Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: upgraden van mandriva 2009 pp naar mand.spring
MandrivaClub.NL > Forum > Installatie
koebel
Hallo, ik heb een aankondiging van mandriva ontvangen dat ik mijn mandriva 2009 pp kan upgraden naar mandriva spring. Is dat een goede upgrade voor mij, of is de mand.pp beter dan de
spring versie ? wie weet hier iets van ? Durf het niet meteen uit te voeren. Groetjes Ton
RvP
'Spring' (voorjaar) is altijd de .1 versie van de jaargang versie. Deze Spring is dus versie 2009.1
Zoek even op dit forum op 2009.1

Upgraden? Sowieso je data (en eventuele belangrijke setup bestanden) backuppen.

Ik Upgrade standaard vanaf een nieuwe Install, dan ben je lekker fris gestart, zonder dat er nog 'oude' instellingen opduiken die wellicht een aanpassing vereisen. Maar ik lees ook over geslaagde updates, dus de keuze is aan jou.

Zoeken op trefwoord 2009.1 toont je inmiddels al de ervaringen van mede forumleden.

koebel
Bedankt voor je uitleg. Ik heb echter iets vreemds. De harddisk is 120 Gb groot, maar als ik de upgrade naar spring wil doen, krijg ik de foutmelding dat er onvoldoende ruimte op de schijf is.
Er zou ong 800 mb zijn terwijl er 780 mb nodig is. Begrijp dit niet. Weet je hier iets over ? Groetjes Ton. Ps. ik heb op de hd alleen mandriva 2009 pp staan, dus geen ander OS.
RvP
Kijk eens met filelight hoe je schijf is gevuld.
verkerkbr
Goede morgen,

ik las goede berichten over het upwaarderen naar versie 2009.1 via internet. Dit toen toch maar gedaan voor mijn AMD 64 met nvidia video kaart.

Nu treedt er een vervelende storing op. Alles start normaal op na de opwaardering. Alles lijkt prima te werken. De muis beweegt.

Na vrij korte tijd slaat systeem vast. Het beeld blijft staan en de muis beweegt dan niet meer. Een harde reset is de enige oplossing.

Vreemd is ook als de video resolutie wil aanpassen en dan test doe. Verschijnt wel de test, maar op dat moment kan ik de muis ook niet meer verplaatsen.

Al van alles geprobeerd. Probleem gaat maar niet weg.

Derhalve lijkt mij toch enige voorzichtigheid aan te bevelen.

Als iemand een idee heeft waar dit probleem nu vandaan komt, dan hoor ik dat graag. Is het de video driver ?

Groet,

Bram
RvP
Kijk eens of je met XFdrake je grafische kaart (beter) kunt instellen
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.