Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Mandriva Linux 2010 is beschikbaar!
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
Pagina's: 1, 2
JClosed
QUOTE(ffi @ Nov 9 2009, 09:14 PM) *
waarom meld je het niet? maar goed iemand anders heeft het wel gedaan en ik weet waarom, mandriva werkt met symlinks zodat verschillende driver versies naast elkaar geinstalleerd kunnen worden,reunion verwacht ipv een symlink een echte file, ik zou dit dus aankaarten bij de makers van reunion, waarom hebben zij in godsnaam deze compleet overbodige en schadelijke controle ingebouwd?

Ehrrmm... Voor ik stennis ging trappen heb ik eerst even rond gekeken op de officiële engelstalige Mandiva forum. Aan de hand van de discussie die daar ontstond tussen mij en de diverse lieden die tegen hetzelfde probleem aanliepen is er een bugrapport gemaakt door één van de deelnemers aan de discussie uit naam van alle betrokkenen...

Daarnaast heb ik enkele PM-etjes gehad met vragen (en antwoorden mijnerzijds) aan Anssi.

En daar bovenop heb ik contact gehad met de makers/porters van het spel. Ik beschikte alleen nog niet over de verklaring van het ongemak die jij mij nu geeft. Ik zal nog even een PM-etje sturen naar de makers van X3, zodat ze de launcher eventueel kunnen aanpassen.

ps Anssi de mdv driver maintainer werkt aan een oplossing aan de kant van mdv maar eenvoudig is dit niet

Op dit moment is er dus ook nog geen éénduidige oplossing.

ps: het is heel goed mogelijk dat het probleem immiddels opgelost is maar niet bij jou werkt omdat jij vroeger drivers hebt geinstalleerd van de nvidia site, iets wat ten zeerste moet worden afgeraden

Tja - ik kan kiezen om de drivers niet te installeren en het spel stof te laten vergaren in de kast totdat er een oplossing komt - of "for the time being" de drivers te installeren en het spel waar ik mijn goeie geld aan uitgegeven heb te kunnen spelen. Sorry dat ik voor het laatste gekozen heb hoor...

edit: pps: hier de bugreport met waarin je alle moeite ziet die de mdv maintainer heeft gedaan om het probleem te vinden (inclusief het spel in een debugger runnen) en contact op nemen met de auteurs van het spel: https://qa.mandriva.com/show_bug.cgi?id=52264 dit had anderhalf jaar geleden al gebeurd kunnen zijn toen je voor het eerst hierover begon en ik je adviseerde contact op te nemen met Anssi)

Zoals ik al uitgelegd heb heb ik ZOWEL met Anssi ALS de makers/porters van X3 contact opgenomen. Ik proef een beetje irritatie aan jouw kant, maar wat verwacht je dan nog meer van mij? Ik ben geen maintainer, en moet roeien met de riemen die ik heb. Tot op dit moment is er blijkbaar geen oplossing. Ik kan nogmaals de hele boel weer opnieuw aanzwengelen, maar gezien de resultaten uit het verleden heb ik zo mijn twijfels of dit op zeer korte termijn tot een oplossing gaat komen.

Tot die gelukkige tijd aanbreekt zal ik met de "work-around" moeten werken. Het is niet anders.

Neem me alsjeblieft niet kwalijk dat ik de andere bezitters van het spel (voor zover hier aanwezig) in ieder geval een tip gaf om dat (toch wel vrij dure spel) te kunnen spelen. Ik beloof hierbij plechtig dat ik nooit meer tips van een dergelijke strekking zal geven... Ik laat die andere bezitters van dat Linux spel het maar lekker zelf uitzoeken zoals gevraagd....
isadora
QUOTE(JClosed @ Nov 10 2009, 08:14 AM) *
................................................................................
....................

Neem me alsjeblieft niet kwalijk dat ik de andere bezitters van het spel (voor zover hier aanwezig) in ieder geval een tip gaf om dat (toch wel vrij dure spel) te kunnen spelen. Ik beloof hierbij plechtig dat ik nooit meer tips van een dergelijke strekking zal geven... Ik laat die andere bezitters van dat Linux spel het maar lekker zelf uitzoeken zoals gevraagd....

Heel jammer, maar ik kan me je reactie wel voorstellen hoor.
Lijkt me juist, dat je heel positief meedacht, maar merk inderdaad, dat de ontvangst nou niet bepaald geweldig was.
ffi
QUOTE(isadora @ Nov 10 2009, 08:39 AM) *
Heel jammer, maar ik kan me je reactie wel voorstellen hoor.
Lijkt me juist, dat je heel positief meedacht, maar merk inderdaad, dat de ontvangst nou niet bepaald geweldig was.

