We hebben gisteren een andere server opgezet bij mijn broer (VMwareomgeving met daarin CentOs en Zarafa mail, een freenas server voor de shares en een pfSense als firewall)
Op zich is dat allemaal redelijk verlopen tot ...... de mail
Het servergedeelte met de webacces werkt prima
http://demo.zarafa.nl/
Maar goed nu komt de rest:
Op de oude server hadden we Qmail
En de clients gingen daar naartoe via volgende systemen
Mandriva 2008 met kmail (2 stuks)
Opensuse 10.1 met evolution
Van deze clients heb ik locale folders kmail (2x 700mb) en .evolution (ong 800mb) gecopierd aangezien daar hun belangrijkste mails en alle send's stonden en daarna alle clients vervangen door de 2010 mandriva
Na de install heb ik de gebackupte kmail en .evo... terug in de homefolders gekopierd in de veronderstelling dat alles ok zou zijn
1 ste probleem met Mandriva 2010 is de .kde .kde4 geworden dus kmail vond zijn originele instellingen niet terug
Ondertussen zijn we daar wel uit
Die 700Mb zijn hoofdzakelijk dingen uit de send folder en die had ik dus liever op de server staan dan op de client.
Vlug opgelost dacht ik even 2 de account aanmaken (Zarafa) en via copie-past in de respectieflijke folders is dat opgelost.
Maar daar is Kmail niet zo happy mee en crashed voordurend
20 mail per keer gaat wel, maar zo 700mb oversleuren is nogal arbeids intensief
Bij de andere client ( die eerst suse had) hetzelfde geval: . evolution in zijn home gezet maar toch vond evolution die niet terug.
Komt daar bij dat het nog een ander mailformaat is ook .
Goed waar het eigenlijk op neer komt dat ik alle mail (ex clients- ex server) op de nwe server wil krijgen en wel op een eenvoudige manier.
Enige suggesties en/of links ?
Greetz
Raymond