Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Firestarter crasht
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
Kareltje
Alweer een probleem met Firestarter. Ik draai sinds kort 2008.0 powerpack. (2008.1 heeft er ook last van, het crashen dus ... icon_cheesygrin.gif )
Na verloop van tijd, tijdens het surfen, verdwijnt de shell van Firestarter en moet het opnieuw worden gerstart. Surf ik niet, dan draait 'ie gewoon door, soms uren achter elkaar.
Het wordt dus veroorzaakt, door nieuwe pagina's op te vragen.

Fs gestart in een konsole krijg ik dit:
CODE
1. [root@Alibaba ~]# firestarter &
2. [1] 12010
3. [root@Alibaba ~]# Firewall started
4. [1]+  Segmentatiefout         firestarter
5. [root@Alibaba ~]#

nieuwe start:

6.  [[root@Alibaba ~]# firestarter &
7.  [1] 12380
8.  [root@Alibaba ~]# Firewall started
9.  (hier komt alleen een rechthoekje te staan)
10. ***MEMORY-ERROR***: firestarter[12380]: GSlice: assertion failed: sinfo->n_allocated > 0
11.
12. [1]+  Afgebroken              firestarter

Dit blijft zich eindeloos herhalen, dus eerst een segmentatiefout en na herstart een memory error. Na de eerste start krijg ik de prompt correct terug (door de &), na de 2e start niet
Bij het zoeken op Internet, blijk ik niet de enige te zijn, het wemelt van de meldingen, o.a. bij Ubuntu, waarbij een work-around wordt gegeven: Fs starten met G_SLICE=always-malloc firestarter & [Enter].
Daarbij blijft dan wel een root-shell openstaan, wat ik dus liever niet heb. Ook is mij niet duidelijk, of er aan wordt gewerkt of dat het zin heeft deze bug te melden bij Mandriva. Bij Ubuntu schijnt het te zijn opgelost, maar daar hebben we als Mandriva-gebruikers niks aan.
Het gebeurt ook bij Fedora, waarbij wordt verteld, dat Fs nauwelijks meer wordt onderhouden en dat je maar wat anders moet zoeken. Archlinux heeft het zelfs uit de repo gemieterd.
Ook zijn de meldingen van diverse data, waardoor ik moeilijk kan beoordelen, met welke versie men werkt,
Wie weet raad, wat te doen?
MauRice
Tja Kareltje,

Een progje dat al enkele jaren niet meer wordt onderhouden... vraag om moelijkheden.
Als je de pkgbuild van Ark-Linux op na lees.
Lees je dat zij twee patches gebruiken...firestarter-1.0.3-kernel_log_path.patch & foo2.patch

Als je deze twee patches vind en installeer. Dan opnieuw compileer, kan het misschien werken.

Patchen doe je voor je gaat compileren in de "root" van de uitgepakte source-code.
Meestal met de volgende opdracht.
CODE
patch p0 <patchbestand

Het eenvoudigst is op zoek naar een hedendaagse progje vb: fwbuilder

MvG,
MauRice
Kareltje
Allereerst sorry voor de late reactie, beetje griep gehad.

Dank, Maurice voor je antwoord.
Inderdaad is het lange tijd geleden, dat het werd onderhouden. Inmiddels heeft Mandriva een "interactieve firewall" aan net_applet toegevoegd, dus ga ik daar maar eens mee stoeien.
Het door jou genoemde programma heb ik bekeken, maar snap er niks van, veel te ingewikkeld, met al die rules en zo. smiley_funnyface.gif
Ik ga ook maar eens kijken, hoe ik in mijn router de nodige regels kan opstellen, dat werkt iets simpeler.

Wellicht dat er alternatieven zijn in de geest van Zone-Alarm? Dat vraagt bij iedere verbinding, of e.e.a. wel mag. Dan kan je tijdelijk/voorgoed wel/geen toestemming geven.
Dat is makkelijk te configureren. In het begin wel even werk, maar naderhand is dit makkelijk en duidelijk.
sidkl301
guarddog

weet niet of je dat wat vindt?
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.