Die bugreport is van 14-07-2009 terwijl jclosed ongeveer een jaar geleden al doet alsof er met mandriva maar wat aangerommeld wordt met drivers of in iedergeval iets heel raars doet, terwijl het blijkt een X3 probleem te zijn, daarbij mensen schadelijk advies geeft (namelijk direct drivers te installeren van de nvidia website) wat ongelovelijk veel problemen kan geven met het updaten/upgraden van het systeem. Als hij nou een bugreport had geopend toen ik had gezegd dat te doen (ongeveer een jaar geleden) was het nu waarschijnlijk allang gefixed geweest.
JClosed
Lezen is ook je sterkste kant niet he?

IK HOEFDE DAT BURRAPORT NIET IN TE DIENEN OMDAT DAT IN ONDERLING OVERLEG AL GEBEURD IS!!!!!!!!!

En dat schadelijk advies? Mensen hebben verdorie BETAALD voor dat spel. Zouden ze het ook alsjeblieft mogen spelen? Er is nog GEEN oplossing anders dan de driver handmatig installeren ONDANKS DAT HET AL MEER DAN EEN JAAR GELEDEN GEMELD IS AAN BEIDE PARTIJEN! Dat heb ik dus in eigen persoon aan allebei gedaan!! Lees verdorie dan!!!!!!

Ik doe het helemaal niet voorkomen dat er iets slecht is, ik geef alleen advies om VOOR ZOLANG HET DUURT een workaround te gebruiken, en daarna uiteraard weer de standaard situatie te herstellen.

Maar goed - ik heb al weer gegeten en gedronken hier. Ik ben hier weg en bekijk het maar met die zooi. Ik verdom het om iets nog langer te ondersteunen als ik zo afgezeken wordt. Ik stap wel over naar Ubuntu of zo...
ffi
QUOTE(JClosed @ Nov 10 2009, 02:17 PM) *

IK HOEFDE DAT BURRAPORT NIET IN TE DIENEN OMDAT DAT IN ONDERLING OVERLEG AL GEBEURD IS!!!!!!!!!

Dus niet, het verzoek om een bugreport in te dienen is van 15 februari 2009 http://forum.mandriva.com/viewtopic.php?p=636936#636936 het mandriva bugreport van van 14-07-09, het exacte probleem werd 24-07-09, samen met een veilige workaround gevonden: https://qa.mandriva.com/show_bug.cgi?id=52264#c29

Maar goed - ik heb al weer gegeten en gedronken hier. Ik ben hier weg en bekijk het maar met die zooi. Ik verdom het om iets nog langer te ondersteunen als ik zo afgezeken wordt. Ik stap wel over naar Ubuntu of zo...

Ik snap echt je probleem niet, het is namelijk echt slecht advies om mensen te pas en te onpas te adviseren drivers van de site van nvidia of ati te installeren, ik heb je dit al meerdere malen uitgelegd dat je zo het "alternatives" systeem wat mandriva gebruikt om verschillende versies van hetzelfde programma of driver kapot maakt, maar bij zo'n beetje iedere comment over nieuwe releases op het officiele forum als hier raad jij dat mensen wel aan, ook al hebben ze geen problemen gaan ze het toch proberen omdat ze denken dat het beter is of omdat ze denken dat mdv gehandicapte drivers uitgeeft aan gewone gebruikers.
willie
We houden het wel netjes, geen geschreeuw en gevloek. bottom.gif
HighKing
QUOTE(JClosed @ Nov 10 2009, 02:17 PM) *

Kunnen we proberen hier een beetje volwassen te reageren? Dank.

Nounou, wie zeikt wie nu af?
ffi geeft gewoon zijn mening over het feit dat je hier verkondigd dat mensen die dit spel spelen de originele nvidia drivers maar moeten installeren en weet ook te onderbouwen waarom dat eigenlijk geen goed idee is, en dat het niet direct een probleem van Mandriva is, maar een probleem in het spel.

