Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Bericht vanuit het ziekenhuis
MandrivaClub.NL > Forum > Kletshoek
Pagina's: 1, 2, 3, 4
isadora
Beste MCN-vrienden en vriendinnen.

Afgelopen week heb ik voor een keelpijn de huisarts bezocht.
Zal jullie alle details besparen, maar aan het eind van de week werd er in het ziekenhuis geconstateerd,
dat ik lijdt aan de ziekte onder de sinistere naam AML, een accute vorm van leukemie.

Vanaf dit moment zal ik alle tijd en energie aan mijn gezondheid moeten besteden.

Wens jullie allen het beste, en tot in beter tijden.
korrel
Hi Isodora,

Dat is erg slecht nieuws en hoop voor je dat die betere tijden er snel zullen komen.

Sterkte voor jou en je omgeving en we zullen aan je denken.

Marco
PeterM
Veel sterkte toegewenst de komende tijd.
MauRice
Heel veel sterkte toegewens, Isadora.

MauRice
HighKing
Godver, dat is behoorlijk slecht nieuws Karel! Ik hoop dat ze het goed kunnen behandelen. Sterkte en beterschap.
wimedel
Kunnen we op de één of andere manier meeleven?
Wim
willie
Sterkte en dat de betere tijden snel ogen komen.
RvP
@#$%*! (dat moest er even uit)

Tjonge wat waardeloos!
Wat kun je hier verder nog op zeggen?

Sterkte.
HenkD
Heel veel sterkte en beterschap gewenst van deze kant.
Ik hoop van harte dat het allemaal weer goed gaat komen.
Gul Dukat
Heel veel sterkte, Isadora.
ogli
Sterkte en beterschap!
HKAK
Verd****
Heel veel sterkte
Tux Brothers
HEEEL veel sterkte !!!
sidkl301
kan je alleen maar sterkte wensen, mijn stiefzoon heeft net een recidive all, broertje van aml. Pittige tijd maar bij volwassenen is aml gelukkig beter te behandelen als bij kinderen. Tip, kauw kauwgom en drink cola met je chemo, dat verlicht het behoorlijk vaak.
isadora
Dag luitjes,

Even tussen de bedrijven door een reactie.
Hartelijk dank voor alle steunbetuigingen, doet me echt goed.
Zit momenteel een beetje te stunten op zo'n ziekenhuis-multimediaal-bijna-niet-te-gebruiken-PC.
Maar eens kijken, of ik een dongle kan regelen, zodat ik mijn laptop weer kan gebruiken.

Heb ondertussen heel wat onderzoeken achter de rug.
Vanochtend nog een beenmergpunctie, en vanmiddag wordt de chemostrategie besproken.

Zal jullie proberen af en toe bij te kletsen.

Isadora
doelman
Nou, veel sterkte Isadora, hoop dat ze je zo goed mogelijk kunnen behandelen, en dat het goed aanslaat!
isadora
Zoals ik al eerder zei, kan ik een soort van internetten en mailen in het ziekenhuis.
Maar daarmee is dan ook alles gezegd.
Zou toch dolgraag mijn laptop willen kunnen gebruiken.
Heb bij KPN een InternetPlusBellen-abonnement, dus zal wel een dongle bij hen ook aan moeten schaffen (?).
Of zijn er betere/handiger/goedkopere/snellere oplossingen?
verkerkbr
Beste I,

in de eerste plaats veel sterkte om je gezondheidsproblemen op te lossen.

Ten aanzien van je vraag, is mijn ervaring dat een Huawei E220 (zo'n eitje met een kabel) prima en direct werkt in Mandriva 2010.

Deze kun je gemakkelijk gebruikt en unlocked kopen voor zo'n Euro 25,- a 30,-. (onder ander bij onze oosterburen op HaaiBaai)

Je bent dan vrij om een provider te kiezen, die je wilt. Een Vodafone prepaid Data Sim Only bijvoorbeeld, kost Euro 4,99

Van belang lijkt mij om na te gaan of mobiele communicatie wel is toegestaan in het ziekenhuis. Soms is dit verboden in verband met de vele medische apparatuur en het risico van storingen.

Nogmaals succes met de behandeling en groeten vanuit een zonnig Zeeland,

Bram

isadora
QUOTE(verkerkbr @ Apr 17 2010, 08:41 AM) *
Beste I,

in de eerste plaats veel sterkte om je gezondheidsproblemen op te lossen.

