QUOTE(wimedel @ Nov 25 2009, 07:52 PM)

Ik heb de iptables vergeleken, en ik zie wel enkele verschillen, maar kan niet beoordelen of die relevant zijn. De aanleiding voor e.e.a. was een poging om d.m.v. NFS een vervanging te realiseren voor een sambanetwerkje tussen de verschillende pc's in mijn woning. En de aanleiding daarvoor was weer de omstandigheid dat sommige typen bestanden op een sambashare zich door aanklikken in dolphin niet laten openen in de bijbehorende toepassing (geldt m.n. voor Openoffice).
Ik ben echter gestopt met NFS omdat het stoppen van een pc waarvan een NFS-map gemount is op een andere pc, tot vastlopen van de bestandsmanager op die laatste pc leidt, en erger. NFS lijkt mij ideaal voor gebruik bij een centrale server die altijd draait en waarop netwerkmappen benaderbaar moeten worden gemaakt, maar voor een thuisnetwerk tussen twee of meer pc's vind ik het op basis van mijn geschetste ervaringen niet geschikt.
Wim
Met een paar aanpassingen krijg je OO wel open.
In usr/share/applications even de oofiles zoeke zoals writer en xcalc en daar exec= oowriter %U vervangen door exec= oowriter
Bij xcalc -- exec=xcalc
Dan zou het moeten werken.
Ik had dezelfde problemen, mount nu het spul ook met smb4k en kwallet anders blijft oo ook passw vragen.