Bedankt voor de reacties,
De reactie van mijn kant komt zo laat omdat ik de ideeën wou nagaan en dat is nu gebeurt, zie onderstaande voor mijn bevindingen.
QUOTE(Tim @ Jun 28 2009, 01:24 PM)

Dus ik zou eens gaan kijken naar apparaten die rond de tijd van het automatisch opstarten van de server ook aanspringen en niet op een geaard stopcontact zitten.
De kans dat dit de oorzaak is o% , waarom? Simpel de reboot gebeurt altijd om 00:00 uur op de server, voor de zekerheid heb ik van een server de systeemtijd verandert en nu start hij weer op 00:00 volgens de systeemtijd weer op.
QUOTE(Tim @ Jun 28 2009, 01:24 PM)

Aan de andere kant kan het mogelijk ook ingesteld staan in het bios van de server. Maar hoe dat precies werkt weet ik niet.
De bios nog eens nagekeken maar kan niet vinden
QUOTE(HighKing @ Jun 28 2009, 05:21 PM)

Meestal stellen wij het bios dusdanig in dat de machine moet starten na een stroomstoring.
Ook deze functie kan ik niet vinden.
Opvallend is dat het alleen gebeurt als ik de machine uit zet vanuit linux. Is de server door gestart naar windows en daar na uitgezet doe zich dit probleem niet meer voor. Ook als de server door start en geen OS aan treft start hij na het uitschakelen niet opnieuw op.
Ook heb ik een geprobeerd wat er gebeurt als in PXE AAN zet in de bios maar helaas geen verschil.
Nog iets dat goed is te vermelden.
1 server is doormiddel van een KVM verbonden met monitor/keyboard/muis, de andere geen randapparatuur aan gesloten
beiden zijn NIET aangesloten op een netwerk
Waarom zet je de server dan ook uit?
Simpel, omdat de server op dit moment meer als file/backup server draait. Als ik niet thuis ben hoeft hij dus niet te draaien, het zou dus zo kunnen dat hij in een week de werk dagen uitstaat maar het hele weekeinde aanstaat.
In de toekomst is de kans groot dat er vhost's op komen te staan deel voor testen deels voor online live gebruik, maar dat ik nu nog niet.
Het is nu: server 1 file/backup server, server 2 website testing server, dit om meer inzicht te kunnen krijgen in het server gebeuren.
Nog iemand een idee voor een test?