Wat ffi hierboven doet is niet meer dan waarschuwen voor het feit dat het vervangen van de driver niet de oplossing is voor het probleem, meer een workaround. Het bestaande bugreport nog eens een schop verkopen is dus helemaal zo'n slecht plan niet. Maar inderdaad, dat had hij iets genuanceerder mogen verwoorden. wink2.gif

Als het werkelijk zo is dat het spel zoekt naar bestanden (lees: hardlinks), terwijl Mandriva de boel voorziet van symlinks, dan is de oplossing wellicht veel simpeler dan de hele driver vervangen, namelijk het vervangen van de symlinks door hardlinks.

Overigens, hoe vaak ben jij hier al afgezeken? Volgens mij nog nooit. Als ik terugkijk in dit topic ben je net als iedereen gewoon te woord gestaan. Je hebt meermaals je zegje kunnen doen en pas op deze pagina gaat het kennelijk even niet helemaal naar het zin. Volgens mij zijn we hier zelfs zo lief dat je hier door een zeker persoon zelfs nog geholpen bent bij de aanschaf van het spel, niet? wink2.gif
Tux Brothers
Beste gamers.

Hou het rustig wink2.gif, ik heb het vermoeden dat NV en MDV nu een beetje het balletje bij elkaar proberen te leggen, dat gebeurd in die wereld wel vaker.
Wat ik u beidden kan meedelen is dat de laatste tijd de nVidia Linux drivers erg slecht waren (lees brak) , dat kwam door de powermizer technolgie die sinds de GTX serie kaarten is geimplementeerd.
Dit geld vooral voor de 18x.xx serie drivers, want ik heb er zelf ook vreselijk mee zitten klooien om ze goed werkend te krijgen!
Met de 190.xx serie schijnt het weer een beetje de goede kant op te gaan, vandaar waarschijnlijk het advies om die te installeren.
Financieel gezien gaat het niet erg top bij nVidia en waarschijnlijk krijgen de Linux drivers daarom ook een lagere prioriteit.

Anyway, succes ermee !
Tux Brothers
QUOTE(ffi @ Nov 10 2009, 02:40 PM) *
Ik snap echt je probleem niet, het is namelijk echt slecht advies om mensen te pas en te onpas te adviseren drivers van de site van nvidia of ati te installeren,

Wil ik toch even op inhaken, als dit niet meer zou kunnen in Mandriva (de driver op een fatsoenlijke manier installeren) zou ik het niet meer willen hebben,
Ik installeer altijd de drivers van de kaartfabrikant zelf en heb er nooit problemen mee ondervonden tov de distributie zelf.
Als je het op de juiste manier doet is het 2 minuten werk en een koud kunstje wink2.gif
ffi
maar dan niet klagen als je een keertje XFdrake draait en je vervolgens je drivers niet meer aan de praat krijgt of dat je allemaal rare meldingen krijgt bij het upgraden.

ik begrijp ook niet waarom je het zou willen mdv heeft vaak al eerder nieuwe drivers dan de melding op bv tweakers....
isadora
Had in voorgaande jaren zelf een ATI 9700 Pro, altijd gemot met de drivers.
Dus sinds vorig jaar met name om die reden overgestapt op NVidia.
Tot dusver geen problemen ervaren met de MDV-drivers, maar moet toegeven, gebruik de kaart ook niet voor gamen.
Direct rendering werkt wel out-of-the-box, voor mijn compositing bijvoorbeeld.
Tux Brothers
QUOTE(ffi @ Nov 11 2009, 12:28 AM) *
maar dan niet klagen als je een keertje XFdrake draait en je vervolgens je drivers niet meer aan de praat krijgt of dat je allemaal rare meldingen krijgt bij het upgraden.

ik begrijp ook niet waarom je het zou willen mdv heeft vaak al eerder nieuwe drivers dan de melding op bv tweakers....

Klopt je moet dan idd xfdrake niet meer draaien, dat conflicteerd.
Als je even de driver deinstalleerd en vervolgens een update doet is er helemaal niets aan de hand.

Waarom je het zou willen: Mandriva heeft een 185.xx driver terwijl nVidia al sinds september beschikt over een 19.x.xx driver, en dat verschil zou zo maar kunnen zijn dat iets nou daardoor net werkt.
Als je mijn vorige posting had gelezen had je daar ook kunnen zien dat op de GTX kaarten de driver uit de 18x.xx serie echt crap waren wink2.gif
Ik zal een voorbeeld geven, als je je computer in slaapstand zette, kon je hem alleen nog aan de praat krijgen door een cmos clear te geven in je bios.
ffi
hij is pas sinds 2 wkn officieel uit de andere waren alpha´s en beta's, toen de driver uitkwam zat in een dag in 2009.1 (zelfs eerder dan in cooker!)