Ten aanzien van je vraag, is mijn ervaring dat een Huawei E220 (zo'n eitje met een kabel) prima en direct werkt in Mandriva 2010.

Deze kun je gemakkelijk gebruikt en unlocked kopen voor zo'n Euro 25,- a 30,-. (onder ander bij onze oosterburen op HaaiBaai)

Je bent dan vrij om een provider te kiezen, die je wilt. Een Vodafone prepaid Data Sim Only bijvoorbeeld, kost Euro 4,99

Van belang lijkt mij om na te gaan of mobiele communicatie wel is toegestaan in het ziekenhuis. Soms is dit verboden in verband met de vele medische apparatuur en het risico van storingen.

Nogmaals succes met de behandeling en groeten vanuit een zonnig Zeeland,

Bram

Dank Bram voor je snelle reactie, en voor je bemoedigende woorden.

Ben overigens een totale oen, wat mobiele devices betreft.
Waarschijnlijk zo ongeveer the last of all creatures, dat geen mobiele telefoon heeft.

Als ik dat eitje koop, en zo'n data-sim aanschaf, ben ik er dan?, of heb ik ook nog een mobiel telefoongeval nodig, om die data mee te ontvangen?
verkerkbr
Beste I,

zo'n Huawei E220 eitje plus een data sim kaart is inderdaad voldoende. Mogelijk werkt een Huawei USB stick/dongle/modem ook goed.

Verder zijn er dan de diverse abbo mogelijkheden. O.a. prepaid per Mb, kosten hiervan bedrag 0,125.

Er zijn uiteraard vele aanbiedingen met zo'n dongle/modem erbij. Maar dan zit je vast aan een provider en is het de vraag of betreffende Dongle ook goed werkt onder Linux. En uiteindelijk betaal je de (gratis) hardware toch zelf.

Nu komen veel van die dingen van de fabrikant Huawei en die geven veelal een goede Linux ondersteuning.

Ik gebruik de E220 in combinatie met een Eeepc'tje (met Mandriva 2010). Dan heb je ook nog Wifi bij de hand.

Email kun je ook nog instellen zonder plaatjes waardoor de MB verplaatsing wordt beperkt.

Aan de kleur van led kun zien welke verbinding er beschikbaar is. UMTS of Gprs.

Nogmaals het allerbeste en een spoedig herstel toegewenst,

Groet,

Bram

korrel
Isadora

Heb je al gevraagd of ze niet toevallig een gratis wifi verbinding in het ziekenhuis hebben ?
In het EMS in Rotterdam was dit wel het geval .
isadora
@verkerkbr
Heel veel dank voor je duidelijke uitleg.

@korrel
Ja, heb ik gevraagd, bieden ze niet aan. Dit was in het eerste ziekenhuis waar ik lag wel beschikbaar.
wimedel
Mag je je laptop misschien niet gewoon aan het bedrade netwerk van het ziekenhuis hangen? Er zitten toch overal gewone ethernet aansluitingen?
Wim
sidkl301
ik zou eerst een kijken of er verbinding te krijgen is, veel medische centra hebben dit afgescherd, in het radboud kun je bv alleen maar umts/gprs krijgen als je bij het raam zit, geldt voor voodoo phone en kpn. Mijn ervaring met grps en umts is voor voodoo phone gemiddeld wel beter.
Meeste ziekenhuizen hebben intern een beveiligd draadloos netwerk. Als je degene te pakken kunt kijgen die dat regelt in het ziekenhuis dan wil diegene je vaak ook wel toe laten, ik heb dat tenminste in nijmegen wel voor elkaar...
isadora
QUOTE(sidkl301 @ Apr 17 2010, 11:39 AM) *
ik zou eerst een kijken of er verbinding te krijgen is, veel medische centra hebben dit afgescherd, in het radboud kun je bv alleen maar umts/gprs krijgen als je bij het raam zit, geldt voor voodoo phone en kpn. Mijn ervaring met grps en umts is voor voodoo phone gemiddeld wel beter.
Meeste ziekenhuizen hebben intern een beveiligd draadloos netwerk. Als je degene te pakken kunt kijgen die dat regelt in het ziekenhuis dan wil diegene je vaak ook wel toe laten, ik heb dat tenminste in nijmegen wel voor elkaar...

Zo werk dat hier ook.

