Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Jabber client
MandrivaClub.NL > Forum > Documentatie en Programmeren
Pagina's: 1, 2
Alain
Hi, smile.gif

ik had het net met Boudewijn op jabber over de mogelijkheden van mijn jabber client en dat ik hier eigenlijk niet tevreden over ben. Ik zou het bijvoorbeeld handig vinden dat ik op een normale (wat is normaal, maar voor mij normale) manier op de hoogte gehouden wordt als iemand op mij reageert.

Verder zijn er natuurlijk nog meer leuke dingen te bedenken op het moment dat je je eigen client gaat maken. Dus bij deze een oproep aan iedereen die een idee heeft of graag mee wil programmeren. Heb je een idee wat jou nou heel erg handig lijkt, gewoon reageren. Misschien komt het er wel in. Het zou natuurlijk ook erg leuk zijn als er meerdere mensen meehelpen met programmeren. ;-)

Zodra de client af is zal hij er voor iedereen te downloaden zijn, dus meehelpen of reageren zou voor jezelf wel eens erg handig kunnen zijn. :idea:

De volgende iedeën zijn aangedragen:

[img]http://www.mandrakeclub.nl/phpBB2/lijst.php[/img]
Kaneda
jammer dat ik bezig ben met m'n examens en dat ik nog niet genoeg weet van programmeren sad.gif , anders had ik graag geholpen.
welke taal gaan jullie het eigenlijk in schrijven, C zeker?
Alain
QUOTE(Kaneda)
jammer dat ik bezig ben met m'n examens en dat ik nog niet genoeg weet van programmeren sad.gif , anders had ik graag geholpen.

Nou als je een tip voor ons hebt dan is dat uiteraard welkom. ;-)

welke taal gaan jullie het eigenlijk in schrijven, C zeker?

We hebben C++ en java genoemd. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar C++, maar als we het in java maken is het platform onafhankelijk. Hier zijn we dus nog niet over uit. ;-)
boudewijn
Hmm Java is wel makkelijker, en ik doe mee. Als je met ons mee wil doen, zet eht even hier neer, en meld je bij onze jabber accounts aan! :idea:
Tux Brothers
Bestands overdracht zou wel mooi zijn smile.gif
boudewijn
Eerst de standaard features implementeren.....

Wat ik vind dat er tov gaimkopete iig in moet komen:
-Een melding als iemand tegen je aan staat te praten
-Chat met meerdere mensen, zoals met MSN mogelijk is

Als er mensen suggesties hebben....
Weissman
Een duidelijke status vermelding of je gestoord kan/mag worden door iemand anders. En eventueel de mogelijkheid om dit per persoon aan te geven.

Chat met meerdere mensen (was al aangegeven).

ik ben benieuwd naar het resultaat. Succes ermee!
HJH
Leuk idee!

Welke grafische toolkit gaan jullie gebruiken? QT of GTK ?

Hendrik-Jan
boudewijn
Wat mij betreft swing, dat is Java
Alain
QUOTE(Weissman)
Een duidelijke status vermelding of je gestoord kan/mag worden door iemand anders.

Bedoel je dit zodat je zelf kunt zien wat jou status is of dat je duidelijk kunt zien of iemand gestoord wil worden. Ik heb er nu het laatste van gemaakt, dus zeg het even als ik dat fout heb gedaan. ;-)

QUOTE(HJH)
Welke grafische toolkit gaan jullie gebruiken? QT of GTK ?

Tja, hier hebben we nog geen beslissing over gemaakt. smile.gif Eerst kijken welke libraries volwassen genoeg zijn om te gebruiken. (Zelf zo'n library schrijven vind ik een beetje overkill. smile.gif)

Ondanks dat ik eerst voor C++ was zie ik nu ook java + Muse library wel zitten. Maar we zijn nog aan het oriënteren op de mogelijkheden. ;-)
Weissman
QUOTE(Alain)
QUOTE(Weissman)
Een duidelijke status vermelding of je gestoord kan/mag worden door iemand anders.

