QUOTE(ffi @ Feb 21 2010, 01:45 PM)

dat is het niet, het gaat om de popup voor windows in de taakbalk
Die moet uit te zetten zijn, het is een kwin effect. Je krijgt dan nog wel een popup met alleen tekst geloof ik, net als wanneer je compositing uitzet.

dat ding achtervolgt, niet dat ik paranoide ben ofzo maar het wordt gewoon irritant zo'n enorm bewegend ding. Er gebeurt echt gewoon veel te veel op de desktop. Beweeg je muis eens en ineens duiken overal plusjes op rond iconen, echt hinderlijk.
plusjes? Aah, je bedoelt in Dolphin, om het selecteren van items makkelijker te maken. Er zit wel een delay op geloof ik, en een fade in/fade out effect om het minder hinderlijk te maken, maar als dat nog teveel is kun je het volgens mij uitzetten in hetzij de dolphin config of ergens in systemsettings van de muis. Met de dubbelklik interface krijg je ze geloof ik sowieso niet.

helaas niet uit te zetten (ookal gevraagd op het kde forum)
Ok, dus de folderview preview kun je nu niet uitzetten. Is op zich misschien een feature request waard, als iemand dat zou willen implementeren is dat zo gedaan...

Ik denk eerder dat het gewoon met de traagheid en verkeerde argb toepassing in kde/qt te maken heeft dan drivers. Waarom wordt niet gewoon eerst alles getekend en dan getoond ipv tegelijkertijd, dat geeft ook niet echt een rustige of snelle indruk. (om dit te kunnen begrijpen moet je opera eens gebruiken daar kan je instellen om de pagina direct met laden te later renderen of pas na een aantal seconden, dan is'ie wel direct klaar, hoewel het misschien trager is lijkt het sneller en is het veel rustiger)
Wat opera betreft, incrementeel laden wordt juist gebruikt door veel browsers omdat mensen DAT over het algemeen als sneller beschouwen, al kost het meer tijd dan pre-renderen en in 1 keer weergeven...
Er zit echt geen verkeerde ARGB toepassing in Qt/KDE die dit veroorzaakt, want dan zou het overal mis zijn inclusief op windows en mac. En dat is niet het geval. Het is echt een driver/X11 probleem, en wel 1 die goed gedocumenteerd is. Na het initialiseren van een ARGB window vult X/de driver die met random garbage. Qt heeft wel een workaround gehad, door eerst het veld te tekenen met wit ofzo maar dat is ook erg inefficient en vertragend.
Er zit wel meer van dat in Qt op dit moment - werken rond problemen in het onderliggende systeem wat dus eigenlijk alles trager maakt dan noodzakelijk. Trolltech heeft zelfs een complete rendering engine zelf gebouwd die alleen van de CPU gebruik maakt - die blijkt in veel gevallen sneller dan de GPU-versnelde versie van X en de drivers. Doffe ellende daar, dus. Je kunt die renderengine trouwens zelf testen, als je wilt - start een KDE applicatie met -graphicssystem=raster test evt ook opengl
Lees er meer over hier:
http://zrusin.blogspot.com/2008/08/fast-graphics.htmlen waarom het niet de default is:
http://zrusin.blogspot.com/2009_08_01_archive.htmlQUOTE(ffi @ Feb 21 2010, 01:45 PM)

niet echt handig op een notebook
tja, hangt af van de grootte van het scherm. Jij zegt dat je een klein scherm hebt, dus dan raad ik een interface aan voor een klein scherm...