Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: KDE geeft nieuwe versies vrij van Plasma, aplicaties en platform
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
superstoned
Een tijdje geleden was het weer zover: het "release event" van de KDE community, waarbij ze nieuwe versies van de Plasma workspaces (desktop en netbook), applicaties en het ontwikkelplatform uitbrachten. Wederom - duizenden bugs gerepareerd, over de duizend verzochte nieuwe mogelijkheden en natuurlijk veel kleine verbeteringetjes. Lees de aankondigingen voor meer info:

Plasma workspaces 4.5
Applicaties set 4.5
Ontwikkelplatform 4.5

Heb je wat tijd over, help ons dan om de wereld te vertellen wat we gedaan hebben - vrije software moet gepromoot worden, anders lukt die wereld dominatie nooit ;-)
Dus kijk of je ff kunt tweeten, diggen, denten, bloggen... - zie de aankondiging voor de links. Dank!
RvP
Jos, openingshaakje ( [ ) bij je URL doet vaak wonderen smile.gif
Tux Brothers
QUOTE(RvP @ Aug 18 2010, 05:48 PM) *

Wat bedoel je Ron ??
superstoned
QUOTE(RvP @ Aug 18 2010, 06:48 PM) *

Oh, de fout was veel dommer... Geen idee wat ik op had toen ik dit schreef maar ik wil meer!
RvP
QUOTE(Tux Brothers @ Aug 18 2010, 06:41 PM) *
Wat bedoel je Ron ??
Jos heeft in z'n tekst een begin van een url verwijzing zonder begin [ .
Dan krijg je url="http://www.google.com"]Visit My Website[/url]
ipv Visit My Website

Bij nader inzien mist hij ook de sluit tag [/url]

Enig reparatiewerk levert dan op:
Plasma workspacs 4.5
Applicaties set 4.5
Ontwikkelplatform 4.5

superstoned
QUOTE(RvP @ Aug 22 2010, 06:34 PM) *
Jos heeft in z'n tekst een begin van een url verwijzing zonder begin [ .
Dan krijg je url="http://www.google.com"]Visit My Website[/url]
ipv Visit My Website

Bij nader inzien mist hij ook de sluit tag [/url]

Enig reparatiewerk levert dan op:
Plasma workspacs 4.5
Applicaties set 4.5
Ontwikkelplatform 4.5

Nu moet het goed zijn...
RvP
QUOTE(superstoned @ Aug 22 2010, 08:28 PM) *
Nu moet het goed zijn...
icon_idea.gif

Moet er niet een nieuwsitem zijn waar ook een verwijzing naar een met urpmi addmedia toe te voegen 4.5 bron genoemd wordt? Zoals er ook voor 4.4 was.
Tux Brothers
Jos,
Op jou aanraden eens naar Susie 11.3 gekeken, maar man wat is dat mooi geworden !!! icon_idea.gif
Ben er ff mee aan het spelen , maar ziet er goed uit, alles klopt gewoon.
Zelfs mijn netwerk printer werkt "out of the box"!

Hulde!
wimedel
Ik heb mijn 2010.1 PP-64-bits installatie met KDE 4.4.3 opgewaardeerd naar 4.5.0. Ik zie niet één twee drie verbeteringen, eigenlijk een verslechtering: dolphin loopt om de haverklap vast.
Overigens wil ik melden dat m.b.t. twee eerder door mij gesignaleerde tekortkomingen er schot in de verbetering zit:

Distributielijsten
QUOTE(wimedel @ Jun 27 2010, 05:16 PM) *
Ik gebruik al een tijdje naar tevredenheid KDE 4.4.2 (64 bits). Nou zijn er altijd nog wel dingen te verbeteren, maar het enige waar ik echt een probleem mee heb, is het gebruik van groepen in de adreslijst.
Het eerste verwarrende is, dat er in Kontact en Kmail twee verschillende termen gebruikt worden:
Met de adressenfunctie in Kontact kan je een nieuwe groep aanmaken. Die komt dan in je adresboek te staan.
Maar als je een e-mail opstelt, en je wilt een geadresseerde toevoegen, dan wordt het begrip "distributielijst" gebruikt. In die distributielijst zie ik dan de groepen staan die ik heb aangemaakt, met vermelding van het aantal e-mail adressen dat in de betreffende groep zit, maar zonder vermelding van de adressen zelf (om precies te zijn: de posities van de e-mail adressen zijn leeg). Als ik de betreffende distributielijst aanklik, dan wordt de naam wel opgenomen in het vak "aan" of "cc", maar de betreffende e-mail adressen niet. Het behoeft geen betoog, dat verzending dan tot niets leidt.

