Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Draadloos internet.
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
Pagina's: 1, 2, 3
lance
Ik krijg alleen die 2 files te zien die ik zojuist aangaf!

Gr.Lance
lance
MauRice,

Via hardwarecontole zoekfunctie krijg ik te zien dat ik een BROADCOM STA WIRELESS DRIVER heb!!!!!

Gr.Lance
lance
MauRice,

Of deze soms:

Broadcom Corporation NetLink BCM5906M Fast Ethernet PCI Express (rev 02)
Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g (rev 01)
MauRice
Lance,

Aha dus een Broadcom WiFi-kaart.
Van Mandriva One en Free versie weet ik zeker dat de zogehete firmware- bestanden niet aan wezig zijn.
Blijkbaar bij Ubuntu wel.

Heb je twee manieren om deze te laten werken.
Met de Linux driver.
Eerst de firmware- bestanden downloaden. Deze kan je hier vinden
Dan de terminal/konsole openen en het volgende en naar de map gaan maar je "B43-firmware-4.150.10.5-1mcnl2009.0.noarch.rpm" heb gedownload, vervolgens.
CODE
su
rpm -ivh B43-firmware-4.150.10.5-1mcnl2009.0.noarch.rpm

Dan je MandrivaConfiguratieCenter opnen (mcc) -> Network & Internet -> Set up a new netwerkinterface -> Wireless -> Selecteer "Broadcom 4311.." en vervolg de configuratie wizard.

Met de Windows driver en ndiswrapper:
Eerst de Windows driver downlaoden de 07_WLAN_Broadcom hier halen.
Het zip bestand uitpakken een op plaat zetten op je harde schijf. De uitgepakte map zal "07.WLAN_Broadcom/XP3264_4-170-25-12/" heten.
Dan start je mcc op dezelfde stappen en je selecteer nu "ndiswrapper" ipv "Broadcom...". Volgende stap is gaan vertellen aan ndiswrapper waar de Windows-driver zijn (07.WLAN_Broadcom/XP3264_4-170-25-12/). Vervolg de configuratie scherm.

Let op, elke keer je vanaf de Mandriva One LiveCD herstart je een van twee opnieuw moet uitvoeren. Er wordt niets bewaart.
To je alles op je harde schijf installeer.

Tot later, de plicht roept.
MvG,
MauRice

ogli
Hoi lance,
Zou je de edit-functie wat vaker willen gebruiken in plaats van steeds bij een nieuwe bevinding achter elkaar een nieuw bericht te plaatsen?
Dit ivm de broodnodige orde ende netheid. Bvd.
lance
Hoi allemaal,

Wie kan mij met de volgende vraag dringend helpen,

Hoe kan ik in Ubuntu een uitgepakte map ( zip ) op de harde schijf plaatsen?

Wat voor een term is dat ( naam ) als in in het register kijk?

Gr.Lance
MauRice
QUOTE(lance @ Jan 30 2009, 12:06 PM) *
Hoi allemaal,

Wie kan mij met de volgende vraag dringend helpen,

Hoe kan ik in Ubuntu een uitgepakte map ( zip ) op de harde schijf plaatsen?

Wat voor een term is dat ( naam ) als in in het register kijk?

Gr.Lance

Lance,

Staat de uitgepakte zip-bestand op een USB-stick of een ander medium.
Op het moment dat je deze aansluit zal Ubuntu deze herkennen en een icoontje op je desktop plaatsen. Hierop dubbelklikken en Nautilus de Gnome verkener open dan deze automatisch.
Met Mandriva One, de KDE versie, zal het onder "New Device Notifier" komen te staan. Aankliken en dan dubbel-klikken op de regel, Dolpin de KDE verkenner open dan deze automatisch. Om niet in details te gaan hoe het werk onder Linux.

