Ik heb mijn 2010.1 PP-64-bits installatie met KDE 4.4.3 opgewaardeerd naar 4.5.0. Ik zie niet één twee drie verbeteringen, eigenlijk een verslechtering: dolphin loopt om de haverklap vast.
Overigens wil ik melden dat m.b.t. twee eerder door mij gesignaleerde tekortkomingen er schot in de verbetering zit:
DistributielijstenQUOTE(wimedel @ Jun 27 2010, 05:16 PM)

Ik gebruik al een tijdje naar tevredenheid KDE 4.4.2 (64 bits). Nou zijn er altijd nog wel dingen te verbeteren, maar het enige waar ik echt een probleem mee heb, is het gebruik van groepen in de adreslijst.
Het eerste verwarrende is, dat er in Kontact en Kmail twee verschillende termen gebruikt worden:
Met de adressenfunctie in Kontact kan je een nieuwe groep aanmaken. Die komt dan in je adresboek te staan.
Maar als je een e-mail opstelt, en je wilt een geadresseerde toevoegen, dan wordt het begrip "distributielijst" gebruikt. In die distributielijst zie ik dan de groepen staan die ik heb aangemaakt, met vermelding van het aantal e-mail adressen dat in de betreffende groep zit, maar zonder vermelding van de adressen zelf (om precies te zijn: de posities van de e-mail adressen zijn leeg). Als ik de betreffende distributielijst aanklik, dan wordt de naam wel opgenomen in het vak "aan" of "cc", maar de betreffende e-mail adressen niet. Het behoeft geen betoog, dat verzending dan tot niets leidt.
Hier is inmiddels een workaround voor, die bij niet te grote distributielijsten bevredigend werkt. De workaround is
hier, onder "Status of this release", distribution lists te vinden.
bluetoothQUOTE(wimedel @ Feb 17 2010, 09:55 AM)

Ik ben het overigens met je eens, dat kde "van zichzelf" op dit moment een stuk armer is als het gaat om allerlei handige tools. Zo vind ik het echt een tekortkoming dat er nog geen goede kde-bleutooth hulpmiddelen zijn. Maar met een beetje pragmatiek is dat wel op te lossen.
Ik heb zelf inmiddels een schone installatie van kde 4.4 achter de rug (64 bits). En ik merk eigenlijk niets bijzonders. Lijkt mij een heel goed teken.
In 4.5.0 is de eerste versie van bluedevil opgenomen. Dit moet de opvolger worden van kbluetooth, met een sterk verbeterde functionaliteit, m.n. integratie in de bestandsbeheerder (dolphin). Maar voorlopig lukte het nog niet om met mijn nokia bestanden uit te wisselen. Voorlopig blijf ik daarom maar de gnome bluetooth pakketten gebruiken, inclusief blueman en nautilus.
Wim