Bedoel je dit zodat je zelf kunt zien wat jou status is of dat je duidelijk kunt zien of iemand gestoord wil worden. Ik heb er nu het laatste van gemaakt, dus zeg het even als ik dat fout heb gedaan. ;-)

Eigenlijk bedoelde ik de eerste variant die jij noemt, maar met jou opmerking in mijn achterhoofd :idea: , dan lijkt het me nog beter om voor allebei te gaan (wat misschien niet geheel onlogisch is).
Alain
Owkay, heb het toegevoegd in het lijstje. smile.gif
boudewijn
Hmm zullen we een deadline afspreken, en vanaf dat moment beginnen met ontwikkeling?
Tux Brothers
Mischien is het ook wel leuk voor de toeschouwers om het lijstje te presenteren ! 8)
boudewijn
Maybe leuk om op clubdag te presenteren (dat wordt nachtwerk , Alain).
Ik snap niet wat je bedoelt, gerard.
Tux Brothers
QUOTE(Alain)
Owkay, heb het toegevoegd in het lijstje. smile.gif

:whistler:
boudewijn
Het jabber protocol:
http://www.jabber.org/protocol/?PHPSESSID=...4102136a7289424
en jet enhanced jabber protocol (J.E.P) :
http://www.jabber.org/jeps/

We moeten eerst kijken of het Jabbe protocol, of de enhanced versie de file transfers ondersteunt. Als dit niet het egval is moeten we kijken of we onze eigen implementatie maken (wel GPL he:wink:).
boudewijn
Zeg jongens, ik eh dit op de bovengenoemde link opgesnort:

Draft JEPs

The protocols defined in the following Standards Track JEPs have been approved as Draft standards by the Jabber Software Foundation, but still await final approval:

* JEP-0013: Flexible Offline Message Retrieval
* JEP-0020: Feature Negotiation
* JEP-0033: Extended Stanza Addressing
* JEP-0030: Service Discovery
* JEP-0045: Multi-User Chat (incorporates and supersedes Groupchat)
* JEP-0047: In-Band Bytestreams (for file transfer)
* JEP-0050: Ad-Hoc Commands
* JEP-0060: Publish-Subscribe
* JEP-0065: SOCKS5 Bytestreams (for file transfer)
* JEP-0077: In-Band Registration
* JEP-0078: Non-SASL Authentication
* JEP-0095: Stream Initiation
* JEP-0096: File Transfer

Dit is dus zowel file transfer als mullti-user-chat.....

Heeft het (behalve voor ervaring en fun) nog zin om iets zelf te bouwen ?
Alain
[quote=boudewijn]Heeft het (behalve voor ervaring en fun) nog zin om iets zelf te bouwen ?[/quote]

Als het protocol dat niet zou ondersteunen was het weinig nuttig om het erin te maken ... :whistler:
theroy
[quote=Tux Brothers]Mischien is het ook wel leuk voor de toeschouwers om het lijstje te presenteren ! 8)[/quote]

Een lijstje lijkt me leuk, want er zijn ook mensen (zoals ikke ;).gif) die veel lezen, maar maar weinig posten!
Tux Brothers
QUOTE(\"theroy\")
QUOTE(Tux Brothers)
Een lijstje lijkt me leuk, want er zijn ook mensen (zoals ikke ;).gif) die veel lezen, maar maar weinig posten!

Dat heb je natuurlijk ook zelf in de hand ;).gif
Gewoon lekker meedoen ! :laugh.gif:
boudewijn
Juist, aj en graag ook wat zieltjes winnen :laugh.gif:
theroy
QUOTE(boudewijn)
Juist, aj en graag ook wat zieltjes winnen :laugh.gif:

Hahaha dat komt wel goed, bij Essent Kabelcom = werk, daar draaien de meesten al op linux (debian en mandrake). Dus dat is wel goed!

volgens mij raken we wel heel erg off-topic ;).gif
boudewijn
Wou je soms de mod van dit forum waarschuwen? :laugh.gif:

Maar OK, ff back to business
Kaneda
mogelijkheid om skins te veranderen 8)
boudewijn
Ok, gaat in lijstje .....
Alain
QUOTE(boudewijn)
Ok, gaat in lijstje .....

