Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Weer eens geklooi met netwerk
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
boudewijn
Hoi,
Iets vaags: ik had gisteren op mijn server (Met een perfect werkende 3c905 kaart :!: ) keurig netjes internet, enzo.

Nu heb ik de NIC teruggezet op static-ip, omdat deze een IP adres moet hebben dat vast is (deze machine is de dhcp server). Ik kan nu weer niet op intnernet. IK heb in drakConnect alle setiings goedgezet, en de wizard zelfs nog een keer gedraaid.

Wat is dit toch voor gezeik met mandrake (ik heb het op een 2e pc ook, maar dan met een intel NIC)
menno
Heb je de network services herstart? Waarschijnlijk lost dit je probleem op. Want na een herstart is het probleem zeker opgelost aangezien dan de services gestopt en gestart worden.
boudewijn
Jups,

IK heb net even de wizard op expert mode gedraaid en ipv mijn eigen DNS (die in het adsl modem) even de xs4all dns opgegeven.... en TADA het doet het weer :?

Iig thanks
RvP
QUOTE(boudewijn)
Jups,

IK heb net even de wizard op expert mode gedraaid en ipv mijn eigen DNS (die in het adsl modem) even de xs4all dns opgegeven.... en TADA het doet het weer :?  

Iig thanks

Lag het DUS toch niet aan die 3Com kaartjes. Ik zou de titel maar wijzigen, want ik kreeg net ook al een melding dat mijn probleem wel met die slechte 3Com te maken kon hebben, terwijl ik daar juist prima resultaten mee heb, net als Realtek trouwens. :idea:
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.