Das is voldoen om strak ndiswrapper te vertellen waar de Windows-driver staan. Met de configuratie wizard kunt je ook bladeren om te zoeken waar de Windows-driver staan zoals je dat gewend met Windows. En aangezien de USB-stick, CD-rom al is aangesloten, zal je moeten beginen is:
/media/cdrom/.... of /media/disk/.....

Wil de vanuit Windows doen. Vergeet het, Windows is niet in staat op een Linux partitie te lezen, laat staan te schrijven.

MvG,
MauRice

ffi
QUOTE(MauRice @ Jan 30 2009, 01:50 PM) *
Wil de vanuit Windows doen. Vergeet het, Windows is niet in staat op een Linux partitie te lezen, laat staan te schrijven.

http://www.fs-driver.org/
lance
MayRice,

Ik weer een nieuw probleem voor op te lossen!

Als ik de driver gedownload heb krijg ik NIET uitgepakt ondanks dat ik 7-zip heb en een EXE.bestand óók niet!!!!

Deze plaats ik b.v. op de desktop.

Hoe nu verder?

Gr.Lance
lance
Hoi ffi,

Ik krijg de driver NIET geinstalleerd om de een of andere reden!!!

Geeft aan ERROR!

Ook wine functioneert niet naar behoren,de ene exe/zip opent hij wel de andere niet.

Zodoende krijg ik ook windows 07 WLAN Broadcom niet geopend en geinstalleerd.

De laatste link naar de driversite is prima,downloaden gaat ook goed daarna gaat het mis.

Gr.Lance
ffi
als iets niet (of wel) werkt moet je het in de terminal uitvoeren en dan de exacte output hier copieren, daar hebben we meer aan dan aan jouw interpretatie

bv:

wine "/volledig/pad/naar/bestand.exe"

ik begrijp sowieso niet wat je in wine hebt te zoeken als je je netwerk in mdv wil opzetten. Gewoon eerst die firmware installeren (dubbelklikken op bestand) en dan via het control center een nieuwe draadloze netwerkverbing aanmaken;

Maar goed we weten nog steeds niet precies welke hardware je hebt omdat je nooit de output hebt gegeven van:
CODE
su
lspcidrake
MauRice
Lance,

Vergeet de Windows denkwijze van installeren eens.

De Mandriva One kan perfekt een zip-bestand openen.
Download de 07.WLAN_Broadcom.zip XP-driver van de www..emachines.com site.
Open Dolpin File Manager (Tools -> System Tools), navigeer dan naar Desktop.
Daar zal je het zip-bestand zien staat. Klik hierop met de rechtermuis-knop klik en openen met Ark.
Kies Extract in /home/guest/tmp en Ok.
Nu is alles uitgepakt in /home/guest/tmp/07.WLAN_Broadcom/XP3264_4-170-25-12/..
Open nu het MandrivaConfiguratieCenter (das de PC-scherm met de rode sleutel in je werkbalk) MCC.
Network & Internet -> Setup a new network interface -> Wireless -> Selecteer "Windows driver with ndiswrapper" -> De volgende is dat MCC al aangeef waar die Windows-driver bevindt door een "doorheen bladeren dialog". Nu aanklikken waar het deze zit::
File System -> Home -> Guest -> tmp -> 07.WLAN_Broadcom -> XP3264_4-170-25-12
Hier in de bcmwl5.inf kiezen en Ok. Het eigenlijk installeren van de Windows-driver dat doet MCC voor je.
Vervolledig de installatie wizard.

MvG,
MauRice
taramerethion
Zonder het nodeloos ingewilkkelder te willen maken toch nog ff dit : broadcom heeft 'n driver hier. Lance denk ik , moet dan wel de linux-kernel-headers geinstalleerd hebben.
@lance : doe je eens lspcidrake in je konsole?
MauRice
QUOTE(taramerethion @ Jan 30 2009, 06:30 PM) *
Zonder het nodeloos ingewilkkelder te willen maken toch nog ff dit : broadcom heeft 'n driver hier. Lance denk ik , moet dan wel de linux-kernel-headers geinstalleerd hebben.
@lance : doe je eens lspcidrake in je konsole?

