Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Ik ben overgestapt naar MDV 2009.1
MandrivaClub.NL > Forum > Overige
Pagina's: 1, 2
kris
Ik heb het gedaan. Ben overgestapt naar 2009.1 (ftp installatie met boot.iso), mijn notebook draaide nog 2007, mijn desktop 2008. Allebei nu 2009.1.
Bevalt heel goed. Na een uur beslissing: dit ga ik draaien.

Met KDE 4.2.2 (kende ik nog helemaal niet)
* Dolphin is prachtig, was ff uitzoeken hoe ik de juiste instellingen kan doen.
* Ze hebben de verkeerde Opera-versie bij PLF (is de oude qt3), bij Opera kan men een qt4 rpm downloaden.
* Er wordt standaard iets heel raars geinstalleerd, dat onzin is, een sfwdetect-blabla, moet weg, in plaats daarvan de gewone flash-plugin installeren van PLF (versie 10xxx).
* Ik heb de oude kde 3.5. versie van kaffeine geinstalleerd, draait prima. De nieuwe is nog niet goed.
* Systeem stabiel en snel en ziet er goed uit. Heb nog niet alles getest, bijv. K3b nog niet, en nog niet kdenlive.

Op mijn Lenovo Notebook:
* Livecd KDE One versie 2009.1 --> werkt niet smiley_funnyface.gif Haha. Wel de installatie DVD/CD.
* Er zijn (soms) grafische artifakte of zoiets, er is iets mis met de Intel video driver, denk ik, of met de xorg-versie. Hoe is het mogelijk dat ze de open source Intel grafische cards juist NIET goed hebben. Onbegrijpelijk.

willie
QUOTE(kris @ Apr 28 2009, 07:49 PM) *
Op mijn Lenovo Notebook:
* Livecd KDE One versie 2009.1 --> werkt niet smiley_funnyface.gif Haha. Wel de installatie DVD/CD.
* Er zijn (soms) grafische artifakte of zoiets, er is iets mis met de Intel video driver, denk ik, of met de xorg-versie. Hoe is het mogelijk dat ze de open source Intel grafische cards juist NIET goed hebben. Onbegrijpelijk.

Ik had gehoopt dat die bug verholpen was zodat ik hem om mijn asus eeepc en IBM R31 kon installeren.
ffi
QUOTE(kris @ Apr 28 2009, 08:49 PM) *
* Ze hebben de verkeerde Opera-versie bij PLF (is de oude qt3), bij Opera kan men een qt4 rpm downloaden.

trust me opera/qt4 zuigt kloten, er zijn acht zoveel grafische artifacten dat deze versie gewoon onbuikbaar is voor mij, zie bv http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=246720

dit is een probleem in alle recente distros, iets met kernel mode setting, GEM en de nieuwe xorg; voor 50% was de oude driver een vooruitgang, voor 50% een achteruitgang, nou ja zo ongeveer...er is toen maar gekozen voor nieuw in de hoop dat updates voor iedereen een vooruitgang kunnen betekenen.
kris
QUOTE(ffi @ Apr 28 2009, 11:28 PM) *
trust me opera/qt4 zuigt kloten, er zijn acht zoveel grafische artifacten dat deze versie gewoon onbuikbaar is voor mij, zie bv http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=246720

Ik heb absoluut geen problemen met de qt4 versie, en zie geen problemen bij mij die ze op het forum aangeven.

CODE
Version 9.64 Build 2480 Platform Linux System
i686, 2.6.29.1-desktop-4mnb
Qt library 4.2.2

Nvidia card hier. - Is dat missch. ook een Intel card probleem?
Wat betekent: 'zuigt kloten' ?
Tux Brothers
QUOTE(kris @ Apr 28 2009, 11:59 PM) *

Dat het niet goed is wink2.gif

Ik hoor het al nog ff geen 2009.1 voor mij, maar ik blijf de berichten met spanning volgen!
ffi
QUOTE(kris @ Apr 28 2009, 11:59 PM) *
Nvidia card hier. - Is dat missch. ook een Intel card probleem?

