Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: google Chrome beta voor Linux
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
verkerkbr
Inmiddels is browser van Google genaamd Chrome verschenen in beta versie voor Linux.

En dit werkt prima onder Mandriva 2010 64 en 32

Te vinden via google uiteraard met: chrome linux

Werkt buitengewoon snel. Mis alleen wat plugins.

Groet,

Bram
RvP
QUOTE(verkerkbr @ Dec 10 2009, 09:54 PM) *

Is denk ik ook wel met een andere browser te vinden. icon_cheesygrin.gif
Welke plugins mis je zoal?
sidkl301
QUOTE(verkerkbr @ Dec 10 2009, 09:54 PM) *
Inmiddels is browser van Google genaamd Chrome verschenen in beta versie voor Linux.

En dit werkt prima onder Mandriva 2010 64 en 32

Groet,
Bram

kijk eens naar srware iron, chrome maar zonder privacy rommel
ffi
Welke privacy rommel en wie zou er trouwens eerder spioneren een of ander vaag figuur op internet of een groot bedrijf als google? Ik raad het dan ook af om zomaar rommel van het internet te downloaden (tenzij het mijn rpm's voor chromium zijn natuurlijk wink2.gif )
sidkl301
QUOTE(ffi @ Dec 13 2009, 12:42 PM) *
Welke privacy rommel en wie zou er trouwens eerder spioneren een of ander vaag figuur op internet of een groot bedrijf als google? Ik raad het dan ook af om zomaar rommel van het internet te downloaden (tenzij het mijn rpm's voor chromium zijn natuurlijk wink2.gif )

http://www.srware.net/en/software_srware_i...ome_vs_iron.php

http://tweakers.net/nieuws/64285/firefox-c...google-ceo.html
RvP
Hm, Chrome's moedertje is wel erg nieuwsgierig.
Dat Iron wil ik wel eens proberen als er een officiele release is.
(even geen zin in Beta gedoe)
sidkl301
beta werkt iig erg goed, en waarom niet naast je reugliere browser gebruiken
RvP
QUOTE(sidkl301 @ Dec 16 2009, 09:49 AM) *
beta werkt iig erg goed, en waarom niet naast je reguliere browser gebruiken?
Omdat ik lees dat er in de Beta nog (al) wat zaken niet aanwezig zijn in het menu
en
ik nog vol op Mandriva2010 aan het uitproberen ben.
ffi
QUOTE(sidkl301 @ Dec 13 2009, 09:24 PM) *

Natuurlijk, wij van WC-Eend adviseren....feit blijft dat een groot bedrijf als google veel minder waarschijnlijk zijn klanten bedondert dan een of ander vaag bedrijfje zoals dat bedrijf dat iron aanbiedt. Google heeft heel veel te verliezen dat vage bedrijf niets te verliezen.
Tux Brothers
Die SRWare Iron gebruik ik ook erg vaak onder windows, het is echt een fijne browser.
Ik begin google ook steeds minder te vertrouwen op het gebied tov privacy...
Ik heb al een verzoek gedaan bij onze RPM Guru om te bekijken of hij er een rpm van kan maken smile.gif
MauRice
QUOTE(Tux Brothers @ Dec 17 2009, 07:35 PM) *
Die SRWare Iron gebruik ik ook erg vaak onder windows, het is echt een fijne browser.
Ik heb al een verzoek gedaan bij onze RPM Guru om te bekijken of hij er een rpm van kan maken smile.gif

Tja,

Het werkt wel en niet...
De RPM, op het momemt alleen voor 32 bits, vind je hier.

Downloaden en installeer deze zo, als root:
CODE
rpm -ivh --nodeps iron-4.0.277_beta-1mcnl2010.0.i586.rpm

Als het goed is, is er in Internet -> Meer .. een link hiervoor.
Op een 64bits systeem zal deze ook, mits je de nodige 32bits (i586) bibliotheken installeer.

MvG,
MauRice

ffi
extraheer depot tools in ~
vanuit ~ export PATH=`pwd`/depot_tools:"$PATH"
cd $CHROMIUM_ROOT/
export GYP_GENERATORS=make
gclient sync
export GYP_DEFINES="target_arch=x64"
gclient runhooks --force
cd $CHROMIUM_ROOT/src
make BUILDTYPE=Release chrome chrome_sandbox

om voor 64 bits te compileren

voor de noodzakelijke libraries: http://code.google.com/p/chromium/wiki/Lin...#Mandriva_setup
ffi
QUOTE(Tux Brothers @ Dec 17 2009, 07:35 PM) *

Waarom vertrouw je een bedrijf dat heel veel te verliezen heeft als naar buiten komt dat het de privacy schendt (en concurrenten heel veel te winnen hebben dus er alles aan zullen doen om iets te vinden) minder dan een bedrijf dat helemaal geen naam heeft? Dat is echt niet logisch...
mantaray
QUOTE(ffi @ Dec 18 2009, 09:18 AM) *
Waarom vertrouw je een bedrijf dat heel veel te verliezen heeft als naar buiten komt dat het de privacy schendt (en concurrenten heel veel te winnen hebben dus er alles aan zullen doen om iets te vinden) minder dan een bedrijf dat helemaal geen naam heeft? Dat is echt niet logisch...

