earny
Nov 20 2009, 12:06 PM
Op een vista laptop is een printer aangesloten die tevens gedeeld is. De printer is in samba (smb4k) goed zichtbaar. Echter via MCC en andere wizards kan ik het met geen mogelijkheid vinden. In KDE 3.x was dat geen probleem. Is dit typisch iets voor KDE 4 of doe ik iets verkeerd?
MauRice
Nov 20 2009, 01:30 PM
Earny,
Misschien vergelijkbaar met mijn parallel printer.
http://www.mandrivaclub.nl/site/index.php?showtopic=11025MvG,
MauRice
earny
Nov 20 2009, 04:45 PM
Hm.Bij mij werkt dat niet. Kan het zijn omdat ik een usb printer op de windows laptop heb aangesloten? Het is een HP printer (deskjet 9300) . Ik begrijp uit andere fora dat deze nu vaak niet gezien worden
earny
Nov 21 2009, 07:53 AM
Ik geef het hier even op. Ik heb de printer met een usb hubje en verlengkabel direct aangesloten op de linuxbak. Dit is toch een ernstige onvolkomenheid in Mandriva. Ik mag aannemen dat deze bug tzt via een update wordt verholpen.
MauRice
Nov 21 2009, 08:49 AM
QUOTE(earny @ Nov 21 2009, 07:53 AM)

Ik geef het hier even op. Ik heb de printer met een usb hubje en verlengkabel direct aangesloten op de linuxbak. Dit is toch een ernstige onvolkomenheid in Mandriva. Ik mag aannemen dat deze bug tzt via een update wordt verholpen.
Earny,
Je zal wel het moeten aangeven als bug.
Heb je ook geprobeerd om via diverse konsole MCC uit te voeren.
Eentje (root) om MCC te starten.
Eentje om uitkomst van dmesg te zien. Bij elke stap die je uitvoer met MCC.
Eentje (root) om de kernel-modules in de gaten houden en te (her)laden die de add-new-printer-wizard eruit knikkerd.
MvG,
MauRice
earny
Nov 21 2009, 06:50 PM
Maurice,
wil ik graag doen. (als bug rapporteren) maar dat heb iik nooit eerder gedaan. Heb een linkje om dat te doen?
Verder is het voor mij geen doen okm kernel-modules te herladen en in de gaten te houden. Daarvoor schiet mijn kennis gewoon tekort.
Om te beginnen vertelt dmesg dit:
Shorewall:net2fw:DROP:IN=eth0 OUT= MAC=00:0e:a6:45:cd:0f:00:1a:70:9b:ac:08:08:00 SRC=192.168.1.1 DST=192.168.1.101 LEN=419 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=64 ID=0 DF PROTO=UDP SPT=2049 DPT=45675 LEN=399
parport_pc 00:08: disabled
parport_pc 00:08: activated
parport_pc 00:08: reported by Plug and Play ACPI
parport0: PC-style at 0x378 (0x778), irq 7, dma 3 [PCSPP,TRISTATE,COMPAT,EPP,ECP,DMA]
lp0: using parport0 (interrupt-driven).
lp0: console ready
ppdev: user-space parallel port driver
Als ik dan de printer probeer toe te voegen begint het zo:
libnotify-Message: Unable to get session bus: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
(system-config-printer.py:27903): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: cannot connect to the session bus: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
(system-config-printer.py:27903): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: cannot connect to the session bus: org.freedesktop.DBus.Error.NoReply: Did not receive a reply.
Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.
task-printing-server-2010-1mdv2010.0
task-printing-hp-2010-1mdv2010.0
Security policy? ik zal alles eens uitzetten en zien wat er gebeurt. Vreemd de firewall staat uit en de veiligheidsniveau op standaard.
De network connection is er, want op SMB4K is alles te zien en kun je zelfs een documentje printen.
Ik haak even af
Niettemin bedankt
Earny
MauRice
Nov 21 2009, 07:16 PM
Earny,
Mandriva bug is:
https://qa.mandriva.com/Firewall op je Linux PC staat geheel uit als het goed lees.
De firewall op de Windows laptop ???
Als ik je verhaal leest, klopt de Linux PC aan de deur van de Windows laptop.
Maar deze doet dus niet open.
Er van uitgaan dat Windows ook een "printer-sever" gebruik als bij Linux.
Als daar de de "printer-server" niet naar buiten kan ..... Gaat het volgens mij niet lukken.
Samba heeft, volgens mij, niets te maken met die "printer-server" op je Windows laptop.
MvG,
MauRice
earny
Nov 23 2009, 09:03 PM
Sorry dat ik wat laat reageer. Andere besognes. Ik zal eea onderzoekn. Vreemd is dat alle XP computers in dit huis de printer wel vinden. Ik heb een tijdje Ubuntu gedraaid en daarmee lukte het wel.