Denk, dat ik me maar blijf behelpen voor de time being.
Kan in ieder geval internetten/mailen.
Heb dus alleen een browser tot mijn beschikking, die op Linux draait, want Gnome-meldingen tussendoor.
isadora
QUOTE(wimedel @ Apr 17 2010, 10:50 AM) *
Mag je je laptop misschien niet gewoon aan het bedrade netwerk van het ziekenhuis hangen? Er zitten toch overal gewone ethernet aansluitingen?
Wim

Ethernetdozen all over the place.
Maar mag er geentje leasen.
Typhoner
Ik wens je veel sterkte. (Veel maar kan ik eigenlijk niet zeggen dan dat.)

Kristof
isadora
Wou jullie even updaten over de situatie hier in het UMC in Utrecht.
De eerste chemotoediening zit er sinds een uurtje op.
Ben eindelijk bevrijd van het infuus, dat twee weken miijn trouwe kameraad was.
Geeft wel een beetje een bevrijdend gevoel.
De komende week zal zwaar worden in verband met de minimale weerstand door de chemo.
Maar goed, we gaan stap voor stap verder, en ik laat het hoofd beslist niet hangen.
PeterM
QUOTE(isadora @ Apr 23 2010, 03:10 PM) *
Wou jullie even updaten over de situatie hier in het UMC in Utrecht.
De eerste chemotoediening zit er sinds een uurtje op.
Ben eindelijk bevrijd van het infuus, dat twee weken miijn trouwe kameraad was.
Geeft wel een beetje een bevrijdend gevoel.
De komende week zal zwaar worden in verband met de minimale weerstand door de chemo.
Maar goed, we gaan stap voor stap verder, en ik laat het hoofd beslist niet hangen.

Veel sterkte. Hopelijk krijg je niet al teveel last van je chemo.
RvP
Inderdaad, kop niet laten hangen. icon_idea.gif
isadora
De dip-week is achter de rug.
Het was allesbehalve aangenaam.
Ben door een diep dal gekomen.
Maar het gaat inmiddels stukken beter met me.
Vanochtend hoorde ik de arts zelfs iets roepen over "naar huis".
Dat zou echt fijn zijn, even een paar dagen thuis op adem komen, voordat de volgende kuur begint.

Heb dus inmiddels internet op mijn laptop aan de praat gekegen.
Dankzij de werkgever een abonnement Vodafone en dongle gekregen.
Werkte niet out-of-the-box, maar ach, toch tijd zat hier.
PeterM
Fijn te horen dat het weer wat beter met je gaat. Ik kan me goed voorstellen dat je een paar dagen thuis wel ziet zitten. Sterkte met de rest van de behandeling.
HighKing
Zou mooi wezen, even naar huis. Sterkte kerel!
willie
Dat is goed bericht, icon_idea.gif
RvP
en alweer een eerste post cheekkiss.gif
isadora
Heb ondertussen uitgevonden dat mijn G3-verbinding lekker stabiel blijft.
Moet ik er wel voor zorgen, dat er continu data van het internet binnen gesleept wordt.
Dat is natuurlijk geen probleem met internet-radio.
Doe ik dit niet, dan valt de verbinding soms helemaal weg, en duurt het lang voordat er weer fatsoenlijk ge-internet kan worden.
HighKing
Een chatclient open houden geen optie? Hoef je niet altijd geluid te hebben. wink2.gif
isadora
QUOTE(HighKing @ May 11 2010, 08:13 AM) *
Een chatclient open houden geen optie? Hoef je niet altijd geluid te hebben. wink2.gif

Hmm, dat ga ik thuis even testen.
Heb namelijk net te horen gekregen, dat ik voor een dag of tien naar huis kan.
En wel met ingang van twee uur aanstaande.
RvP
QUOTE(isadora @ May 11 2010, 12:36 PM) *
smile.gif
MauRice
QUOTE(isadora @ May 11 2010, 01:36 PM) *
Hmm, dat ga ik thuis even testen.

Isadora,

Fijn dit te 'horen'..

Zijn er geen WiFi in de buurt?
Al dan niet beveiligd. Het 'kraken' is een leuke bezigheid. Mij nog niet gelukt. (Zelfs mijn eigen slecht beveiligde WiFi)
Of het 'koosjer' laten ik mooi in het midden. Info -> http://www.aircrack-ng.org/

De RPM's staan in de repo's van Mandriva.

MauRice

isadora
QUOTE(MauRice @ May 11 2010, 07:15 PM) *
Isadora,

Fijn dit te 'horen'..