Taramerethion,

Met alle respect, ik geloof dat dit op het moment, iets te hoog voor onze vriend Lance is.
Een instaleren van de deze driver met daarbij behorende compileren van de kernel-module.
Daarbij zal je de huidige kernel-modules (b43/b43legacy/bcm43xx) nog moeten gaan blacklisten.

Als hij in Linux-land een beetje de weg heeft gevonden. MIB heeft van deze driver al RPM's.

MvG,
MauRice

RvP
Eens met MauRizio !

(je wint sowieso de geduldsprijs van de maand januari, gefeliciteerd alvast)
lance
Hallo ffi,

Ik werk nog steeds met Ubuntu omdat ik hiermee op internet kan,zodoende!

Met Mandriva lukt dit vooralsnog niet zoals je weet.

Gr.Lance
ffi
maar je kan toch de output ergens op je harddisk saven in een text bestandje?
lance
Hoi Maurice-taramerethion en RvP,

Daar zijn we weer,ik heb helaas even de maag moeten vullen aangezien deze correspondentie véél energie vergt,maar ik vindt dit absoluut niet erg maar over tot de orde van de dag!!!

Sommige dingen begrijp ik wel andere uitspraken van jullie dan flapperen mijn oren,helaas maar toen ik las over de geduldprijs moest ik hardop lachen ,.aar we komen er spoedig wel uit reken er maar op!!!DANK JULLIE HULP.

Tenslotte ik heb alléén Ububtu op de harde schijf staan,de cd-rom met Mandriva One KDE4 2009 ligt hier naast mij,ik kan hem wél laten draaien maar hoe kom ik dan op internet?

Gr.Lance
ffi
ethernet?
MauRice
Lance,

Print het uit of schrijf het op wat bij post 62 staat
Daar staat stap voor stap met Mandriva 2009 One KDE4 LiveCD, hoe je met ndiswraper en de Windows XP Broadcom driver je WiFi-kaart aan de praat moet krijgen.

De post is geschreven vanuit de LiveCD alleen zit in die PC geen Broadcom WiFi vandaar dat ik de installatie wizard niet helemaal kan afwerken.

MvG,
MauRice

lance
ffi,

Als ik mandriva via de cd-rom laat draaien krijg ik tenslotte géén verbinding ( wireless ).

Dus ik wil absoluut alle info van jullie opvolgen maar hoe dan?

Lance.
ffi
je kan toch ook een bedraad netwerk proberen of anders knip en plak je alle instructies en output en geef je die later?
lance
Maurice,

Ik ga meteen aan de slag,je hoort van mij!!!

Bedankt alvast voor je adviezen.

Gr.Lance
willie
Als je in het MCC (MandrivaConfiguratieCentrum) vindt je onder startmenu/gereedschappen/systeemgereedschappen/Uw computer configureren kiest voor Netwerk & internet/nieuwe netwerkinterface en dan voor draadloos welke opties zie je dan.

Als het onder ubuntu out of the box werkt, lijkt me sterk met broadcom (closed source) moet het met Mandy ook werken.
MauRice
QUOTE(willie @ Jan 30 2009, 09:43 PM) *
.....
Als het onder ubuntu out of the box werkt, lijkt me sterk met broadcom (closed source) moet het met Mandy ook werken.

Willie,

Voor Broadcom heb je ok de firmware-bestanden nodig, En zeker weten, deze zitten er niet bij Mandriva One en ook niet de driver (21 jan 2009) die Taramerethion aangaf.

MvG,
MauRice

lance
Goedenmorgen mauRice,

Ik heb de firmwarebestanden gedownload en geinstalleerd,nu krijg ik helemaal geen verbinding meer met internet 'óók met de kabel niet!!!!!!