heel erg slecht...ik zie het probleem op nvidia en ati (ati zowel op open source als gesloten drivers)

ik maak zo een screenshot, ff een 32 bits installatie opstarten (er is geen 64bits qt4 versie van opera)
CODE
Version 9.64 Build 2480 Platform Linux System
i686, 2.6.29.1-desktop-4mnb
Qt library 4.2.2

waar haal je deze info vandaan want als in het goed heb is de qt4 versie can opera gecompileerd met qt4.0.0

kris
QUOTE(ffi @ Apr 29 2009, 12:08 AM) *
waar haal je deze info vandaan want als in het goed heb is de qt4 versie can opera gecompileerd met qt4.0.0

Opera --> Help -> About Opera

Dit is de versie:
opera-9.64.gcc4-qt4.i386.rpm

Kan hem net niet vinden op de Opera website, sorry.

Edit:::: Hier is ie:
ftp://ftp.opera.com/pub/opera/linux/964/final/en/i386/
ffi

zo zien sommige paginas er dus bij mij uit na scrollen (en dit gaat ook niet zo maar weg..)
kris
ffi:: dat heb ik niet, en ik surf nu al sinds 2 dagen.

welke versie draai je?

Zie boven de mijne.
ffi
dit is de nieuwste linux qt4 versie (4206) maar ik zie deze regressie al sinds een jaar in ALLE qt4 builds, die zijn uitgekomen, en ik heb ze ALLEMAAL geprobeerd op 3 verschillende computers(soms ook nog op verschillende distros).
kris
QUOTE(Tux Brothers @ Apr 29 2009, 12:08 AM) *
Dat het niet goed is wink2.gif

Ik hoor het al nog ff geen 2009.1 voor mij, maar ik blijf de berichten met spanning volgen!

Ik was in principe niet van plan 2009.1 te gebruiken, omdat ik kde 3.5 zo leuk vind. Maar na de installatie: COOL. En al die onzins dingen zijn standaard sowieso niet geactiveerd ;-)
kris
QUOTE(ffi @ Apr 29 2009, 12:33 AM) *
dit is de nieuwste linux qt4 versie (4206) maar ik zie deze regressie al sinds een jaar in ALLE qt4 builds, die zijn uitgekomen, en ik heb ze ALLEMAAL geprobeerd op 3 verschillende computers(soms ook nog op verschillende distros).

Heb je ook de de final 9.64, niet de beta 10 dus, geprobeerd?
(Ik heb een nvidia onboard card, slechter dan slecht ;-) Ik denk zo'n 64MB ding)

Ik ga ff mijn Lenovo opstarten en de opera versie erop zetten, en testen.
kris
opera 9.64 gcc4 qt4, op een Mobile 915GM Intel, Lenovo Notebook ---> doet het goed. Geen artifacten.

Ik heb trouwens alleen dit artifact probleem in mijn 'menu', en daar voor 0,5 seconden, darna is het goed.
ffi
QUOTE(kris @ Apr 29 2009, 12:36 AM) *
Heb je ook de de final 9.64, niet de beta 10 dus, geprobeerd?
(Ik heb een nvidia onboard card, slechter dan slecht ;-) Ik denk zo'n 64MB ding)

Ik ga ff mijn Lenovo opstarten en de opera versie erop zetten, en testen.

ik heb alle beschikbare builds geprobeerd sinds ergens buils 200 nog wat, echt alle...
superstoned
QUOTE(kris @ Apr 29 2009, 12:55 AM) *
opera 9.64 gcc4 qt4, op een Mobile 915GM Intel, Lenovo Notebook ---> doet het goed. Geen artifacten.

Ik heb trouwens alleen dit artifact probleem in mijn 'menu', en daar voor 0,5 seconden, darna is het goed.

Ja, die heb ik ook een tijde gehad, 'garble' bij het openen van menu's. Inderdaad troep van de videodriver, ziet er nogal lullig uit maar verder niet echt een issue. Die shot van Opera die FFI boven zette is anders wel ernstig zeg, gatver...