Hier is inmiddels een workaround voor, die bij niet te grote distributielijsten bevredigend werkt. De workaround is hier, onder "Status of this release", distribution lists te vinden.

bluetooth
QUOTE(wimedel @ Feb 17 2010, 09:55 AM) *
Ik ben het overigens met je eens, dat kde "van zichzelf" op dit moment een stuk armer is als het gaat om allerlei handige tools. Zo vind ik het echt een tekortkoming dat er nog geen goede kde-bleutooth hulpmiddelen zijn. Maar met een beetje pragmatiek is dat wel op te lossen.
Ik heb zelf inmiddels een schone installatie van kde 4.4 achter de rug (64 bits). En ik merk eigenlijk niets bijzonders. Lijkt mij een heel goed teken.

In 4.5.0 is de eerste versie van bluedevil opgenomen. Dit moet de opvolger worden van kbluetooth, met een sterk verbeterde functionaliteit, m.n. integratie in de bestandsbeheerder (dolphin). Maar voorlopig lukte het nog niet om met mijn nokia bestanden uit te wisselen. Voorlopig blijf ik daarom maar de gnome bluetooth pakketten gebruiken, inclusief blueman en nautilus.

Wim
isadora
Dolphin vliegt er bij mij ook heel vaak uit.
isadora
Ben hem hier ook aan het downloaden.
Ga er een virtuele machine mee voorzien, dank voor de tip TuxBrother.
isadora
OpenSUSE 11.3 (kernel 2.6.34-12, KDE 4.4.4) vandaag in een virtuele machine geïnstalleerd
De installatieprocedure is echt grandioos goed geregeld.

YaST blijft voor mij altijd nog minder gebruiksvriendelijk dan MCC.
Desktop ziet er al wel direct goed verzorgd uit.
Heb momenteel twee distributies op virtuele machines, Mint en OpenSUSE.
Weet echter wel waar de voorkeur tussen die twee naar uitgaat, de laatste dus.

Een heel professioneel ogend product.
Ook de website van OpenSUSE straalt dat uit overigens.

Maar ja, het gaat allemaal over smaak, en daarover valt te twisten natuurlijk.

PS: leerde by-the-way nog even over sysinfo:/ in Konqueror, aardig. cool.gif
willie
QUOTE(Tux Brothers @ Aug 23 2010, 11:43 AM) *
Jos,
Op jou aanraden eens naar Susie 11.3 gekeken, maar man wat is dat mooi geworden !!! icon_idea.gif
Ben er ff mee aan het spelen , maar ziet er goed uit, alles klopt gewoon.
Zelfs mijn netwerk printer werkt "out of the box"!

Hulde!

Je kan via SUSE Studio ook helemaal zelf samenstellen en daarna kan je er een iso van maken.
verkerkbr
Interview inzake KDE (Engels)

Ter informatie:

http://www.linux.com/news/enterprise/biz-e...-jos-poortvliet
isadora
QUOTE(willie @ Aug 24 2010, 05:29 PM) *
Je kan via SUSE Studio ook helemaal zelf samenstellen en daarna kan je er een iso van maken.

Mijn vingers jeuken, dat ziet er echt mooi uit.
Ga ik zeker eens met experimenteren.
Moet nu eerst wachten op een " Invitation" .
isadora
Oh, dat ging lekker snel.
De uitnodiging is al binnen, kan dus meteen aan de slag.
Maar dat zal moeten wachten tot morgen. icon_cheesygrin.gif
Tux Brothers
Heren, we stelen Jos zijn topic!
Laten we hier verder gaan:OpenSuse
icon_cheesygrin.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.