Ik wil graag dat Mandriva in "verbose mode" opstart. Ik wil graag zien waar 'ie mee bezig is bij het opstarten.
Als ik zoek op het forum of op Google, dan krijg ik meer vragen over het tegenovergestelde.
Dit kan ik toch ergens regelen?
HenkD
Feb 26 2010, 09:20 AM
Als je tijdens het opstarten op de Escape toets drukt, start hij in verbose mode op. Dan kun je precies zien wat er gebeurd.
Groet, Henk
HighKing
Feb 26 2010, 09:22 AM
Het was altijd "splash=verbose" achter de kernel regel plaatsen... geen idee of dat met mdv2010 (die een ander type splashscreen gebruikt) nog steeds werkt. Als het goed is staat er dan op dit moment dan iets van "splash=silent", dat dus aanpassen.
RvP
Feb 26 2010, 07:09 PM
De optie om 'm niet verbose te krijgen is splash=silent. Als je dit nu eens weghaalt uit de menu.lst die in /boot/grub staat?
willie
Feb 26 2010, 07:58 PM
Kan ook gewoon in het MCC ergens bij opstarten, kan het eve niet nakijken ben nu met puppy aan het werken.
isadora
Feb 26 2010, 08:09 PM
QUOTE(willie @ Feb 26 2010, 07:58 PM)
Kan ook gewoon in het MCC ergens bij opstarten, kan het eve niet nakijken ben nu met puppy aan het werken.
Dat dacht ik ook, maar kon het niet vinden. Volgens mij is de optie in #3, van HighKing, de beste.
HKAK
Feb 27 2010, 05:58 AM
QUOTE(HighKing @ Feb 26 2010, 09:22 AM)
Het was altijd "splash=verbose" achter de kernel regel plaatsen... geen idee of dat met mdv2010 (die een ander type splashscreen gebruikt) nog steeds werkt. Als het goed is staat er dan op dit moment dan iets van "splash=silent", dat dus aanpassen.
Yep. dat is m! even voor de volledigheid; in /boot/grub/menu.lst
Dank!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.