QUOTE(RvP @ Oct 2 2009, 07:53 PM)

Afgelopen zaterdag hebben we op het MandrivaLinux Event 2009 gedemonstreerd wat je moet doen.
Ik ga ook altijd voor een volledige install.
Bij het installeren kies je bij partities voor 'Aangepast'. De schijf waarop je Home staat mount geef je het mountpoint /home mee 9en laat je niet formatteren, zou ie er al om vragen). het makkelijkst is inderdaad dezelfde user te gebruiken, dan heb je na installatie direct toegang tot jouw /home.
Ga je naar een hogere versie dan moet je er rekening mee houden dat je instellingen (te vinden in je map /home/user, zichtbaar te maken met Beeld/Alle bestanden laten zien) in .filename bestanden staan opgeslagen. Deze instellingen werken niet altijd goed met een nieuwe versie van een programma. Ik sleep alle .bestanden altijd even naar een mapje 'oude versie'. Bij het eerst opstarten van een programma maakt weer ie automatisch zo'n instellingenbestand aan.
ik heb dat ook gedaan vanmiddag.
als je na installatie gebruiker in geeft en je geeft de zelfde naam dan loopt bij mij de installatie vast.
na een herstart werkt het wel, al gaat bij de 1ste keer kdm in de mist.
het probleem was daarna gewoon dat veel programmas ook na herinstallatie niet fijn meer willen werken. Ben geen hogere versie gegaan ofzo.
vooral de problemen met virtual box en dkms waren niet fijn.
Ik heb toen alles alsnog opnieuw geinstalleerd, en het loopt nu wel beter.....
volgende keer maak ik nog wel een extra partitie aan met de data bestanden, dus geen instellingen enzo................
hoe kan ik nu firefox 3.5 veilig er op zetten?
heb dit toen ook eens gedaan, maar dan loopt xulrunner te klieren met nntpgrab en openftd.
ik heb hem toen uitgepakt in een eigen submap, waar de andere firefoxen ook staan.
en toen een link gemaakt met krusader, zodat deze standaard gestart werd.
firefox 3.5 is gewoon veel sneller als 3.0x