Zelfs bij Ubuntu niet meer,deze vraagt constant voor de sleutel van de router terwijl dit voorheen niet nodig was.

1 maal installeren en meteen goed!!!

Zouden de firmwarebestaanden schade aangericht hebben?

Ik hoop dat we het ernstige probleem kunnen oplossen.

Zels wanneer ik XP prof. wil installeeren geeft deze yidens de install. aan dat er geen hard disk gevonden kan worden en dat ik moet afsluiten met F3.

ik heb gisteravond tot omstreeks 01.00 uur liggen uitproberen om de laptop aan de praat te krijgen.

Gr.Lance.
lance
Aanvullende info;

Bij het installeren van XP krijg ik de melding; setup kan géén vaste schijfstations in uw computer vinden!

Sleuit af met F3.

lance.
MauRice
Lance,

Neen, die Windows driver kan niet zomaar 123 je router instellingen wijzigen.
Zelf de Linux driver kan dat niet.

Zal eerder een storing zijn vanaf je router het internet op, omdat je bedraad er ook niet op het internet kom.
Je kan dat gauw genoeg zien, als je vanf je PC op je router geraak maar niet verder.

MvG,
MauRice

lance
mauRice,

Zels met de kabel in de router en in de modem kom ik net op internet,tevens als ik de encrypte sleutel in de router wil invoeren staat er constant een andere sleutel in die ik eerst moet verwijderen.

Op de desktop zijn géén problemen.prima verbinding.

Hoe nu verder?

Gr.lance
MauRice
Lance,

Hmm, de sleutel veranderen op je router met het uitproberen van Linux en/of Windows op je laptop, dat gaat niet volgens mij.
De Capslock staat toch zeker af!!!
Als de sleutel is gewijzigd zoals je aangeef, ik alleen aan twee dingen denken. Dat jij zonder dat je het besefte deze veranderde, of je buren het voor elkaar hebben gekregen om je router te hacken.

Kijk eens of er een reset knop erop zit, zo eentje die je met een tandenstoker moet indrukken, zodat je je router weer terug zet op fabrieksinstellingen. Lees voor de zekerheid ook de handleiding van je router hoe dat precies moet.

MvG,
MauRice

lance
OK!!

P.s met de buren hebben wij zéér goede verstandhouding!

Gr.lance
lance
Hallo MauRice,

Ik ga maar weer de backup van het hele systeem terugplaatsen en hopen dat alles wéér naar behoren werkt!

Daarna meld ik me weer als je tijd voor me hebt,want ik wil graag met mandriva werken,het bevalt me voorlopig uitstekend.

We waren zéér nabij om het kunststukje te voltooien,óók voor mij was/is dit een leerproces waar ik je absoluut voor wil bedanken.

de backup is voor mij als leek de enige uitweg om het weer draaiende te krijgen.

Gr.Lance.

RvP
Lance, heb je aliets aan data en instellingen aangebracht onder Mandriva?
Zo ja, je /home map even backupen.
Daarna alleen Mandriva herinstalleren is voldoende, met kopie /home terugzetten.
lance
Hoi RvP,

Nee ,dat heb ik niet gedaan zover was ik nog niet eens,helaas!

Ik heb alléén de firmware,zoals eerder aangegeven door MauRice,geinstalleerd en toen was het afgelopen.

Verder geen stomme dingen gedaan.

Gr.Lance
MauRice
Lance,

Ikke niet weet wat er fout is gegaan.
Ik heb deze 'oude' laptop de Intel WiFi-kaart eruit gehaald en een Broadcom WiFi-kaart erin gestopt (4318).

