Blue_eyE
May 2 2004, 01:58 PM
Hallo,
Wij hebben ons internet gedeeld via een hub. Maar nou kom ik sinds gister niet meet op internet op mijn comp als ik em opstart dan krijg ik Bringing up interface eth0 en daar blijft die dan hangen zegt geen [OK] of [FAILED] zegt helemaal niks meer.
Ik heb een andere pc op mijn aansluiting geprobeert wat wel werkte dus moet het probleem bij mijn pc liggen. Ik dacht dat de onboard netwerkaart het niet meer deed dus heb ik er een 3com 509 in gezet ik start weer op is die bij finding new hardware vind die niks. Heb ik mandrake opnieuwe geinstaleerd Kan die geen stuurprogramma vinden.
Heeft iemand nog meer ideeen?
BvD
B_E
Peet
May 2 2004, 07:26 PM
Heb je de onboard kaart wel uitgezet in de bios.
Blue_eyE
May 2 2004, 08:11 PM
nee maar tijdens de instalatie van mandrake vroeg die of ik nog een netwerk kaart had (hij had alleen de onboard gevonden) dus k zeg ja zoek op welke het is uit de lijst en toen zei die dat er geen stuurprogramma voor was gevonden.
B_E
Peet
May 2 2004, 08:15 PM
Hellaas weet ik ook ff niet verder.
Ik heb in mijn pcs een sweexkaartje zitten en daar heb ik nooit problemen mee.
Blue_eyE
May 2 2004, 08:26 PM
tis wel een nogal oud kaartje wat ik er bij heb gezet
zit nog een coax aansluiting op enzo. mischien dat die te oud is voor goede ondersteuning
B_E
Alain
May 2 2004, 08:35 PM
3com 509 zou gewoon ondersteund moeten worden volgens de
mandrake site. Zou je eens kunnen proberen wat Peet zei? (onboard gevalletje uitschakelen)
Verder: heb je mandrake nu geïnstalleerd? Of heb je de installatie afgebroken?
Blue_eyE
May 2 2004, 08:53 PM
Ik heb em gewoon geinstaleerd gekregen. ik krijg nu wel: eth0 wait_for_cmd_done timedout!
30x onder mekaar maar daarna start hij wel gewoon op zonder dat internet het doet
B_E
Wat voor kaart is het exact?
Is het soms nog een ISA kaartje?
Hendrik-Jan
Blue_eyE
May 3 2004, 09:07 PM
Hmm ISA is z'n lange toch langer als PCI?? want dat heb ik namelijk.
B_E
Blue_eyE
May 3 2004, 09:12 PM
Okey nou breekt mijn klomp gi(*) avond heb ik mandrake nog is goed geinstaleerd. ik start mijn pc opniew op met netwerkkabel in de onboard netwerk kaart. Ik start mozilla en ik kom gewoon op google. Ik denk mooi dan kan ik vanavond even alles weer goed instellen sluit alles netjes af. Start ik em net weer op blijft hij weer hangen bij bringing up eth0.
Ik heb dus helemaal niks gedaan tussen door behalve uitgezet en aan gezet.
Heeft iemand een verklaring ??
B_E
Als het een ISA kaart is, moet je ook een IRQ of een IO adres meegeven, anders loop je de kans dattie je kaart niet goed vindt en dus niet kan koppelen...
Hendrik-Jan
Blue_eyE
May 4 2004, 11:18 AM
okey en hoe kom ik er achter wat voor irq en io adres dat ding heeft ??
B_E
via /proc/ioports of /proc/interrupts
In deze 2 bestanden (koppelingen), staan de adressen die het systeem kent.
Maar je moet überhaubt een beetje oppassen, want er zijn ook ISA kaarten die op pnp staan, en die willen nog wel eens van adres wisselen.
Er zijn progjes voor deze kaarten die het adres (IO en interrupt) hard vast kunnen leggen. Op internet is dit wel te vinden. Het gaat hier meestal om dos progjes. Deze kunnen trouwens ook het adres van de kaart uitlezen, dus zo kan je dat ook vinden.
En tenslotte: over het algemeen werkt alleen een interrupt opgeven heel erg goed.
Hendrik-Jan
Blue_eyE
May 4 2004, 11:48 AM
hmmm probleem hij start niet op en blijft hangen bij bringing up eth0
dus kan ik niet kijken wat er in die bestanden staat
Anders dan ga ik wel ff een nieuw kaartje halen zo veel kosten die dingen nou ook weer niet
B_E
Kan je ook doen.
Maar als je weet wat voor kaart het is, zoek dan eens op internet op het betreffende model!
Gegarandeerd dat je ergens zo'n dos progje vindt
Hendrik-Jan
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.