En wat dacht je dan van Microsoft ?
Ieder weet dat ze bij Google ook vrij nieuwsgierig zijn.
En een facebook die de rechten over je gepubliceerde fotos verwerft.....
(de kleine lettertjes my dear Watson)
Allemaal erg bedenkelijk EN grote meespelers
RvP
Vergeleken met FireFox gaat Iron hier tig keer zo snel. (Google's Chrome heb ik nog nooit gebruikt, dus kan ik niet vergelijken)
ffi
QUOTE(mantaray @ Dec 18 2009, 12:30 PM) *
En wat dacht je dan van Microsoft ?

Idem Microsoft zal nooit spioneren zolang het op een vrije markt speelt (alhoewel Nelie Smid Kroes samen met die andere EUSSR boeven natuurlijk haar uiterste best heeft gedaan om die kapot te maken)

En een facebook die de rechten over je gepubliceerde fotos verwerft.....
(de kleine lettertjes my dear Watson)

Tja Facebook dan moet je die lezen
sidkl301
QUOTE(ffi @ Dec 17 2009, 04:21 PM) *
Natuurlijk, wij van WC-Eend adviseren....feit blijft dat een groot bedrijf als google veel minder waarschijnlijk zijn klanten bedondert dan een of ander vaag bedrijfje zoals dat bedrijf dat iron aanbiedt. Google heeft heel veel te verliezen dat vage bedrijf niets te verliezen.

wij van wceend?
de ceo van mozilla heeft volgens mij weinig van doen met srware?
verkerkbr
Chrome draait prima op enige 32 en 64 bits sytemen.

Bij het installeren van enige nieuwe systemen, werkt de laatste versie van Chrome (rpm bestand download bij Google) niet meer. Opstarten blijft hangen en stopt ermee na enige tijd.

Via urpmi is Chrome vanaf het netwerk installeren ook niet mogelijk.

Er is kennelijk wat veranderd waardoor de Chrome rpm versie niet meer werkt onder Mandriva.

Groet,

Bram
HKAK
Via MCC Chrome-unstable gedownload

hierop;
CODE
  [harald@hkak ~]$ uname -a
Linux 2.6.31.12-desktop586-1mnb #1 SMP Tue Jan 26 02:59:40 EST 2010 i686 Intel® Core™2 CPU 6400 @ 2.13GHz GNU/Linux

Draait vooralsnog lekker en vlot
verkerkbr
Beste HK,

Bedankt voor je bericht. Chrome staat inderdaad toch op MCC !

Ik had deze versie niet gevonden om reden, dat ik zocht onder programma's met grafische schil. Derhalve heb ik de Google RPM versie gedownload.

Onder programma's met grafische schil vind je met MCC geen Chrome.

Kies je voor alle software. Dan komt Chrome echter wel tevoorschijn.

Waarom Chrome geen programma is met een grafische schil is mij in ieder geval niet erg duidelijk.

Groet,

Bram

Aanvulling:

Tja, dat is op een systeem waar al eerder Chrome opgezet is.

Maar op een pas geinstalleerd systeem, geen Chrome installatie meer te bekennen. Niet met URPMI of via MCC.

Je kunt oorspronkelijk versie van Chrome wel verwijderen. Maar Chrome er opnieuw opzetten blijkt niet meer mogelijk.

En zoals eerder aangegeven de RPM versie direct van Google installeert wel, maar blijft bij opstarten hangen.

Kennelijk komen er bestanden op een verkeerde plaats terecht.

Groeten vanuit een eerdere versie van Chrome,

Bram
HKAK
je kan op een of andere manier je "weesbestanden" opruimen, misschien helpt dat...

als ik me niet vergis;
CODE
   urpme --auto-orphans
ffi
QUOTE(verkerkbr @ Mar 1 2010, 04:14 PM) *
Chrome draait prima op enige 32 en 64 bits sytemen.

Bij het installeren van enige nieuwe systemen, werkt de laatste versie van Chrome (rpm bestand download bij Google) niet meer. Opstarten blijft hangen en stopt ermee na enige tijd.

Via urpmi is Chrome vanaf het netwerk installeren ook niet mogelijk.

Er is kennelijk wat veranderd waardoor de Chrome rpm versie niet meer werkt onder Mandriva.

Groet,
Bram

Je hebt libjpeg6 nodig en je moet een symlink maken van libbz2.so naar de exacte versie die chrome vraagt (start chrome ff vanuit een terminal)
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.