Opgestart met Mandriva One KDE4 Live CD met een bedrade netwerk.
De XP-Windows 07.WLAN_Broadcom.zip bestand gedownload vanaf de eMachines site en uitgepakt via Dolphin en Ark in /home/guest/tmp/07.WLAN_Broadcom/XP3264_4-170-25-12/
Dan MCC opgestart en vervolgens de stappen uitgevoerd van post 62. Vervolgens mijn WiFi-kaart verder geconfigureerd.
Draad eruit, zit nu draadloos mbv ndiswrapper en de Windows-driver op het Internet.

Mijn uitkomst van lspcidrake in een terminal is:
[guest@localhost ~]$ lspcidrake
ndiswrapper : Broadcom Corporation|BCM4318 [AirForce One 54g] 802.11g Wireless LAN Controller [NETWORK_OTHER]
yenta_socket : Texas Instruments|PCI1420 PC card Cardbus Controller [BRIDGE_CARDBUS]
yenta_socket : Texas Instruments|PCI1420 PC card Cardbus Controller [BRIDGE_CARDBUS]
3c59x : 3Com Corporation|3c905C-TX/TX-M [Tornado] [NETWORK_ETHERNET]
Card:ATI Radeon 9250 and earlier: ATI Technologies Inc|Radeon Mobility M6 LY [DISPLAY_VGA]
slamr : Intel Corporation|82801CA/CAM AC'97 Modem Controller [COMMUNICATION_MODEM]
snd_intel8x0 : Intel Corporation|82801CA/CAM AC'97 Audio Controller [MULTIMEDIA_AUDIO]
ata_piix : Intel Corporation|82801CAM IDE U100 Controller [STORAGE_IDE]
iTCO_wdt : Intel Corporation|82801CAM ISA Bridge (LPC) [BRIDGE_ISA]
shpchp : Intel Corporation|82801 Mobile PCI Bridge [BRIDGE_PCI]
uhci_hcd : Intel Corporation|82801CA/CAM USB Controller #1 [SERIAL_USB]
shpchp : Intel Corporation|82830 830 Chipset AGP Bridge [BRIDGE_PCI]
intel_agp : Intel Corporation|82830 830 Chipset Host Bridge [BRIDGE_HOST]
hub : Linux 2.6.27-desktop586-0.rc8.2mnb uhci_hcd|UHCI Host Controller [Hub|Unused|Full speed (or root) hub]
[guest@localhost ~]$

Al op de eerste regel kan je lezen dat ndiswrapper de WiFi-kaart Broadcom 4318 heeft geladen en aanstuur.

Als dat bij jouw niet lukte, of er zit geen Broadcom WiFi-kaart of er is iets ?????
Vandaar dat het van belang is om je uitkomst van lspcidrake.

MvG,
MauRice
lance
MauRice,

Ik zou graag willen maar op de laptop kan ik geen verbinding meer krijgen dus kan ik de uitslag niet verzenden naar jou,zodoende!

Gr.Lance

MauRice
QUOTE(lance @ Jan 31 2009, 04:48 PM) *
MauRice,

Ik zou graag willen maar op de laptop kan ik geen verbinding meer krijgen dus kan ik de uitslag niet verzenden naar jou,zodoende!

Gr.Lance

Lance,

Ook niet bedraad???

MvG,
MauRice

willie
Je kan toch op de laptop lspcidrake draaien en de uitkomst via kopieren en plakken in een text bestand zetten en dat via een usb-stick op een andere computer zetten en dan hier posten.
lance
MauRice,

Zoals ik al zij helaas plotseling óók niet meer via de kabel.

Omdat ik met ( voorlopig ) Ubuntu werkte ging dit perfect qua wireless,echter nadat ik de firmware had geinstalleerd kwamen de problemen!

Ik heb helaas géén usb stick,anders was het géén prbleem geweest.

Volgens mij ( als leek ) heb ik problemen met de drivers en/of netwerkkaart óf niet ?

Maar ja hoe los je dit op met géén fatsoenlijk programma + internetverbinding.

Het is te triest voor woorden maar zo zei het blijkbaar!!!!!

