Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: KDE 4.3.0 is uitgebracht!!
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
Pagina's: 1, 2
wimedel
Ik heb de desktopeffecten uitgezet. Maar zowel met de propietary driver voor nivdia als met de open source driver blijft het bevriezen voorkomen. Onder gnome heb ik nergens last van. En ook bij de releases voorafgaand aan kde 4 had ik de genoemde problemen niet.
Wim
superstoned
QUOTE(wimedel @ Sep 25 2009, 11:46 AM) *
Ik heb de desktopeffecten uitgezet. Maar zowel met de propietary driver voor nivdia als met de open source driver blijft het bevriezen voorkomen. Onder gnome heb ik nergens last van. En ook bij de releases voorafgaand aan kde 4 had ik de genoemde problemen niet.
Wim

Vreemd. Wij hadden vandaag op de mandrivaclub meeting netzoiets op mijn acer aspire one, het beeld bevroor af en toe gewoon. Misschien is het een interactie iets tussen een KDE iets en het grafische systeem.

Krijg je het ook als je KDE apps in gnome draait? Ik durf wel te wedden van niet, dan ligt het waarschijnlijk aan plasma. Dat vraagt vrij veel van je grafische systeem, en soms lukt het gewoon niet... Heb je toevallig een intel integrated graphics?
wimedel
Ik ben wat op het spoor.
Ik had de genoemde problemen overigens met de 64-bits versie van 2009.1 PP waarop ik dus KDE 4.3.1 had geïnstalleerd vanuit de speciale 4.3.1 repositories voor Mandriva 2009.1 op de kde-repository. (uiteraard de i586, noarch en x86_64 repositories geactiveerd).
In Icewm-light had ik trouwens ook een freeze. In Gnome heb ik er nooit last van gehad.
Die problemen zijn voorbij nadat ik in het grub-menu acpi heb uitgeschakeld.
Ik heb inmiddels een vergelijkbare installatie met de 32-bits versie gedaan. Daar heb ik geen enkel probleem tot nu toe.
Wim
Rinse
QUOTE(superstoned @ Sep 26 2009, 08:08 PM) *
Vreemd. Wij hadden vandaag op de mandrivaclub meeting netzoiets op mijn acer aspire one

Heb je die nog steeds?
wimedel
QUOTE(wimedel @ Sep 26 2009, 10:44 PM) *
Ik heb inmiddels een vergelijkbare installatie met de 32-bits versie gedaan. Daar heb ik geen enkel probleem tot nu toe.
Wim

De hele nacht de pc aan laten staan met de 32-bits versie en vanochtend toch een bevroren scherm. Dus verder zoeken.
Wim
superstoned
QUOTE(Rinse @ Sep 27 2009, 12:59 AM) *
Heb je die nog steeds?

wel, als extra laptop erbij... Niet dat ik hem gebruik... Interesse?
superstoned
QUOTE(wimedel @ Sep 27 2009, 09:09 AM) *
De hele nacht de pc aan laten staan met de 32-bits versie en vanochtend toch een bevroren scherm. Dus verder zoeken.
Wim

Maar lost ACPI uitschakelen het wel definitief op?
wimedel
Ik heb vanochtend voor de verandering Suse 11.1 met kde4.3.1 64-buts van hun live cd geinstalleerd. M'n pc heeft verder de hele dag aangestaan. Toen ik aan het einde van de middag thuis kwam was het scherm uiteraard zwart, maar met een toetstik kwam dat weer tot leven.
Dus .......
Wim
superstoned
QUOTE(wimedel @ Sep 27 2009, 07:55 PM) *
Ik heb vanochtend voor de verandering Suse 11.1 met kde4.3.1 64-buts van hun live cd geinstalleerd. M'n pc heeft verder de hele dag aangestaan. Toen ik aan het einde van de middag thuis kwam was het scherm uiteraard zwart, maar met een toetstik kwam dat weer tot leven.
Dus .......
Wim

dus het ligt aan iets in mandriva...
MauRice
QUOTE(superstoned @ Sep 27 2009, 08:09 PM) *
dus het ligt aan iets in mandriva...

Je kan ook eens de "aangepaste" RPM's van MIB uit proberen...
Wat zij precies hebben aangepast .... Daar ben ik nog niet uit.
Maar ze zijn aangepast.

Links:
http://mib.pianetalinux.org/mib/en/mib-new...de-431-mib.html
http://mib.pianetalinux.org/mib/forum/inde...;rb_v=viewtopic
http://mib.pianetalinux.org/2009.1/KDE-4.3.1/

MvG,
MauRice
wimedel
Ik heb voor dit moment geen problemen meer. Ik denk dat ik verder maar wacht tot na het uitbrengen van 10.0. Overigens: KDE heeft er een gebruiker bij! icon_idea.gif
Wim
Rinse
QUOTE(superstoned @ Sep 27 2009, 07:42 PM) *
wel, als extra laptop erbij... Niet dat ik hem gebruik... Interesse?

