Ik kom al meerdere jaren op dezelfde boerderijcamping. De boer en boerin hebben een linksys router/modem die open staat en waar je gebruik van mag maken als je hem kunt pakken. Sommige mensen lukt dat vanuit de caravan, sommige niet, zoals ik. Als ik naast de stal ga zitten kan ik hem oppikken.
Al vaker hebben we, campinggasten en boer, gesproken over de mogelijkheid van een internetverbinding op de camping. Maar, de boer en boerin hebben niet de kennis en tijd om eventuele problemen op te lossen. Daarnaast schept zoiets verplichtingen als mensen verwachten een verbinding te hebben en dat is niet de bedoeling.
Daarbij komt dat ik vind dat je het probleem ook om kunt draaien. De boer en boerin hebben geen probleem met de verbinding, alleen de gasten. Dus zouden die ook zelf voor een oplossing kunnen zorgen, bijv in de vorm van dit apparaat.
Heeft iemand van jullie ervan met soortgelijke apparaten en of dit natuurlijk werkt onder linux? Voor bovenstaand apparaat heb ik begrepen dat het aan de gang te krijgen moet zijn met ndiswrapper.