QUOTE(superstoned @ Feb 18 2010, 05:10 PM)

Mja, ik vind dat soort dingetjes zelf wel mooi, maar als het ergerlijk is moet het uit te schakelen zijn. Deels kan dat wel. Kijk eens bij de desktop effecten, daar zit er 1 bij die dit soort dingen doet. Iets van sliding ofzo, dat is een plugin die de effecten in plasma door KWin laat uitvoeren. Je kunt het uitzetten, al weet ik niet precies wat het resultaat is.
dat is het niet, het gaat om de popup voor windows in de taakbalk
Trouwens, het is raar dat het verplaatsen van die popup minder irritant is dan het opduiken van dat ding en weer verdwijnen - de reden achter deze animatie is juist dat mensen het vaak als natuurlijker ervaren dan het verschijnen en verdwijnen van dingen uit het niets... Het is juist de reden dat veel mensen de nieuwe KDE release rustiger en natuurlijker over vinden komen! Maar iedereen is anders, I guess.
dat ding achtervolgt, niet dat ik paranoide ben ofzo maar het wordt gewoon irritant zo'n enorm bewegend ding. Er gebeurt echt gewoon veel te veel op de desktop. Beweeg je muis eens en ineens duiken overal plusjes op rond iconen, echt hinderlijk.
Verder - jij ergert je eraan dat de folderview een preview laat zien van de inhoud van een folder als je er met je muis overheen gaat, niet? Ik weet niet of dat is uit te zetten, opnieuw, ik vind het een handige functie maar kan me ook wel voorstellen dat het ergerlijk is.
helaas niet uit te zetten (ookal gevraagd op het kde forum)
Het paarse wat jij ziet bij transparante vensters - ik dacht dat dat was opgelost, het is een probleem in de video drivers die het allemaal niet zo snappen.
Ik denk eerder dat het gewoon met de traagheid en verkeerde argb toepassing in kde/qt te maken heeft dan drivers. Waarom wordt niet gewoon eerst alles getekend en dan getoond ipv tegelijkertijd, dat geeft ook niet echt een rustige of snelle indruk. (om dit te kunnen begrijpen moet je opera eens gebruiken daar kan je instellen om de pagina direct met laden te later renderen of pas na een aantal seconden, dan is'ie wel direct klaar, hoewel het misschien trager is lijkt het sneller en is het veel rustiger)
Al met al raad ik je ook aan om op een laptop met een klein scherm eens te kijken of je de netbook interface kunt gebruiken, werkt misschien fijner. Zit bij systemsettings - desktop - ergens onderaan. Ik heb geen Plasma hier (windows... op werk) maar je vind het vast wel.
niet echt handig op een notebook