Nou, ik meende dat Niels hem zou overnemen smile.gif

Mocht je hem nog kwijt willen, dan ben ik indd geinteresseerd.
superstoned
QUOTE(Rinse @ Sep 27 2009, 09:42 PM) *
Nou, ik meende dat Niels hem zou overnemen smile.gif

Mocht je hem nog kwijt willen, dan ben ik indd geinteresseerd.

aah, niels, ja, niets meer van gehoord. Ik stuur hem en jouw wel ff een mailtje ;-)

Oh, zie je dat we er een gebruiker bij hebben? Goede zaak toch icon_idea.gif
willie
Als je een intel grafisch kaartje hebt probeer dan een de nieuwste driver meer info vindt je hier
wimedel
Ik heb nog wat meer geëxperimenteerd:
- KDE 3.5 gaf geen enkel probleem
- De KDE 4.3.1 variant van Pianetalinux op Mandriva 2009.1 gaf precies dezelfde problemen
- Mandriva 2009.1 met KDE 4.2 gaf eveneens "bevroren" schermen.
Wim
superstoned
het is dus een combinatie van Mandriva's KDE 4.x en X.org denk ik... Waarschijnlijk Intel driver gerelateerd?!?

edit je zou een poging kunnen doen te kloten in xorg.conf maar ik heb ook weinig tips over wat zou kunnen helpen...
wimedel
Ik heb een Nvidia kaart. het gebruik van de "eigen" Nvidia driver en de opensource driver maakt niets uit.
Wim
MauRice
Wim,

Misschien een beetje ver gezocht...
Controleer of lib(64)kwinnvidiahack4 geistalleerd is.
Zo niet, doen....
Zo ja, de-installeren als het niet te veel dependencies vraagt....

MvG,
MauRice
wimedel
Geïnstalleerd, systeem opnieuw opgestart, de hond en mijzelf uitgelaten, bij thuiskomst was het systeem weer bevroren.
Wim
superstoned
QUOTE(wimedel @ Oct 3 2009, 02:43 PM) *
Geïnstalleerd, systeem opnieuw opgestart, de hond en mijzelf uitgelaten, bij thuiskomst was het systeem weer bevroren.
Wim

Hmmmm. Zou die hond er iets mee te maken hebben?

Maar serieus, dit begint wat hopeloos te klinken. Ik heb verder ook geen ideeen meer. Heb je iets kunnen vinden met googlen, om te zien of andere mandriva gebruikers er ook last van hebben en of Mandriva er iets aan probeert te doen? Ik neem aan dat je de laatste updates hebt?
wimedel
QUOTE(superstoned @ Oct 4 2009, 04:38 PM) *
Hmmmm. Zou die hond er iets mee te maken hebben?

Maar serieus, dit begint wat hopeloos te klinken. Ik heb verder ook geen ideeen meer. Heb je iets kunnen vinden met googlen, om te zien of andere mandriva gebruikers er ook last van hebben en of Mandriva er iets aan probeert te doen? Ik neem aan dat je de laatste updates hebt?

Ik begon steeds meer te vermoeden dat het een kernel probleem is. Inmiddels heb ik ook met (K)Ubuntu KDE 4.2 en 4.3 geprobeerd, en ook daar geen enkel probleem met bevroren schermen. Ik begon al er over te denken om de kernelinstellingen van Ubuntu en Mandriva te vergelijken toen ik de ingeving kreeg om de standaard desktop kernel van Mandriva te vervangen door de server kernel met de bijbehorende pakketten. En nu zit ik al anderhalf uur achter een werkende pc en ik heb nog geen last van een bevroren scherm gehad! unsure.gif maar niet te vroeg juichen.
"Bevroren schermen" bleek overigens als bug bij Mandriva aangemeld. Ik heb mijn ervaringen toegevoegd. Als de server-kernel inderdaad de oplossing blijkt te zijn (althans: een goede workaround) dan zal ik dat uiteraard ook melden.
Wim
superstoned
QUOTE(wimedel @ Oct 4 2009, 05:25 PM) *
Ik begon steeds meer te vermoeden dat het een kernel probleem is. Inmiddels heb ik ook met (K)Ubuntu KDE 4.2 en 4.3 geprobeerd, en ook daar geen enkel probleem met bevroren schermen. Ik begon al er over te denken om de kernelinstellingen van Ubuntu en Mandriva te vergelijken toen ik de ingeving kreeg om de standaard desktop kernel van Mandriva te vervangen door de server kernel met de bijbehorende pakketten. En nu zit ik al anderhalf uur achter een werkende pc en ik heb nog geen last van een bevroren scherm gehad! unsure.gif maar niet te vroeg juichen.
"Bevroren schermen" bleek overigens als bug bij Mandriva aangemeld. Ik heb mijn ervaringen toegevoegd. Als de server-kernel inderdaad de oplossing blijkt te zijn (althans: een goede workaround) dan zal ik dat uiteraard ook melden.
Wim

he, netjes zeg, als dat de oplossing is - briljant gevonden!
ffi
probeer het met de tmb kernels (in /contrib) of the backported kernels van MIB eens
wimedel
QUOTE(ffi @ Oct 5 2009, 05:24 PM) *
probeer het met de tmb kernels (in /contrib) of the backported kernels van MIB eens

Waarom? Maakt dat duidelijker waar precies het probleem zit?
Wim
wimedel
Ik ben heel blij: icon_idea.gif Ik heb eind vorige week KDE4.3.2 geïnstalleerd en heb nu ook met de gewone desktop-kernel geen enkel probleem meer met bevriezende schermen.
Mijn enige wens is nu nog dat KDE-bluetooth weer volledig wordt. Het gaat daarbij m.n. om het browsen van de bestanden in andere apparaten. Daarvoor zal Dolphin het obex protocol moeten gaan ondersteunen, wat het op dit moment nog niet doet. Maar wat niet is, komt zeker nog. Tot zo lang gebruik ik Blueman met nautilus als bestandsbrowser.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.