Anyway je begrijpt toch wel dat een heleboel mensen niet snappen waarom ze problemen hebben met driver na die van de website te hebben geinstalleerd en daarna toch xfdrake draaien?
HighKing
Vind het trouwens wel een beetje jammer dat de 1e user niet meer uid/gid 500 krijgt, maar 10001... geen idee welke idioot dat heeft verzonnen, maar nu komt de user michel op mijn laptop niet meer overeen met de user op mijn nfs-servertje. sad.gif
Zit nog even te tobben hoe ik dit ga oplossen... het uid/gid op mijn laptop aanpassen, hetzelfde op mijn servertje... of kijken of er een vertaalslag gemaakt kan worden (iemand die weet of dit überhaupt mogelijk is op nfs-shares?).
MauRice
QUOTE(HighKing @ Nov 12 2009, 06:42 PM) *
Vind het trouwens wel een beetje jammer dat de 1e user niet meer uid/gid 500 krijgt, maar 10001... geen idee welke idioot dat heeft verzonnen, maar nu komt de user michel op mijn laptop niet meer overeen met de user op mijn nfs-servertje. sad.gif
Zit nog even te tobben hoe ik dit ga oplossen... het uid/gid op mijn laptop aanpassen, hetzelfde op mijn servertje... of kijken of er een vertaalslag gemaakt kan worden (iemand die weet of dit überhaupt mogelijk is op nfs-shares?).

HighKing,

Ik twee 2010.0 installatie's
De 32bits waarbij de home-partitie bestond met gebruiker -> UID = 500
De 64bits was een "nieuwe" HD, UID = 10001, 10000 = voor de xguest die ook direkt werd verwijderd.

MvG,
MauRice
HighKing
Wellicht dat de installer de oude uid aanhoudt bij een bestaande home directory? Ik had /home wel behouden, maar had de map 'michel' even hernoemt naar 'michel.old'.
wimedel
QUOTE(HighKing @ Nov 12 2009, 08:09 PM) *
Wellicht dat de installer de oude uid aanhoudt bij een bestaande home directory? Ik had /home wel behouden, maar had de map 'michel' even hernoemt naar 'michel.old'.

klopt
isadora
Een aardige review over ons paradepaardje.

http://linuxcritic.com/stories/20-Mandriva...Commentary.html

En ook nog even op Distrowatch gekeken.

In de afgelopen zeven dagen is de nummer-1-positie al weer ver achter ons gelaten.

Mandriva staat nu op plaats nummer 5, en in dalende tendens.
openSUSE staat nu nummer één, en zal dat nog wel even vasthouden.
Afgelopen donderdag is van deze distributie versie 11.2 beschikbaar gekomen.
Ubuntu, Fedora en Mint staan op plaatsen 2, 3 en 4.
Kareltje
QUOTE(HighKing @ Nov 12 2009, 07:42 PM) *

Volgens mij kan je bij het aanmaken van een nieuwe user altijd handmatig een user-id aanmaken. Ik weet alleen niet, of die mogelijkheid in de nieuwste versies ook nog is gegeven.
isadora
QUOTE(Kareltje @ Nov 14 2009, 04:23 PM) *
Volgens mij kan je bij het aanmaken van een nieuwe user altijd handmatig een user-id aanmaken. Ik weet alleen niet, of die mogelijkheid in de nieuwste versies ook nog is gegeven.

Klopt helemaal, kan ook in MDV2010.
Ook als je een nieuwe gebruiker aanmaakt via MCC, kun je handmatig het User-ID instellen.
HighKing
QUOTE(Kareltje @ Nov 14 2009, 04:23 PM) *

Dat is wel zo, maar als je altijd gewend bent geweest dat de 1e user id 500 krijgt, en je kiest bij 2010.0 gewoon diezelfde standaard opties wordt het dus 10001... geen idee wat daar in vredesnaam het nut van is.
ffi
omdat anders bij upgrades door toevoeging van xguest het mis gaat...
HighKing
QUOTE(ffi @ Nov 14 2009, 09:50 PM) *
omdat anders bij upgrades door toevoeging van xguest het mis gaat...

Die volg ik even niet...
isadora
QUOTE(HighKing @ Nov 14 2009, 09:53 PM) *
Die volg ik even niet...

Zal toch wel een controle zijn zoals "if exist xguest"............enzovoort?
HighKing
QUOTE(isadora @ Nov 14 2009, 10:02 PM) *
Zal toch wel een controle zijn zoals "if exist xguest"............enzovoort?