Zelfs mijn backup op de externe schijf kan ik niet meer terugzetten,Ubuntu geeft géén toestemming oftewel blokkeert de zaak.

Gr,Lance
MauRice
Lance,

Met de Mandriva CD/DVD of Ubuntu CD/DVD een kompleet niet installatie doen.
Lijkt mij de meest logische en simpelste oplossing.

MvG,
MauRice

willie
Lance,
Er is gevraagd om de output van lspcidrake te posten (lspci is ook genoeg) om exact te weten wat voor een kaart er in jouw systeem zit. We zijn haast honderd postings verder en ik heb de output nog niet gezien.
Zoals al aangegeven werken onder ubuntu is werken onder Mandriva, dus zal het geen broadcom zijn.
lance
Hallo Willie en MauRice,

Ik ga morgen een USB stick kopen en dan maak ik een output en dat zet ik erop en stuur het naar jullie.

Dat is momenteel de enige oplossing.

MauRice bedoel je een NIEUWE installatie óf NIET installatie ?

Een nieuwe heb ik al meerdere malen gadaan ( harde schijf install.) echter dit helpt niet!!!!

Tot morgen avond want overdag roept de plicht.

Gr.Lance
ffi
waarom zet je het niet gewoon lokaal op een harde schijf?
lance
ffi,

Hoe bedoel je precies?

Lance.
MauRice
QUOTE(lance @ Feb 1 2009, 12:33 PM) *
Hallo Willie en MauRice,

Ik ga morgen een USB stick kopen en dan maak ik een output en dat zet ik erop en stuur het naar jullie.

Dat is momenteel de enige oplossing.

MauRice bedoel je een NIEUWE installatie óf NIET installatie ?

Een nieuwe heb ik al meerdere malen gadaan ( harde schijf install.) echter dit helpt niet!!!!

Tot morgen avond want overdag roept de plicht.
Gr.Lance

Lance,

Gewoon van nul herbeginnen.
Linux Cd. Mandriva of Ubuntu, er in opstarten en vanaf de Cd starten.
De komplete installatie opnieuw doen, inclusief opnieuw laten formateren van je harde schijf.

Anders, wie heeft bij jouw er Ubuntu op dje laptop gezet?

MvG,
MauRice
lance
MauRice,

OK ik begrijp het duidelijk.

Ububtu heb ik er zelf opgezet 2x in totaal,echter vermoed ik dat bij de optie tijdens installeren m.b.t. de vraag hoe ik Ubuntu er op wil zetten iets mis is gegaan.

De eerste install. koos ik voor optie 2( c schijf formateren) daana per abuis voor optie 1!!!!

Trouwens met ispcidrake + ispci krijg ik bij zowel Ubuntu als Mandrive als bericht " COMMAND NOT FOUND " !!!!!!

Gr.Lance.

lance
MauRice,

Wanneer ik de terminal bij Mandriva open staat er letterlijk; locale: Cannot set LC_All to default locale: No such file or directory.

Gr.Lance.
Kareltje
QUOTE(lance @ Feb 1 2009, 06:51 PM) *
Trouwens met ispcidrake + ispci krijg ik bij zowel Ubuntu als Mandrive als bericht " COMMAND NOT FOUND " !!!!!!

Dat kan kloppen, want het commando is Lspcidrake en Lspci. Ik heb die "L" expres als hoofdletter getypt, dat moet jij dus niet doen.
En als de letters soms moeilijk zijn te lezen, houdt dan de ctrl-toets ingedrukt en druk een paar keer op het plusje naast de backspace-toets, dan zie je het beter. icon_cheesygrin.gif
lance
Hoi kareltje en MauRice,

Ik heb eindelijk de benodigde info en morgen zet ik deze op de USB en stuur ik je deze!!!!

Gr.Lance
lance
Hoi Maurice,

Ik heb eindelijk verbinding met de kabel bij Mandriva free KDE4, hier alsnog via de terminal de output!!!