't is op het moment wel feest voor linux gebruikers: Graphics worden helemaal op zijn kop gegooid, de bestandssystemen ingrijpend verbouwd, en beide grote grafische desktops hebben hetzij net een transitie doorgemaakt, hetzij dat ze dat gaan doen...
ogli
Ja, ik vind het ook verwarrende tijden. Ik ben best enthousiast over kde4, maar helemaal stabiel kun je het niet noemen: er crasht geregeld iets en het veranderen van instellingen vind ik na 3 maanden nog steeds lastig.
Draai hier trouwens nog altijd gentoo. Soms denk ik over te stappen op een andere distro zoals arch, maar dan toch maar niet, want arch heeft ook issues. Misschien toch maar gnome, maar nee, ben teveel gehecht aan kde. Upgraden naar kernel 2.6.28 lukt niet goed: ALT-CTRL-<-- werkt dan niet meer (zwart scherm, niets meer aan te doen, harde reboot). Dat is dan misschien weer te wijten aan de ati-drivers, maar met radeonhd weer slechte 3d-rendering. ik blijf die vernieuwingen allemaal wel leuk vinden, maar het is wel veel ineens.
superstoned
Nog een paar dagen, dan is KDE 4.2.3 uit - scheelt wat in stabiliteit. Maar ja zo vroeg in de 4 series blijft het nog wel ff afzien ben ik bang. Zeker als je kijkt hoeveel ze nog steeds aan het vernieuwen zijn... Aan de andere kant, de nuttige kanten van de vernieuwing beginnen steeds meer naar voren te komen dus op het gebied van functionaliteit wordt het steeds beter. Is ook wat waard.
ogli
Ja, het zal nog wel even duren. Paar jaar geleden was meen ik kde 3.2 ook nog niet je van het, vooral traag, dat is toen vooral met 3.4 en 3.5 enorm verbeterd.
Tux Brothers
QUOTE(superstoned @ Apr 29 2009, 11:51 PM) *
Nog een paar dagen, dan is KDE 4.2.3 uit - scheelt wat in stabiliteit. Maar ja zo vroeg in de 4 series blijft het nog wel ff afzien ben ik bang. Zeker als je kijkt hoeveel ze nog steeds aan het vernieuwen zijn...

Jos, bij welke versie zou het echt productie rijp zijn ?
superstoned
QUOTE(Tux Brothers @ Apr 30 2009, 12:41 AM) *
Jos, bij welke versie zou het echt productie rijp zijn ?

Tja, hangt af van je definitie van productierijp... Daarbij scheelt het ook heel erg per applicatie/onderdeel. En het hangt niet alleen af van KDE, maar ook van vooral het werk aan de grafische drivers die op het moment veel issues veroorzaken (zoals te groot geheugengebruik, crashes, traagheid, visual garbage etc).

Maar mijns inziens is 4.2 er al grotendeels qua 'feature parity' met oudere versies (3.5.x). 4.3 gaat de laatste gaatjes opvullen, en veel nieuwe dingen introduceren. Ook is er veel verbeterd qua stabiliteit en prestaties. We zullen nog wel even moeten wachten op het werk in X.org - dat zal nog makkelijk een jaar duren voor dat echt een beetje op orde is. Rond die tijd zijn we al aan het wachten op KDE 4.5...

Zelf ben ik het meest ontevreden over het geheugengebruik en stabiliteit van Plasma en de prestaties van konqueror. Over konqi is veel discussie, met wat geluk kan arora het werk wellicht overnemen. Plasma - tja, ik vind de features goed, maar zoals ik zeg - stabiliteit en prestaties. Ik weet dat er al veel bugfixing voor 4.3 heeft plaatsgevonden maar Plasma is erg afhankelijk van X.org wat betreft het geheugengebruik.

Het meest tevreden ben ik over Dolphin terwijl Akregator, Okular en KMail ook heel goed werken. Oh, en KTorrent - echt geweldig goed programma geworden.

