Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: NetBeans of Eclipse
MandrivaClub.NL > Forum > Documentatie en Programmeren
boudewijn
Voor de java fans:

er zijn toffe IDE's te weten Eclipse (oss van ibm, www.eclipse.org) en netbeans (oss van sun, www.netbeans.org).

Ik ben voorstander van Eclipse, omdat dit niks met sun te maken heeft; anders krijgt sun een te groot java-machtsblok.

Wat vind jij?

Graag een goede discussie!

ALs je een andere studio in de poll wil moet je het even posten!
ReinoutS
jEdit all the way!

(Trouwens dat van dat machtsblok vind ik nogal paranoïde. Of is netbeans soms zo gebouwd dat je de code achteraf niet meer met een ander pakket kunt bewerken?)
boudewijn
Nope,

Het staat me alleen neit aan dat zowel de taal als de tool van fabrikant komen; Sun is wel degene die het eht voor hret grootste gedeelte voor het zeggen heeft bij Java. Ze zouden dan mischien Java aan kunnen passen naar hun eigen belang dat alleen maar vergroot wordt door NetBeans.

MAaar ik zal jou editor erbij zetten!
Alain
Voor java gebruikte ik codeguide. Echt een hele fijne, alleen niet gratis ... En ik had aan de trail genoeg om de opdrachten voor school af te raffelen smile.gif
boudewijn
JUps alleen ik wil graag wel de gratis spullen hier neer zetten; ik wil niemand aan sporen om 'verderfelijke' warez te gebruiken :wink:
boudewijn
Zo te zien wordt het Eclipse
boudewijn
Sun (zie C++ en JAva poll) is populair, JAva komt er goed uit. Maar hun speelgoed niet :? NEtBeans heeft 0 hits !
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.