Kaneda
Apr 28 2004, 07:47 PM
Ik moet mijn MTU waarde veranderen. Op google las ik dat je "ifconfig eth0 mtu <nummer>" kon gebruiken, dat werkt idd. Maar zodra ik herstart moet ik dat opnieuw doen.
Waar/hoe kan ik die MTU definitief veranderen?
HJH
Apr 28 2004, 08:47 PM
Kaneda
Apr 28 2004, 09:05 PM
daar heb ik niet erg veel aan, daar zeggen ze namelijk ook dat het met "ifconfig" moet.
1tje zegt dat je in /etc/ppp/options een regel moet toevoegen, jammer dat dat hele bestand alleen bij mij niet bestaat.
Alain
Apr 28 2004, 09:59 PM
Volgens mij moet je gewoon de regel:
CODE
LINK_OPTIONS='mtu <nummer>'
aan je
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0 toevoegen. ;-)
HJH
Apr 28 2004, 10:01 PM
Ja.... jij hebt dus een standaard ip-verbinding waarop je de MTU wilt wijzigen?
dan denk ik dat je die wijziging in een van je /etc/rc.local bestanden moet aanbrengen
of je zet em als service in je bootlevel, net nadat je je netwerk gestart hebt, dus zoiets:
http://linux.derkeiler.com/Newsgroups/linu...03-10/1461.html
Hendrik-Jan
Alain
Apr 28 2004, 10:16 PM
Hendrik-Jan, het bestand wat ik noem wordt toch gewoon gebruikt als ifconfig aangeroepen wordt? (Dan is dat toch de meest nette manier ... ?)
HJH
Apr 28 2004, 10:40 PM
Alain,
als jou methode werkt, is dat een mooie oplossing.
Maar ik had em niet gezien. denk dat onze posts elkaar gekruisd hebben.
Hendrik-Jan
Kaneda
Apr 29 2004, 02:06 PM
Thnx, hij doet het nu.
Na enig proberen, ben ik er achter gekomen dat het moet zijn:
CODE
MTU=<nummer>
best logisch :wink:
Ketama
May 1 2004, 12:56 AM
Waarom wil je de MTU waarde veranderen van je connectie, waar is dat goed voor? Moet ie groter, kleiner, en waarom
Gewoon een vraagje, omdat MTU default op 1500 octanten staat (correct me if im wrong) behalve de local-ip die heeft iets van 3000+ staan.
Kaneda
May 1 2004, 03:51 PM
Ik had al eerder een vraag gesteld over het feit dat ik niet meer goed kon internet op linux sinds ik W2K op mijn server had. Maar die thread werd gesloten, dus ben ik wat verder gaan zoeken. Bleek dat W2K ICS het internet verdeelt met MTU waarde 1454 (of iets in de buurt).
Dus ik moest in linux mijn MTU veranderen, maar ik wist niet waar ik dat moest doen.
Ketama
May 1 2004, 06:23 PM
Ja 1450 tot 1500 is een normaal gebied voor MTU.
Ik ben hier ook een tijd mee bezig geweest, gewoon uit intresse van wat het nou doet en wat niet.
Weet precies hoe ik het bij windows zou moeten aanpassen, linux heb ik het wel in config bestand ooit gezien.
Anyhow, hoop voor je dat het werkt. ;-)
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.