Terug naar de vraag. 4.2.x is toch redelijk stabiel en compleet qua functionaliteit. dus voor een eindgebruiker met enig incasseringsvermogen en wat geluk qua (graphics) hardware zou ik zeggen dat het wel 'productierijp' is. Voor zeg een corporate desktop zou ik toch eerder denken aan 4.4 die komend januari uitkomt.
ffi
QUOTE(superstoned @ Apr 30 2009, 05:31 PM) *
Oh, en KTorrent - echt geweldig goed programma geworden.

Werkelijk? Bij mij lopen torrets voor geen meter (terwijl mijn poorten wel goed zijn) ben vaak met met 2-3 seeds verbonden terwijl er honderden beschikbaar zijn. In het log zie ik ook dat maar ongeveer 1 op de 10-20 verbindingspogingen succesvol zijn sad.gif
superstoned
QUOTE(ffi @ May 1 2009, 08:06 AM) *
Werkelijk? Bij mij lopen torrets voor geen meter (terwijl mijn poorten wel goed zijn) ben vaak met met 2-3 seeds verbonden terwijl er honderden beschikbaar zijn. In het log zie ik ook dat maar ongeveer 1 op de 10-20 verbindingspogingen succesvol zijn sad.gif

Hmmm, de download snelheid is bij mij ook niet altijd fantastisch, maar hij draait altijd dus dat merk ik niet zo. Ik heb ook geen andere torrent app dus kan het niet vergelijken. Maar het is de user interface die ik erg ok vind, en de functionaliteit qua planning van downloadtijden enzow...
ffi
ik gebruik nu liever deluge, well gtk maar het doet iig z'n werk of anders transmission, minder features maar wel licht; ben nu trouwens proberen om de iso's van mdv te seeden en zie het ook, die reeksen connect/disconnect en aangezien ik seed en zij leechen, zouden zij toch niet de connectie droppen..
kris
MDV One 2009.1 KDE werkt op mijn nieuwe werk MacBook (13.3 inch editie, nvidia card), alleen de touchpad werkt niet, missch. moet ik met een optie opstarten.
Ik ben 'lost' zonder muis. USB muis nog niet geprobeerd.

Ktorrent nog niet geprobeerd. Op dit moment draait Transmission, alles prima. Ik dacht, dat ik eens iets anders moet proberen ;-)
Ktorrent vond ik goed in kde 3.5. -- Ik ga vanavond de nieuwe Ktorrent testen.

Dolphin is echt en schatje. Maar een klein probleem of beter: ik mis iets. Bij konqui was ik gewend, als ik in een dir was, daar een terminal te openen. Deze functie ontbreekt. Of weet ik niet, hoe en wat en waar?

Ik heb nog steeds geen idee wat plasma is en wat ik ermee moet. huh.gif
ffi
nieuwe installatie of upgrade? als het een upgrade is ff .qsynaptic in je home verwijderen, anders ff proberen xorf.conf te deleten en met XFdrake een nieuwe te maken
kris
QUOTE(ffi @ May 1 2009, 03:45 PM) *
nieuwe installatie of upgrade? als het een upgrade is ff .qsynaptic in je home verwijderen, anders ff proberen xorf.conf te deleten en met XFdrake een nieuwe te maken

Errhm, ik draai het alleen in live mode, met de live cd. Ik mag op de MacBook geen Linux installeren.
Ik ben helaas alles vergeten wat betreft LiveCD's, oioioi icon_cheesygrin.gif Het is een beetje 'embarassing' voor de voormalige MCNLive bouwmeester.

Wat betreft Opera, ffi: opera is hier nog steeds absoluut top notch.
ffi
QUOTE(kris @ May 1 2009, 03:50 PM) *
Errhm, ik draai het alleen in live mode, met de live cd. Ik mag op de MacBook geen Linux installeren.
Ik ben helaas alles vergeten wat betreft LiveCD's, oioioi icon_cheesygrin.gif Het is een beetje 'embarassing' voor de voormalige MCNLive bouwmeester.