Daarom volg ik hem ook niet wink2.gif
ffi
QUOTE(HighKing @ Nov 14 2009, 09:53 PM) *
Die volg ik even niet...

https://qa.mandriva.com/show_bug.cgi?id=54479

@isadora kennelijk te veel werk om dat eenvoudig te kunnen doen
isadora
QUOTE(ffi @ Nov 14 2009, 10:30 PM) *
https://qa.mandriva.com/show_bug.cgi?id=54479

@isadora kennelijk te veel werk om dat eenvoudig te kunnen doen

Als dat zo is nu, dan denk ik niet dat dit nog lang een issue blijft.
RvP
Die xguest duikt bij mij trouwens voor het eerst 'zomaar' op.
Bij vorige versie heb ik deze ongenode gast nog nooit in huis gehad. smile.gif

Hij was ook geen lang leven beschoren. rolleyes.gif
wimedel
Mijn opinie over 2010.0 die aanvankelijk nogal gereserveerd was, is vandaag behoorlijk naar boven bijgesteld. De reden is, dat ik de vingerafdruklezer van mijn Lenovo Thinkpad T61 niet alleen werkend heb gekregen (dat was al eerder gelukt), maar ook bruikbaar voor inloggen e.d.
Ipv het thinkfinger pakket heb ik nu fprint gebruikt. Dat beschikt itt tot thinkfinger over een gui (zij het nog lang niet compleet), de driver wordt automatisch geladen, en, doorslaggevend, de pam-module is goed te integreren met de wijze waarop pam op mandriva is geconfigureerd. Overigens geldt nog steeds: voor inloggen moet gdm gebruikt worden.
Wim
ffi
hpe heb je dat gedaan, heb het wel geprobeerd maar na succesvol inscannen moest ik alsnog mijn wachtwoord typen (en na 5 mislukte pogingen ook overigens); gezichtsherkenning zou trouwens gaver en makkelijker zijn maar hoe dat gaat weet ik echt niet....
wimedel
QUOTE(ffi @ Nov 15 2009, 08:42 PM) *
hpe heb je dat gedaan, heb het wel geprobeerd maar na succesvol inscannen moest ik alsnog mijn wachtwoord typen (en na 5 mislukte pogingen ook overigens); gezichtsherkenning zou trouwens gaver en makkelijker zijn maar hoe dat gaat weet ik echt niet....

Ik heb zonet hier beschreven hoe dat moet.
Succes!
Wim
ffi
frans :s
wimedel
QUOTE(ffi @ Nov 15 2009, 09:25 PM) *
frans :s

plagerijtje icon_cheesygrin.gif
Ik zal je proberen te helpen.
Het lijkt me het beste dat je eerst controleert of je vingerafdruklezer door fprint wordt ondersteund. Dat kan je hier vinden.
Als je vingerprintlezer wordt ondersteund installeer dan de fprint pakketten (uit de gewone mandriva repositories):
- fprint_demo
- libfprint0 of lib64fprint0
- pam_fprint

Om de vingerprintlezer voor het inloggen te kunnen gebruiken, moet je gdm installeren en als display manager installeren. Niet alle thema's werken overigens even goed. Ik heb een prima resultaat met het standaard mandriva thema met gezichten.

Pas vervolgens als root het bestand /etc/pam.d/system-auth aan. Voeg daar een regel toe:
#%PAM-1.0

auth required pam_env.so
auth sufficient pam_fprint.so
auth sufficient pam_tcb.so shadow nullok prefix=$2a$ count=8

Tenslotte moet je als gebruiker je vingerafdruk maken. Start daarvoor in een console fprint_demo. Dan opent zich een gui waarmee je je vingerafdrukken kan maken. Deze worden opgeslagen in /home/<user>/.fprint. Denk er wel om, dat de pam-module altijd de eerste vingerafdruk neemt. Dus meer dan één vinger is zinloos.
Als je daarna uitlogt en weer inlogt, dan wordt om je vingerafdruk gevraagd. Ook bij veel andere handelingen waar van de betreffende user het wachtwoord wordt gevraagd, moet je nu je vingerafdruk laten lezen. Van users die geen vingerafdruk hebben wordt gewoon het wachtwoord gevraagd.
nogmaals, succes,
Wim
sidkl301
QUOTE(JClosed @ Nov 7 2009, 08:47 PM) *
.....nagelnieuwe en dus brandschone) installatie. Laat maar horen zou ik zeggen.

