waarom meld je het niet? maar goed iemand anders heeft het wel gedaan en ik weet waarom, mandriva werkt met symlinks zodat verschillende driver versies naast elkaar geinstalleerd kunnen worden,reunion verwacht ipv een symlink een echte file, ik zou dit dus aankaarten bij de makers van reunion, waarom hebben zij in godsnaam deze compleet overbodige en schadelijke controle ingebouwd?
Ehrrmm... Voor ik stennis ging trappen heb ik eerst even rond gekeken op de officiële engelstalige Mandiva forum. Aan de hand van de discussie die daar ontstond tussen mij en de diverse lieden die tegen hetzelfde probleem aanliepen is er een bugrapport gemaakt door één van de deelnemers aan de discussie uit naam van alle betrokkenen...
Daarnaast heb ik enkele PM-etjes gehad met vragen (en antwoorden mijnerzijds) aan Anssi.
En daar bovenop heb ik contact gehad met de makers/porters van het spel. Ik beschikte alleen nog niet over de verklaring van het ongemak die jij mij nu geeft. Ik zal nog even een PM-etje sturen naar de makers van X3, zodat ze de launcher eventueel kunnen aanpassen.
ps Anssi de mdv driver maintainer werkt aan een oplossing aan de kant van mdv maar eenvoudig is dit niet
Op dit moment is er dus ook nog geen éénduidige oplossing.
ps: het is heel goed mogelijk dat het probleem immiddels opgelost is maar niet bij jou werkt omdat jij vroeger drivers hebt geinstalleerd van de nvidia site, iets wat ten zeerste moet worden afgeraden
Tja - ik kan kiezen om de drivers niet te installeren en het spel stof te laten vergaren in de kast totdat er een oplossing komt - of "for the time being" de drivers te installeren en het spel waar ik mijn goeie geld aan uitgegeven heb te kunnen spelen. Sorry dat ik voor het laatste gekozen heb hoor...
edit: pps: hier de bugreport met waarin je alle moeite ziet die de mdv maintainer heeft gedaan om het probleem te vinden (inclusief het spel in een debugger runnen) en contact op nemen met de auteurs van het spel: https://qa.mandriva.com/show_bug.cgi?id=52264 dit had anderhalf jaar geleden al gebeurd kunnen zijn toen je voor het eerst hierover begon en ik je adviseerde contact op te nemen met Anssi)
Zoals ik al uitgelegd heb heb ik ZOWEL met Anssi ALS de makers/porters van X3 contact opgenomen. Ik proef een beetje irritatie aan jouw kant, maar wat verwacht je dan nog meer van mij? Ik ben geen maintainer, en moet roeien met de riemen die ik heb. Tot op dit moment is er blijkbaar geen oplossing. Ik kan nogmaals de hele boel weer opnieuw aanzwengelen, maar gezien de resultaten uit het verleden heb ik zo mijn twijfels of dit op zeer korte termijn tot een oplossing gaat komen.
Tot die gelukkige tijd aanbreekt zal ik met de "work-around" moeten werken. Het is niet anders.
Neem me alsjeblieft niet kwalijk dat ik de andere bezitters van het spel (voor zover hier aanwezig) in ieder geval een tip gaf om dat (toch wel vrij dure spel) te kunnen spelen. Ik beloof hierbij plechtig dat ik nooit meer tips van een dergelijke strekking zal geven... Ik laat die andere bezitters van dat Linux spel het maar lekker zelf uitzoeken zoals gevraagd....