Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: main media ?
MandrivaClub.NL > Forum > Installatie
koebel
Hallo, ik probeer open ftd en andere programma's zoals thunderbird e-mail te installeren Dat lukt niet omdat ik steeds de melding krijg dat ik MAIN MEDIA moet installeren.
Maar waar haal ik dat vandaan ? En hoe moet ik dat installeren ? Heb me rot gezocht. Wel bestanden gevonden. maar dan moet ik telkens Main media installeren,. Wie o wie
heeft ergens de goede tip ? Mensen alvast bedankt en de groeten van Ton.
willie
Als je MCC/software beheer de eerste keer opstart zou die moeten vragen om je bronnen te installeren.
Anders in MCC/software beheer kiezen voor mediabronnen voor installatie ........... aanklikken en dan bestand/specifieke mediamirror toevoegen en dan kiezen voor volledige bronnenset..

That's it
koebel
Hallo Willie, bedankt voor je goede raad, maar het werkt niet. Heb gedaan wat je schreef maar bij de software bronnen staat geen main media bestand. Kan het dus ook niet installeren.
Wat nu ? groetjes Ton
MauRice
Ton,

Als ik mij niet vergis, bedoel MCC met "MAIN MEDIA" de CD/DVD medium.
Of je zet deze bron uit, of plaats de CD/DVD erin.

MvG,
MauRice
RvP
QUOTE(willie @ Dec 8 2009, 05:42 PM) *
Anders in MCC/software beheer kiezen voor mediabronnen voor installatie ........... aanklikken en dan ... toevoegen en dan kiezen voor volledige bronnenset..

That's it
Inderdaad.
Je moet wel een werkende internetverbinding hebben.

Anders is de DVD je MAIN en CONTRIB bron en moet de DVD geladen zijn.
willie
QUOTE(koebel @ Dec 8 2009, 07:36 PM) *
Hallo Willie, bedankt voor je goede raad, maar het werkt niet. Heb gedaan wat je schreef maar bij de software bronnen staat geen main media bestand. Kan het dus ook niet installeren.
Wat nu ? groetjes Ton

Welke media staan er dan wel, als er geen media, contrib en non-free staan met de bijbehorende updates media heb je zoals RvP zei geen internet verbinding.
Dan moet je die eerst instellen, bij de One versie kun je geen programma's vanaf cd installeren. Ik gok dat je de One versie hebt gebruikt.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.