Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Applicaties verschijnen niet op op taakbalk
MandrivaClub.NL > Forum > Configuratie
evaessen
Ik zie applicaties die ik heb gestart niet verschijnen op de taakbalk onder KDE4, Mandriva 2009.1.. Dus als ik bijvoorbeeld een applicatie heb gestart en de window daarvan verdwijnt onder de windows van andere applicaties, kan ik er alleen nog maar bij door de windows van die andere applicaties te gaan schuiven. Elke window die ik minimaliseer ben ik trouwens kwijt. Hoogst vervelend.
Hebben andere mensen hier ook last van?
willie
Kijk eens bij de instellingen van KDE of onder bureaublad/opstartnotificatie
CODE
taakbalknotificaty
aangevinkt is.
superstoned
QUOTE(evaessen @ Aug 4 2009, 09:30 PM) *
Ik zie applicaties die ik heb gestart niet verschijnen op de taakbalk onder KDE4, Mandriva 2009.1.. Dus als ik bijvoorbeeld een applicatie heb gestart en de window daarvan verdwijnt onder de windows van andere applicaties, kan ik er alleen nog maar bij door de windows van die andere applicaties te gaan schuiven. Elke window die ik minimaliseer ben ik trouwens kwijt. Hoogst vervelend.
Hebben andere mensen hier ook last van?

Dus de taakbalk laat geen taken zien. Je kunt wel via alt-tab naar die applicaties? Goede kans dat je per ongeluk de applet op je panel die de taken laat zien hebt gesloten... Rechterklik op je panel of klik op de cashew en unlock widgets (als ze niet al unlocked zijn). Klik dan op de cashew op de panel en kies in de configuratie balk voor 'add widgets'. Nederlandse versie = ff vertalen uiteraard ;-)

Zoek dan op task of taak en kies de task manager of taakbeheerder of hoe ze em noemen. Daar staan al je taken in. Zolang de configuratiebalk aan staat (je moet weer op de cashew op het panel klikken om hem te zien) kun je widgets verplaatsen: klik ze aan en verplaats. Of sleep ze, werkt ook. Een rechter muisklik op een widget geeft je de configuratie, zo kun je op de taakbalk widget aangeven dat je alleen taken van je huidige bureaublad wilt zien.

Ter info: De taakbalk notificatie die willie noemt laat alleen gedurende X seconden een 'lege' taakbalk entry zien terwijl de applicatie start (dit zorgt dat je weet dat er uberhaupt iets gebeurt zodat je geen 2 keer het programma start). Als de taakbalkwidget zelf er niet is werkt het niet...
evaessen
Bedankt voor jullie reacties heren. Ik het het nu in orde. Bijna. Want alle applicaties die ik heb gestart verschijnen nu TWEE maal op de taakbalk.

Overigens ben ik kmix kwijt. Als ik die start vanuit de aplication launcher verschijnt dat debiliserende, op en neer springende icon dat me vertelt dat Mandriva nu toch echt echt echt heel erg hard bezig is om kmix te starten, waarna kmix NIET op de taakbalk verschijnt. Wel is het een proces zoals blijkt na intikken van ps -lef | grep kmix

Ed
superstoned
QUOTE(evaessen @ Aug 6 2009, 08:09 PM) *
Bedankt voor jullie reacties heren. Ik het het nu in orde. Bijna. Want alle applicaties die ik heb gestart verschijnen nu TWEE maal op de taakbalk.

Overigens ben ik kmix kwijt. Als ik die start vanuit de aplication launcher verschijnt dat debiliserende, op en neer springende icon dat me vertelt dat Mandriva nu toch echt echt echt heel erg hard bezig is om kmix te starten, waarna kmix NIET op de taakbalk verschijnt. Wel is het een proces zoals blijkt na intikken van ps -lef | grep kmix
Ed

Als alles twee keer verschijnt heb je het applet voor de taken twee keer toegevoegd... unlock widgets, click op de cashew, rechterklik op 1 van de twee en verwijderen die hap. Kijk evt bij de preferences/instellingen om te zien of je wel wilt dat de taken per desktop zijn of globaal (dus dat je alle taken op alle virtuele desktops tegelijk ziet, of alleen per desktop).

Wat kmix betreft, die start op maar stopt zichzelf gelijk in de systemtray - de rij kleine icoontjes rechts. zoek naar speaker icoontje. Evt, als die ook verwijderd is, toevoegen - het is ook een applet. Je kunt icoontjes laten verbergen zodat je systray niet overloopt met icoontjes, wellicht dat ie daar verstopt zit: klik op het pijltje links van de systray. Als je daar gewoon op klikt 'klapt ie uit' en als je er een rechterklik op geeft kun je instellen welke icoontjes je altijd wilt zien en welke je maar heel af en toe nodig hebt zodat je ze wilt verbergen.

Good luck,

Jos

PS als je wilt kun je wat je hier geleerd hebt hetzij in de mandriva wiki hetzij in userbase.kde.org zetten voor anderen! Kleine moeite, grote bijdrage. En natuurlijk ben je al top wanneer je deze vragen van anderen beantwoord ;-)
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.