ja heb hier ook last van, ook schone installatie.......
Nog even iets anders.. Als er mensen zijn die het programma NeroLinux gebruiken (ja sommige klanten van me doen dit - vraag in hemelsnaam niet waarom - ik heb er ook geen flauw idee van), vergeet dan niet de gebruiker aan de groepen cdrom en cdwriter toe te voegen - anders "ziet" het programma de CD brander niet!

hoe doen we dat?
sidkl301
QUOTE(JClosed @ Nov 7 2009, 08:47 PM)
Nog even iets anders.. Als er mensen zijn die het programma NeroLinux gebruiken (ja sommige klanten van me doen dit - vraag in hemelsnaam niet waarom - ik heb er ook geen flauw idee van), vergeet dan niet de gebruiker aan de groepen cdrom en cdwriter toe te voegen - anders "ziet" het programma de CD brander niet!
hoe doen we dat?

Sidkl301,

MCC -> Systeem -> Gebruikers beheren -> Gebruiker aanklikken -> Bewerken -> Tabblad Groepen - aanvinken bij welke groep(en) de gebruiker extra moet worden gekend.

MvG,
Maurizio

ok, maar ik kan dus idd wel de cd vinden als root niet als gebruiker.
er staat geen groepen cd brander ofzo?
moet ik ergens onder /dev/ ofzo de eigenschappen aanpassen?
chmod en dan?
MauRice
Sidkl301,

Ik ben een K3B gebruiker, geen Nero..
Met chmod in /dev/... is maar van tijdelijke aard.
Bij de volgende herstart staan ze weer terug.

De gebruiker toevoegen aan de groep cdrom en cdwriter moet voldoende zijn.

MvG,
MauRice
sidkl301
QUOTE(MauRice @ Nov 21 2009, 07:00 PM) *
Sidkl301,

Ik ben een K3B gebruiker, geen Nero..
Met chmod in /dev/... is maar van tijdelijke aard.
Bij de volgende herstart staan ze weer terug.

De gebruiker toevoegen aan de groep cdrom en cdwriter moet voldoende zijn.

MvG,
MauRice

ik zag die groepen niet, maar je moet dus die systeemdingen aanzetten.
heb me zelf dus toegang gegeven, maar het werkt nog niet?

edit: de windows truck werkte (reboot)
scootfan

Geweldig dat je dat wist want ik heb uit pure nieuwsgierigheid de Nero Linux 4 rpm gedownloaded en geïnstalleerd. Eerder met de gedachten van; 'wat zal dat geven?' en 'laat ze het maar eens bewijzen dat ze iets deftigs voor linux kunnen doen'. De rpm installeerde als een raket, de settings van de gebruikersgroep aangepast, systeem heropgestart (dat moet ze er toch echt wel uit weten te krijgen) en getest. En, eerlijk is eerlijk ik ben volledig overtuigd. Het is een performant en prima programma, heel vertrouwd en naar mijn aanvoelen werkt het béter dan K3B en Brasero. Ik ben zelfs zodanig overtuigd dat ik een licentie (18 eur) heb gekocht. Het is een erg goede investering en ik vind het fijn dat ook commerciële software ontwikkelaars eindelijk eens iets voor de linux gebruikers doen. Als nu de videosoftware (Pinnacle, Magic, e.d.) Nero eens zouden navolgen dan ben ik 100% over op linux. Misschien een ideetje voor Mandriva om Nero Linux in hun Powerpack op te nemen?
hommel
Hoi ik heb ook maar eens de nieuwe versie 2010 er op gezet maar dan de GNOME versie tot mijn stomme verbazing krijg ik nu plots
de melding dat er een uprgade is van de "Spring 2009" ??????? ik draai dus nu de 2010 Gnome hoe kan dit nu??
RvP
QUOTE(hommel @ Nov 25 2009, 08:14 PM) *
Hoi ik heb ook maar eens de nieuwe versie 2010 er op gezet maar dan de GNOME versie tot mijn stomme verbazing krijg ik nu plots
de melding dat er een uprgade is van de "Spring 2009" ??????? ik draai dus nu de 2010 Gnome hoe kan dit nu??
Even de normale updates (bronnen verversen) installeren en die onjuiste verwijzing is gecorrigeerd.
hommel
Bedankt biggrin.gif
willie
Het is een bugje in drakelive als je bronnen goed staan is met de eerste update verdwenen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.