Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Pingen op hostname over netbios - wins
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
Tux Brothers
We hebben het al een paar keer gehad over het pingen van hostname's ipv van op IP niveau.
Vanavond even wat dieper hierop ingegaan, het blijkt dat je dat wins over TCP-IP moet installeren.
Wanneer je nu via urpmi het pakketje "nss_wins" installeert kun je dit dan wel !
Open nu maar console en ping maar eens op een hostnaam (zoals je dat ook in windos zou doen)
Have fun smile.gif
Willem-Jan Vroom
Hoi Gerard,

Dank je wel!!!!!!!!!!!

Groetjes... Willem
Willem-Jan Vroom
Gerard,

Als mijn nieuwe machine in de lucht is, ga ik het meteen proberen.

Even wat anders. Ik had je 2 keer 'beschuldigd' van het niet in de lucht zijn van de site. Zojuist had ik dat probleem weer. Ik ga naar mijn W2K server, start IE op, en kom probleemloos op de site. Heel erg vaag allemaal. En op de clients is de lokale DNS server goed ingesteld. Als je enig idee hebt, ik lees het graag!

Dus.... de beschuldigingen zijn hierbij ingetrokken.

Groetjes... Willem
Tux Brothers
Hoi,
En als je in de DHCP (waar je meerdere DNS'sen kan meegeven) de DNS server van je provider meegeeft (wat ik zelf ook altijd doe) wat gebeurt er dan ?
En heb je wel forwarding aanstaan in je DNS ?

De "beschuldigingen" nam ik toch al niet serieus, want als er maar 1 is met dit probleem terwijl ik er echt niemand anders over hoor, moet het probleem wel bij jou liggen, dus geeeft niets :wink:
In het verleden heeft de site er ook wel eens een uur uitgelegen maar dan hoor ik dit (gelukkig) van meerdere gebruikers.
Willem-Jan Vroom
Hoi Gerard,

In mijn DHCP scope staat maar 1 DNS server: de lokale DNS server. En op deze staan wel diverse externe DNS server. En het is geen root DNS server.
Het grappige is, dat wanneer ik de site niet kan bereiken, andere sites welk kan bereiken. Dus aan de DNS config lukt het niet.

Welke provider heb je? Toevallig Multikabel?

Groetjes... Willem
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.