Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: home map bewaren
MandrivaClub.NL > Forum > Installatie
sidkl301
stel ik wil mandriva opnieuw installeren, en ik wil graag mijn bestanden uit mijn home map bewaren (aparte partitie).
hoe doe ik dit het beste?
moet ik dezelfde gebruikersnaam dan weer aan nemen of juist niet?
het hoeft niet nu gelukkig maar heb het wel gemoeten na wat experimenten met kde.
mandriva 2010 komt vanzelf als update?
welke kde komt er bij?
welke firefox? ik gebruik nu 3.5 , die heb ik handmatig geinstalleerd, gaf wat problemen met Xulrunner maar draait nu wel
MauRice
Sidkl301,

Wat ik altijd doet, is een verse installatie. Geen update of upgrade.
Dus alle partitie formaten behalve mijn home paritie.
Wel verstandig om een backup te maken van je home paritie.

Wat er allemaal te verwachten staat en welke versie met Mandriva 2010.0
http://distrowatch.com/table.php?distribution=mandriva
In het lijstje van Cooker.

MvG,
MauRice
willie
QUOTE(sidkl301 @ Oct 1 2009, 07:59 PM) *
stel ik wil mandriva opnieuw installeren, en ik wil graag mijn bestanden uit mijn home map bewaren (aparte partitie).
hoe doe ik dit het beste?
moet ik dezelfde gebruikersnaam dan weer aan nemen of juist niet?
het hoeft niet nu gelukkig maar heb het wel gemoeten na wat experimenten met kde.
mandriva 2010 komt vanzelf als update?
welke kde komt er bij?
welke firefox? ik gebruik nu 3.5 , die heb ik handmatig geinstalleerd, gaf wat problemen met Xulrunner maar draait nu wel

Zoals Maurice al zegt / formateren en niet je /home, gebeurt geloof ik al standaard bij een nieuwe installatie.
Wel je oude gebruikersnaam gebruiken anders heb je een probleem erbij icon_razz.gif
Bij 2009.1 wordt KDE 4.2 geleverd,weet niet wat er gebeurt met de instellingen van de KDE versie van 2010. Zou goed moeten gaan maar geef geen garantie, moct het fout gaan even hett mapje .kde weggooien en rebooten.
sidkl301
QUOTE(willie @ Oct 1 2009, 09:55 PM) *
Zoals Maurice al zegt / formateren en niet je /home, gebeurt geloof ik al standaard bij een nieuwe installatie.
Wel je oude gebruikersnaam gebruiken anders heb je een probleem erbij icon_razz.gif
Bij 2009.1 wordt KDE 4.2 geleverd,weet niet wat er gebeurt met de instellingen van de KDE versie van 2010. Zou goed moeten gaan maar geef geen garantie, moct het fout gaan even hett mapje .kde weggooien en rebooten.

ok heb dat gedaan
na wat errors lijkt het nu inderdaad te draaien.
alleen krijg ik nu virtualbox niet aan de gang?
als ik de vboxdrv opnieuw setup doe krijg ik een fout:
kan vboxdrv niet laden:

modprobe vboxdrv
FATAL: Error inserting vboxdrv (/lib/modules/2.6.29.6-desktop586-2mnb/dkms/misc/vboxdrv.ko.gz): Invalid module format
sidkl301
ok heb de hele boel maar opnieuw gedaan, dit schoot met meer dingen niet op
RvP
Afgelopen zaterdag hebben we op het MandrivaLinux Event 2009 gedemonstreerd wat je moet doen.
Ik ga ook altijd voor een volledige install.
Bij het installeren kies je bij partities voor 'Aangepast'. De schijf waarop je Home staat mount geef je het mountpoint /home mee (en laat je niet formatteren, zou ie er al om vragen). het makkelijkst is inderdaad dezelfde user te gebruiken, dan heb je na installatie direct toegang tot jouw /home.
Ga je naar een hogere versie dan moet je er rekening mee houden dat je instellingen (te vinden in je map /home/user, zichtbaar te maken met Beeld/Alle bestanden laten zien) in .filename bestanden staan opgeslagen. Deze instellingen werken niet altijd goed met een nieuwe versie van een programma. Ik sleep alle .bestanden altijd even naar een mapje 'oude versie'. Bij het eerst opstarten van een programma maakt weer ie automatisch zo'n instellingenbestand aan.
sidkl301
QUOTE(RvP @ Oct 2 2009, 07:53 PM) *
Afgelopen zaterdag hebben we op het MandrivaLinux Event 2009 gedemonstreerd wat je moet doen.
Ik ga ook altijd voor een volledige install.
Bij het installeren kies je bij partities voor 'Aangepast'. De schijf waarop je Home staat mount geef je het mountpoint /home mee 9en laat je niet formatteren, zou ie er al om vragen). het makkelijkst is inderdaad dezelfde user te gebruiken, dan heb je na installatie direct toegang tot jouw /home.
Ga je naar een hogere versie dan moet je er rekening mee houden dat je instellingen (te vinden in je map /home/user, zichtbaar te maken met Beeld/Alle bestanden laten zien) in .filename bestanden staan opgeslagen. Deze instellingen werken niet altijd goed met een nieuwe versie van een programma. Ik sleep alle .bestanden altijd even naar een mapje 'oude versie'. Bij het eerst opstarten van een programma maakt weer ie automatisch zo'n instellingenbestand aan.

ik heb dat ook gedaan vanmiddag.
als je na installatie gebruiker in geeft en je geeft de zelfde naam dan loopt bij mij de installatie vast.
na een herstart werkt het wel, al gaat bij de 1ste keer kdm in de mist.
het probleem was daarna gewoon dat veel programmas ook na herinstallatie niet fijn meer willen werken. Ben geen hogere versie gegaan ofzo.
vooral de problemen met virtual box en dkms waren niet fijn.
Ik heb toen alles alsnog opnieuw geinstalleerd, en het loopt nu wel beter.....
volgende keer maak ik nog wel een extra partitie aan met de data bestanden, dus geen instellingen enzo................
hoe kan ik nu firefox 3.5 veilig er op zetten?
heb dit toen ook eens gedaan, maar dan loopt xulrunner te klieren met nntpgrab en openftd.
ik heb hem toen uitgepakt in een eigen submap, waar de andere firefoxen ook staan.
en toen een link gemaakt met krusader, zodat deze standaard gestart werd.
firefox 3.5 is gewoon veel sneller als 3.0x

willie
Met een nieuwe versie hoort ook een nieuwe xulrunner als je firefox dus erop zet buiten MCC om heb je een nieuwe firefoz en een oude xulrunner
Daarom altijd installeren via URPMI, dan maar iets langer wachten.
sidkl301
QUOTE(willie @ Oct 2 2009, 11:20 PM) *
Met een nieuwe versie hoort ook een nieuwe xulrunner als je firefox dus erop zet buiten MCC om heb je een nieuwe firefoz en een oude xulrunner
Daarom altijd installeren via URPMI, dan maar iets langer wachten.

iets langer wachten ok,
maar die is al maand of 2 of 3 uit?
ik snap het ook niet, ik pak firefox gewoon uit, ik installeer niets, zeker geen nieuwe xulrunner?
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.