Wat betreft Opera, ffi: opera is hier nog steeds absoluut top notch.

ga je diep schamen icon_cheesygrin.gif

maar waarom installeer je niet op een usb drive, inclusief grub en kies je er niet voor om in het bios eerst van usb te booten, of kan dat niet met macs
kris
QUOTE(ffi @ May 1 2009, 03:54 PM) *
ga je diep schamen icon_cheesygrin.gif

maar waarom installeer je niet op een usb drive, inclusief grub en kies je er niet voor om in het bios eerst van usb te booten, of kan dat niet met macs

MacBook'je is nog splinternieuw, en ik heb hem maar een paar weken, en ik weet niet veel af van Mac's -- maar volgens mij kan je bij een Mac alleen vanaf USB booten als die partitie een Mac partitie is EN Mac Os X geinstalleerd is. Stom, ja.
ffi
je kan natuurlijk kijken of een live-distro van een usb stickje wil opstarten:

http://wiki.mandriva.com/en/2009.1_RC_2#Hybrid_ISOs
kris
QUOTE(ffi @ May 1 2009, 08:06 AM) *

Ik heb nu Ktorrent 3.2./Kde 4.2.2. draaiend. Doet het uistekend.
Is het wellicht een probleem met een specifieke .torrent?
Of een msec instelling op jouw systeem?
ffi
Neh, deluge en transmission doen het gewoon een stuk beter bij dezelfde torrents. Ik hoop dat we snel een backport of update krijgen voor 3.2.1, hij is vandaag aan cooker toegevoegd...
ffi
QUOTE(superstoned @ Apr 29 2009, 08:17 PM) *
Inderdaad troep van de videodriver, ziet er nogal lullig uit maar verder niet echt een issue. Die shot van Opera die FFI boven zette is anders wel ernstig zeg, gatver...

Ik zie trouwens bij een ati x600 troep van de vorige boot vlak voor de display manager opstart, die troep kan zelfs delen vn mijn desktop van ubuntu of windows zijn

blink.gif
kris
Holy frak mrgreen.gif

Ze hebben WEER de videocodecs in de kdenlive (kde 4.2.2) versie niet goed. Het zijn de kleine dingen, waarop de heren ontwikkelaars en packagers niet letten.

Wie werkende xvid video bestanden wil rendern ( = kompatibel met een stand alone dvd player), moet custom render output bouwen, maar dat is heel makkelijk in deze versie.
Als men Xvid4 kiest, gewoon dit als basis nemen, en het volgende vervangen. In plaats van 'vcodec=libxvid' ((dit bestaat niet meer!!), erin zetten: 'vcodec=mpeg4 vtag=xvid'.
De ffmpeg versie is gewijzigd. En kdenlive werkt met ffmpeg. Daarom. Terwijl mencoder 'xvid' als videocodec verwacht. Heeft even 2 uur geduurd totdat ik het goed had.
Maar anders: kdenlive is wel een paar stappen vooruit gegaan. Crasht helaas nog steeds zo vaak, maar ja. Gewoon regelmatig save. Komt wel goed.

K3b werkt, in ieder geval met een gewone data DVD-RW.
ffi
Tja dat blijft een probleem bij mdv, heel veel pakketen maar vaak zijn de packagers niet altijd gebruiker (van alle functies)...misschienn kan jij t doen, of anders een bugraport maken
korrel
QUOTE(ffi @ May 1 2009, 09:56 PM) *
Tja dat blijft een probleem bij mdv, heel veel pakketen maar vaak zijn de packagers niet altijd gebruiker (van alle functies)...misschienn kan jij t doen, of anders een bugraport maken

Komt nog bij dat een aantal pakketten moedwillig kreupel zijn gemaakt ivm patenten maakt het er ook niet makkelijker op :-(.
ffi
QUOTE(korrel @ May 2 2009, 12:06 AM) *
Komt nog bij dat een aantal pakketten moedwillig kreupel zijn gemaakt ivm patenten maakt het er ook niet makkelijker op :-(.