Zijn er geen WiFi in de buurt?
Al dan niet beveiligd. Het 'kraken' is een leuke bezigheid. Mij nog niet gelukt. (Zelfs mijn eigen slecht beveiligde WiFi)
Of het 'koosjer' laten ik mooi in het midden. Info -> http://www.aircrack-ng.org/

De RPM's staan in de repo's van Mandriva.

MauRice

Wi-fi's en wijffies in overvloed.
Maar ik durf geen van beiden te "kraken".;-)

isadora
Net bericht ontvangen vanuit het ziekenhuis.
Uit onderzoek van het gisteren afgenomen beenmerg is gebleken, dat er geen kwaadaardige cellen meer in het beenmerg zijn gevonden.
Grote blijdschap hier dus.

Dit neemt echter niet weg, dat er nog een tweede chemokuur en een stamceltransplantatie gaan volgen.
Maar dat is om echt alle risico's uit te bannen.
PeterM
QUOTE(isadora @ May 12 2010, 04:13 PM) *
Uit onderzoek van het gisteren afgenomen beenmerg is gebleken, dat er geen kwaadaardige cellen meer in het beenmerg zijn gevonden.

Dit neemt echter niet weg, dat er nog een tweede chemokuur en een stamceltransplantatie gaan volgen.

Geweldig, proficiat. Heel goed nieuws dus.
MauRice
QUOTE(isadora @ May 12 2010, 04:13 PM) *

Isadora,

Das inderdaad zeer goed nieuws.

MauRice
RvP
Inderdaad heel goed nieuws!
HighKing
Zeker goed nieuws! We gaan voor je duimen dat 't weg blijft! icon_idea.gif
korrel
Dat is geweldig nieuws !! Gefeliciteerd !
sidkl301
nou even een nieuwe tip.
sinds kort heb ik een htc telefoon, een htc desire.
als ik deze via de usb kabel aan mijn laptop hang, met mandriva 2010, dan kan ik vrij simpel connecten via netwerkcentrum.
ik heb een telfort abbo, en moet zeggen dat de snelheid mij niet tegen viel.
zeker als je je telefoon bij het raam legt in het ziekenhuis heb je een goed ontvangst, en je kunt ook langere usb kabels kopen.....
en ik moet zeggen, zon htc is gewoon ook een geweldige telefoon.........
ik weet niet wanneer je weer nodig hebt, maar er komt ook een goedkoper zusje van de desire, de wildfire...........
heej en dan heb je ook nog een linux achtig iets op je telefoon, wat wil je nog meer...............
isadora
QUOTE(sidkl301 @ May 22 2010, 10:51 PM) *
nou even een nieuwe tip.
sinds kort heb ik een htc telefoon, een htc desire.
als ik deze via de usb kabel aan mijn laptop hang, met mandriva 2010, dan kan ik vrij simpel connecten via netwerkcentrum.
ik heb een telfort abbo, en moet zeggen dat de snelheid mij niet tegen viel.
zeker als je je telefoon bij het raam legt in het ziekenhuis heb je een goed ontvangst, en je kunt ook langere usb kabels kopen.....
en ik moet zeggen, zon htc is gewoon ook een geweldige telefoon.........
ik weet niet wanneer je weer nodig hebt, maar er komt ook een goedkoper zusje van de desire, de wildfire...........
heej en dan heb je ook nog een linux achtig iets op je telefoon, wat wil je nog meer...............

Dank sidkl301, fijn dat je meedenkt.
Ben echter sinds een paar weken in het bezit van een dongle en Vodafone-abonnement.
Aangeboden door de werkgever en alleen geschikt voor Windows, zei hij.
Maar na een dag prutsen ook aan de praat gekregen op Mandy.

Zal wel even een blik werpen op die HTC-telefoons.
marja
Veel sterkte met de volgende chemo en de stamceltransplantatie. Ik zie uit naar je mededeling, over een poosje, dat alles achter de rug is en ook naar de mededeling dat je je weer helemaal de oude voelt smile.gif

Ik schrok toen ik net las dat je zo ziek geworden bent, maar ik voel ook wel iets van schaamte dat ik kennelijk zo weinig op MCNL kom, dat ik niet eens eerder gelezen had dat je zo ziek geworden bent. Van dit draadje heb ik daarom mijn startpagina gemaakt op de pc waar ik nu zit wink2.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.