Dus
Feb 11 2009, 09:43 AM
Hallo,
Het voelt een beetje pijnlijk om deze vraag te stellen, maar ik heb het volgende probleempje.
Ik heb een bestand op een NTFS partitie staan, die ik moet kopieren naar een map in /etc/opt/... en nog wat mappen.
Hoe doe ik dat?
Op dit moment heb ik in mijn startmenu (is dat de goede term in Mandriva?) Dolphin staan, die ik nu voor mijn bestandsbeheer gebruik.
Klopt het dat ik niet kan plakken, omdat ik geen rechten heb voor de map om daar een bestand in te plaatsen, of is het een ander probleem?
Ik kan wel de rechten van de map gaan aanpassen, zodat ik als gebruiker daar wat in kan rommelen, maar dat zal toch niet de bedoeling zijn?
Groeten,
Dus
Typhoner
Feb 11 2009, 10:52 AM
Als je kde_servicemenu_rootactions uit de MCNL-bron installeert kan je bepaalde acties als root uitvoeren.
Dus
Feb 11 2009, 11:32 AM
Die heb ik geinstalleerd, maar in het menu stond "plakken" of "bestand plakken" er niet bij. Ik heb het nu wel opgelost door eerst de rechten te veranderen als root (ook met het menu), dan het bestand plakken en dan de rechten weer terug zetten. Maar volgens mij hoort dat op een andere manier, toch?
willie
Feb 11 2009, 12:19 PM
Gewoon het bestand kopieren, de map waar het in moet openen met het servicemenu en plakken. Mapje sluiten en klaar.
Dus
Feb 13 2009, 10:18 AM
Bedankt,
Ik had eerst de map geopend en dan geprobeerd als root te plakken.
Maar zo werk het inderdaad, eerst map als root openen en dan plakken.
Bedankt.
Dus.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.