Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Citrix verbinding tot stand brengen
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
RvP
Om van buiten af op het netwerk van mijn werkgever te komen heb ik een kaartlezer ontvangen en moet ik een citrix verbinding tot standbrengen.

De boel is getest met OpenSuse 10.2 en 10.3

Als ik de ICA.rpm wil installeren meldt ie een afhankelikheid met libXm.so.3.
Ik heb al uitgezocht dat bij mandriva dit een onderdeel is van libopenmotif3
Helaas pindakaas Mandriva2010 zit al op libopenmotif4 en dus libXm.so.3.
Van een 2009.0 repository kan ik vast wel libopenmotif3binnen halen?

Voor wat betreft de kaartlezer wordt gesproken over pam-radius software.
In Mandriva ontdek ik alleen freeradius programma's waarin ook radius en pam onderdelen ondergebracht zijn.
Hier zou ik dus mee uit de voeten kunnen?
RvP
Hier lees ik over een symlink . He ik ben ook een newbie!
PeterM
Toevallig vorige week onder Ubuntu geinstalleerd. Heb je de rpm van deze pagina: http://www.citrix.nl/English/ss/downloads/...&c1=sot2755
RvP
QUOTE(PeterM @ Feb 19 2010, 04:42 PM) *
Toevallig vorige week onder Ubuntu geinstalleerd. Heb je de rpm van deze pagina: http://www.citrix.nl/English/ss/downloads/...&c1=sot2755
Neen, mij werkgever stelt alles vanaf een beveiligde site bij www.sharky.tzo.com beschikbaar.

Het programma is een ICAClient die in .rpm en als tar.gz beschikbaar is.
Als het op Suze werkt met de rpm, dan gebruik ik de rpm.
Typhoner
Ik zou zeggen:
rpm -ivh balabla.rpm --nodeps

En als hij bij het starten klaagt over de missende libraries maak je een symlink

ln -s pad_naar_nieuwe_lib pad_naar_oude_lib
Tux Brothers
QUOTE(RvP @ Feb 19 2010, 05:03 PM) *
Neen, mij werkgever stelt alles vanaf een beveiligde site bij www.sharky.tzo.com beschikbaar.

Dat wil niet zeggen dat je de laatste ICA client van Cirtix zelf kan gebruiken toch? wink2.gif
PeterM
QUOTE(Tux Brothers @ Feb 19 2010, 08:13 PM) *
Dat wil niet zeggen dat je de laatste ICA client van Cirtix zelf kan gebruiken toch? wink2.gif

Dat was ook mijn idee.
RvP
QUOTE(PeterM @ Feb 20 2010, 08:02 AM) *
Dat was ook mijn idee.
En ook dat van mij, want die nieuwere ICA client zeurt niet over iets ouds. icon_cheesygrin.gif

Toch nog even hulp nodig, aangezien de handleiding die ik heb helemaal op Suse gebaseerd is.

pam-radius >> Welke radius client raden jullie me aan?
pcsc-lite >> Die heb ik ook
pcsc-tools >> Die bevat ook ccid

Ik mag pscd starten met 'pcscd start' Dat geeft echter een lijst met opties.
Verder zoek ik nog een alternatief voor ActivClient-2.0.1-13_Suse.i586.rpm

Een algemen Howto of desnoods een uitleg voor een andere distro is welkom.
RvP
pcsc draait als service zag ik via MCC./Systeem/Diensten
Met pcsc_scan'geeft ie mooi overzicht met info over mijn kaartlezer en of er een kaart inzet of niet.

Blijft over de vraag
pam-radius >> Welke radius client raden jullie me aan? Freeradius?

De rpm ActivClient-2.0.1-13_Suse.i586.rpm is een leverancierspeciefiek programma (behorende bij mijn Actividentity smartcardreader)
Ik heb als alternatief een RedHat3 en Redhat4 variant as .rpm.

Tips welke ik het beste kan kiezen? (minst probleem te verwachten met Mandriva2010)
RvP
[edit: subtitles for Mike smiley_shining.gif ]

Inmiddels zover dat alles het 'zou' moeten doen, echter ... [Everything seems to work, but ...]

Kaartlezer en kaart worden herkend en password van de kaart inmiddels aangepast. [Reader is recognized, password changed succesfully.]
In Firefox zijn de certificaten geladen en beveiligingsmodule/apparaat geinstalleerd. [In FF certificates loaded and security module/device installed]

Ik moet juniper software nog laden, maar de pagina waar ik dat moet doen geeft als error:
CODE
Missing certificate. Check that your certificate is valid and up-to-date, and try again

Na alles tig keer gecheckt te hebben valt mij op dat bij de beveiligingsmodule/apparaat staat: [security module/device shows in second line 'Unnamed slot']
CODE
ActivClient Module
        Unnamed slot

Bij de andere 2 (reeds aanwezige) module/apparaat meldingen (NSS Internal PCKS #11 Module en 'Ingebouwde roots-module') staat er in de subcategorie steeds een beschrijving en als ik er op klik komt er in het venster ernaast een status overzicht.[other security modules/devices give at the second line a description and in the right box a status]
RvP
With the help of my colleague Mike, symlink, fresh ICA file and some 'hocus pocus' (to be documented!!!) I was able to establish a Citrix session with my office desktop.

I have at least on other colleague using Mandriva2010 who will be ginny pig icon_cheesygrin.gif .
RvP
Connection failed a few weeks ago. 'No access rights for the remote desktop'

Colleague Mike ('Wonder boy' smile.gif send me fresh new .ICA files and using the first out of three (difference in resolution) connection was established again.

So .ICA can make the difference.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.