dat is niet waar, je kan dan altijd plf gebruiken, verder heeft mdv geen keuze anders mogen ze in de vs niet verkopen.
isadora
Ben heel tevreden met MDV2009.1 en KDE4.2.2.
Alles loopt heerlijk vlot op mijn laptop.
Zeker na het werkbaar krijgen van VMWare, ben ik heel blij.
Dit heb ik echt nodig voor het draaien van een Windows2000-virtual machine vanwege mijn VPN-verbinding met het werk.
ffi
QUOTE(isadora @ May 2 2009, 03:27 AM) *
Ben heel tevreden met MDV2009.1 en KDE4.2.2.
Alles loopt heerlijk vlot op mijn laptop.
Zeker na het werkbaar krijgen van VMWare, ben ik heel blij.
Dit heb ik echt nodig voor het draaien van een Windows2000-virtual machine vanwege mijn VPN-verbinding met het werk.

heb je per se vmware nodig? Ik vind virtualbox toch een stuk minder gedoe
korrel
QUOTE(ffi @ May 2 2009, 12:17 AM) *
dat is niet waar, je kan dan altijd plf gebruiken, verder heeft mdv geen keuze anders mogen ze in de vs niet verkopen.

Weet dat je plf kan gebruiken maar dat weet een gebruiker die voor het eerst mandriva gebruikt niet en denk dan dat het niet werkt.

En helaas zitten niet alle kreupele pakketten ook in plf. Weet bijvoorbeeld dat je in de vorige amarok 1.4 geen mp4 bestanden kon taggen ivm patenten.
En daar was geen plf versie van dus die moest ik altijd zelf compileren met mp4 tag support.

Maar grootste probleem blijft dat de mensen niet weten waarom het niet werkt en mandriva de schuld geven daarvan.
Tux Brothers
QUOTE(superstoned @ Apr 30 2009, 05:31 PM) *
Tja, hangt af van je definitie van productierijp...

OK , laten we zeggen hoe stabiel nu 3.5.x is en dus eigenlijk alles vlekkeloos werkt, ik bedoel niet de schuld van grafische drivers want daar kan KDe natuurlijk niets aan doen!
kris
Ik ben nu verliefd op Mandraiva Spring 2009.1 met KDE 4.2.2. smiley_heartbounce.gif

Ik ben eruit wat de Plasma dingen doen:

Over het algemeen ziet mijn desktop anders uit, is alleen voor de showcase hier ;-)

Dolphin heeft een trucje om een konsole te openen: settings --> configure toolbars --> add terminal
mzee
QUOTE(kris @ Apr 28 2009, 07:49 PM) *
Ik heb het gedaan. Ben overgestapt naar 2009.1 (ftp installatie met boot.iso), mijn notebook draaide nog 2007, mijn desktop 2008. Allebei nu 2009.1.
Bevalt heel goed. Na een uur beslissing: dit ga ik draaien.

Chris,

Back in town? Alles goed?

Blij je reactie te lezen. Had sinds het ophouden van je MCNLive dit forum wat verwaarloosd. Maar zal na je reactie 2009.1 toch eens grondig bekijken. Ga zeker de iso branden.

Is er mogelijheid deze iso op een usb-stcik te krijgen? En kan er een persist file of directory aangemaakt worden?

Kijk uit naar je verdere ervaringen met 2009.1.

Beste Groeten

willie
Op usb-stick zetten gaat perfect met
CODE
mandriva-seed
staat ook op de server waar je de iso van download, downloadnen en uitvoerbaar maken en op dubbeklikken. De rest wijst zich vanzelf..
mzee
QUOTE(willie @ May 4 2009, 07:42 PM) *
Op usb-stick zetten gaat perfect met
CODE
mandriva-seed
staat ook op de server waar je de iso van download, downloadnen en uitvoerbaar maken en op dubbeklikken. De rest wijst zich vanzelf..

Dank voor reactie.
Lukt me niet mandriva-seed.sh te downloaden. Downloaden stopt na 15.7 MB.
Heb ook even naar de inhoud gekeken van het gedownloade. Het is een shellscript. Eindigt op lijn 376 met 'eval $finish; exit $res' Dan volgt er op het eerste gezicht een hoop onoverzichtelijke binaire code. De MD5sum klopt langs geen kanten.

mzee
QUOTE(mzee @ May 4 2009, 08:14 PM) *
Lukt me niet mandriva-seed.sh te downloaden. Downloaden stopt na 15.7 MB.