[rene@localhost ~]$ lscip
bash: lscip: command not found
[rene@localhost ~]$ lspci
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile PM965/GM965/GL960 Memory Controller Hub (rev 03)
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:02.1 Display controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 03)
00:1a.0 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #4 (rev 04)
00:1a.1 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #5 (rev 04)
00:1a.7 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #2 (rev 04)
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 04)
00:1c.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 1 (rev 04)
00:1c.1 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 2 (rev 04)
00:1c.2 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 3 (rev 04)
00:1c.3 PCI bridge: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 4 (rev 04)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #1 (rev 04)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #2 (rev 04)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #3 (rev 04)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #1 (rev 04)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev f4)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801HEM (ICH8M) LPC Interface Controller (rev 04)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) IDE Controller (rev 04)
00:1f.2 SATA controller: Intel Corporation 82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) SATA AHCI Controller (rev 04)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) SMBus Controller (rev 04)
05:00.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation NetLink BCM5906M Fast Ethernet PCI Express (rev 02)
06:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g (rev 01)
[rene@localhost ~]$ lspcidrake
unknown : Broadcom Corporation|BCM4312 802.11b/g [NETWORK_OTHER]
tg3 : Broadcom Corporation|NetLink BCM5906M Fast Ethernet PCI Express [NETWORK_ETHERNET]
i2c_i801 : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) SMBus Controller [SERIAL_SMBUS]
ahci : Intel Corporation|82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) SATA AHCI Controller [STORAGE_SATA]
ata_piix : Intel Corporation|82801HBM/HEM (ICH8M/ICH8M-E) IDE Controller [STORAGE_IDE]
iTCO_wdt : Intel Corporation|82801HEM (ICH8M) LPC Interface Controller [BRIDGE_ISA]
unknown : Intel Corporation|82801 Mobile PCI Bridge [BRIDGE_PCI]
ehci_hcd : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #1 [SERIAL_USB]
uhci_hcd : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #3 [SERIAL_USB]
uhci_hcd : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #2 [SERIAL_USB]
uhci_hcd : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #1 [SERIAL_USB]
shpchp : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 4 [BRIDGE_PCI]
shpchp : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 3 [BRIDGE_PCI]
shpchp : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 2 [BRIDGE_PCI]
shpchp : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 1 [BRIDGE_PCI]
snd_hda_intel : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller
ehci_hcd : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #2 [SERIAL_USB]
uhci_hcd : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #5[SERIAL_USB]
uhci_hcd : Intel Corporation|82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #4[SERIAL_USB]
unknown : Intel Corporation|Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller [DISPLAY_OTHER]
Card:Intel 810 and later: Intel Corporation|Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller [DISPLAY_VGA]
intel_agp : Intel Corporation|Mobile PM965/GM965/GL960 Memory Controller Hub [BRIDGE_HOST]
hub : Linux 2.6.27-desktop-0.rc8.2mnb uhci_hcd|UHCI Host Controller[Hub|Unused|Full speed (or root) hub]
usbhid : MosArt|Optical Mouse [Human Interface Device|Boot Interface Subclass|Mouse]
hub : Linux 2.6.27-desktop-0.rc8.2mnb uhci_hcd|UHCI Host Controller[Hub|Unused|Full speed (or root) hub]
hub : Linux 2.6.27-desktop-0.rc8.2mnb ehci_hcd|EHCI Host Controller[Hub|Unused|Full speed (or root) hub]
hub : Linux 2.6.27-desktop-0.rc8.2mnb ehci_hcd|EHCI Host Controller[Hub|Unused|Full speed (or root) hub]
[rene@localhost ~]$

Gr.Lance

P.s. Ik zie spreek je morgenavond rond 19.00 uur, trouwens de Broadcom XP-driver blijkt volgens jouw beschtijving niet de juiste te zijn want ndiswrapper herkent hem niet!!!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.