet kon en/of zichtbaar was.

Mijn naam van router uitgezocht-aangeklikt en cryptische sleutel ingevoerd en op OK.

Tenslotte opnieuw opgestart en GEEN verbinding.

Gr.Lance.
MauRice
QUOTE(lance @ Feb 2 2009, 08:20 AM) *
Goedenmorgen MauRice,

....
Misschien de verkeerde driver?

Tot spoedig ,

Lance icon_idea.gif

Lance,

Verkeerde driver zeker niet.
Je moet wel voor ndiswrapper kiezen en niet voor de wlan.
Later in de configuratie wizard vraag MCC of je ndiswrapper laden in plaats van de andere -> Yes.
Dan zal je fe gehele WiFi manueel stap voor stap moeten instellen. SSID, WPA etc etc.. Het is grafisch en het volg vanzelf.
Standaard staan deze op "Any" en "Open Connection".

Beschtijf welke stappen je heb gedaan.

MvG,
MauRice

lance
MauRice,

Ik ben nu op het werk dus ik kan niet de gehele tijd internetten zoals je begrijpt, ik volg jouw advies op en ik meld me vanavond rond 19.00 uur.OK?

Lance.
MauRice
QUOTE(lance @ Feb 2 2009, 08:54 AM) *
MauRice,

Ik ben nu op het werk dus ik kan niet de gehele tijd internetten zoals je begrijpt, ik volg jouw advies op en ik meld me vanavond rond 19.00 uur.OK?

Lance.

Lance,

De plicht roep ook bij mij.

MauRice
willie
Je hebt inderdaad een broadcom bcm4312, ik heb dezelfde in een laptop. Zal vanavond eens kijken of ik de drivers op internet krijgen.
lance
Hoi MauRice,

Ik heb jouw aanwijzing in 104 stap voor stap uitgevoerd echter nog steeds geen draadloze verbinding!!!

Gr.Lance
MauRice
QUOTE(lance @ Feb 2 2009, 08:35 AM) *
MauRice,

Ik heb excact de stappen zoals door jouw omschreven uitgevoerd in post 85.

Ndiswrapper + de broadcom samengevoegd en wordt óók als zodanig herkent door mandriva,maar toch géén draadloze verbinding.wél kan ik nu kiezen uit een overzicht van meerdere draadloze verbindingen bij ons in de buurt wat voorheen niet kon en/of zichtbaar was.

Mijn naam van router uitgezocht-aangeklikt en cryptische sleutel ingevoerd en op OK.

Tenslotte opnieuw opgestart en GEEN verbinding.
Gr.Lance.

Lance,

Uit die post concludeerd ik dat je je buren ziet. Dus werkt.

Ik heb jouw aanwijzing in 104 stap voor stap uitgevoerd echter nog steeds geen draadloze verbinding!!!

Probeer eerst een NIET beveiligde open verbindig, daarna gaan beveiliggen.

Nu als je lspcidrake intype, staat er ndiswrapper ervoor: Broadcom Corporation|BCM4312 802.11b/g [NETWORK_OTHER] ipv unknown.
En als root:
CODE
iwconfig

MvG,
MauRice

Edit:
Zie je eigen router er ook tussen staan?
Dan is het een kwestie die aan te klikken en opnieuw te configureren.
Eerst het geheel onbeveiligd daarna de beveiligging weer aanzetten.

We komen er wel.
willie
Deinstalleer in het MCC BCM43xx-firmwarecutter deze veroorzaakt een conflict met ndiswrapper, 2 kapiteins op 1 schip. Tevens kan je ook madwifi verwijderen is voor de Broadcom 4312 niet nodig.
Daarna even herstarten en het w-lan opnieuw instellen zoals Maurice het zei.
Mocht het nog niet lukken stuur ik je per pb de drivers voor de bcm4312 die op mijn cd staan.
lance
Goedenmorgen MauRice en Willie,

Ik was gisteravond plotseling verhinderd zodoende alsnog deze zéér late reactie.

Ik heb al jouw aanwijzingen uitgevoerd,echter géén succes!

Willie; graag had ik de bewuste drivers gehad,want wie niet waagt die niet wint!!!!!

Ik meld me morgenavond omstreeks 19.00 uur.

Wij zullen ons DOEL bereiken ondanks een record aan gegevensuitwisseling.

Gr.lance. icon_idea.gif
RvP
QUOTE(MauRice @ Feb 2 2009, 08:21 PM) *
Uit die post concludeerd ik dat je je buren ziet. Dus werkt.

Probeer eerst een NIET beveiligde open verbindig, daarna gaan beveiliggen.
Voor alle duidelijkheid, dat moet je dus op je router instellen en daarna op je pc. Dan verbinding maken.
Daarna stap voor stap (of in een keer) op zowel router als pc je beveiliging instellen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.