Na verloop van tijd, tijdens het surfen, verdwijnt de shell van Firestarter en moet het opnieuw worden gerstart. Surf ik niet, dan draait 'ie gewoon door, soms uren achter elkaar.
Het wordt dus veroorzaakt, door nieuwe pagina's op te vragen.
Fs gestart in een konsole krijg ik dit:
CODE
1. [root@Alibaba ~]# firestarter &
2. [1] 12010
3. [root@Alibaba ~]# Firewall started
4. [1]+ Segmentatiefout firestarter
5. [root@Alibaba ~]#
nieuwe start:
6. [[root@Alibaba ~]# firestarter &
7. [1] 12380
8. [root@Alibaba ~]# Firewall started
9. (hier komt alleen een rechthoekje te staan)
10. ***MEMORY-ERROR***: firestarter[12380]: GSlice: assertion failed: sinfo->n_allocated > 0
11.
12. [1]+ Afgebroken firestarter
2. [1] 12010
3. [root@Alibaba ~]# Firewall started
4. [1]+ Segmentatiefout firestarter
5. [root@Alibaba ~]#
nieuwe start:
6. [[root@Alibaba ~]# firestarter &
7. [1] 12380
8. [root@Alibaba ~]# Firewall started
9. (hier komt alleen een rechthoekje te staan)
10. ***MEMORY-ERROR***: firestarter[12380]: GSlice: assertion failed: sinfo->n_allocated > 0
11.
12. [1]+ Afgebroken firestarter
Dit blijft zich eindeloos herhalen, dus eerst een segmentatiefout en na herstart een memory error. Na de eerste start krijg ik de prompt correct terug (door de &), na de 2e start niet
Bij het zoeken op Internet, blijk ik niet de enige te zijn, het wemelt van de meldingen, o.a. bij Ubuntu, waarbij een work-around wordt gegeven: Fs starten met G_SLICE=always-malloc firestarter & [Enter].
Daarbij blijft dan wel een root-shell openstaan, wat ik dus liever niet heb. Ook is mij niet duidelijk, of er aan wordt gewerkt of dat het zin heeft deze bug te melden bij Mandriva. Bij Ubuntu schijnt het te zijn opgelost, maar daar hebben we als Mandriva-gebruikers niks aan.
Het gebeurt ook bij Fedora, waarbij wordt verteld, dat Fs nauwelijks meer wordt onderhouden en dat je maar wat anders moet zoeken. Archlinux heeft het zelfs uit de repo gemieterd.
Ook zijn de meldingen van diverse data, waardoor ik moeilijk kan beoordelen, met welke versie men werkt,
Wie weet raad, wat te doen?