Het is me gelukt mandriva-seed.sh te downloaden en de iso te installeren op een 2GB usb-stick.
Er is du nog 1.2 GB vrij. Heb dar een ext2 partitie op aangebracht. maar Mandriva weigert die te accessen.
Enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
superstoned
QUOTE(kris @ May 1 2009, 03:42 PM) *
MDV One 2009.1 KDE werkt op mijn nieuwe werk MacBook (13.3 inch editie, nvidia card), alleen de touchpad werkt niet, missch. moet ik met een optie opstarten.
Ik ben 'lost' zonder muis. USB muis nog niet geprobeerd.

Ktorrent nog niet geprobeerd. Op dit moment draait Transmission, alles prima. Ik dacht, dat ik eens iets anders moet proberen ;-)
Ktorrent vond ik goed in kde 3.5. -- Ik ga vanavond de nieuwe Ktorrent testen.

Dolphin is echt en schatje. Maar een klein probleem of beter: ik mis iets. Bij konqui was ik gewend, als ik in een dir was, daar een terminal te openen. Deze functie ontbreekt. Of weet ik niet, hoe en wat en waar?

F4 of tools -> open terminal moet werken...

QUOTE(kris @ May 1 2009, 03:42 PM) *
Ik heb nog steeds geen idee wat plasma is en wat ik ermee moet. huh.gif

Mja, als je je desktop alleen gebruikt voor bestanden dan is het ook niet heel nuttig. Widgets zijn soms wel handig. Het wordt wel echt leuker met activities-per-desktop (KDE 4.3) waarbij elke desktop eigen widgets en achtergrond kan hebben. In KDE 4.4 zullen de eerste applicaties ook weten op welke activity ze zijn, en zich daaraan mogelijk aanpassen.

De flexibiliteit van de panelen vind ik ook wel prettig, beter dan kicker.
superstoned
QUOTE(ffi @ May 1 2009, 08:41 PM) *
Ik zie trouwens bij een ati x600 troep van de vorige boot vlak voor de display manager opstart, die troep kan zelfs delen vn mijn desktop van ubuntu of windows zijn

blink.gif

Hey, dat deed windows 98 vroeger bij mij ook altijd ;-)
Dat is de inhoud van de memory chips van je videokaart. De videodrivers zouden dat leeg moeten maken maar dat doen ze niet...
superstoned
QUOTE(Tux Brothers @ May 2 2009, 01:00 PM) *
OK , laten we zeggen hoe stabiel nu 3.5.x is en dus eigenlijk alles vlekkeloos werkt, ik bedoel niet de schuld van grafische drivers want daar kan KDe natuurlijk niets aan doen!

Stabiel en vlekkeloos, hum. Wel, afgezien van Plasma zijn vrijwel alle KDE apps redelijk op het niveau van 3.5, zou ik zeggen. Al heeft 3.5 nu al 10 bugfix releases gehad, daar valt moeilijk tegenop te boxen natuurlijk. Plasma zal in 4.3 al veel stabieler zijn, dus als je daar last van heb zou ik dat als het point-of-no-return aanmerken biggrin.gif
mzee
QUOTE(mzee @ May 4 2009, 07:00 PM) *
En kan er een persist file of directory aangemaakt worden?

Iemand met ideeen hoe dit op te lossen?
wimedel
Ik ben inmiddels toch overgestapt naar 9.1 en heb daarbij gnome ingewisseld voor kde 4.2.
Ik zit nog wel met een paar kleine dingen:
Het maken van verwijzingen (links): Nautilus heeft een plugin waarmee je menugestuurd een verwijzing van een map of bestand kan maken. Ik meen mij te herinneren dat Konqueror zoiets vroeger ook had. Maar in Konqueror kan ik het niet meer vinden, en in Dolphin ook niet.
Verder zoek ik een kde progje dat vergelijkbaar is met het gnome-nettools.
Wim
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.