Die had ik al aangepast hoor. smile.gif

ff offtopic: Mocht je het lijstje aanpassen dan moet je voor de stippen een & #8226; (spatie tussen de & en # weglaten) invullen. Deze worden niet goed geparsed als je quote of wijzigt, dus dan weet je dat. ;-)

En binnen een code blok wordt hij weergegeven als punt en dat hoort ook niet ... Moet ik toch eens naar kijken ... :?
boudewijn
Ok is goed biggrin.gif
Tux Brothers
Webcam ondersteuning !
Carina
OT: :idea: Top heren! Heb helaas geen kennis om mee te helpen, want ben puur een mandy-gebruiker. En jabber gebruiker. Maar echt iets wat nodig is zo'n jabber-progamma dat allemaal wat beter gaat dan nu.

Succes, Carina
Alain
Bedankt Carina. ;-)

Even het lijstje nogmaals:

[img]http://www.mandrakeclub.nl/phpBB2/lijst.php[/img]
boudewijn
De laatste 3 lijken me het moeilijkst.... want ondersteunt het protocol het wel? Vooral dan die webcam
Kaneda
Ik bied me bij deze aan als beta-tester.
Jullie hebben m'n jabber, dus ik hoor/ontvang het wel biggrin.gif
boudewijn
Ok das iig een goed plan, maar voorlopig zullen we eerst wat moeten maken, om te kunnen testen :wink:
boudewijn
Heeft er iemand hier MSN messenger Plus (of iets dergelijks, de 'super' editie van msn),kun je in dat geval maybe ff wat mooie features opnoemen die we zouden kunnen gebruiken?
Carina
Ik heb geen msn plus. Maar heb wel iets anders, maar weet niet of dat hier onder hoort.
Ik zou het handig vinden dat als je dan aan het chatten bent met iemand, dat je dan ipv altijd op die button 'verzenden' moet drukken met de muis, gewoon 'enter' kunt doen. Dit is iets waar ik mij aan irriteer in bv Kopete. Maar ik weet niet of dat te bepalen is.
boudewijn
Kun je bij kopete instellen veranderen...... heb ik ook gedaan biggrin.gif
HJH
Bij Kopete is dat standaard <ctrl>+<enter>

Hendrik-Jan
boudewijn
Hmm ok (na deze post svp weer ontopic)

Makkelijskte manier:

Kopete --> instellingen --> sneltoetsen instellen --> bericht verzenden --> enter als toets instellen!
boudewijn
Zegguh Alain,

wanneer wilden we weer gaan beginnen met dit project?
Ik zit de komende 2 weekjes erg krap in mijn tijd, maar daarna heb ik een wwek of 8 (hebben we echt niet nodig).......

Zijn er btw meer mensen die mee willen doen met de ontwikkeling?
We kunnen er maybe zelfs een RPM van laten bakken door een van de Crew Tuxes!
Alain
Ik zit ook een beetje krap in de tijd op het moment en er zijn wat dingetjes die toch wel een hogere prioriteit hebben. smile.gif (Ik moet bijvoorbeeld nog ff een ftp library schrijven voor het checken van de urpmiweb sources.) Zodra die dingetjes klaar zijn kan ik er wel aan beginnen. ;-)

En een RPMmetje er van bakken moet ook wel lukken. smile.gif
boudewijn
Nou ik moet ff een opdracht voor school afronden (moet in week 9 afzijn, het is nu week 7 en nog niks gedaan :laugh.gifsmile.gif....

daarna heb ik wel tijd
korrel
Hebben jullie SIM al eens geprobeerd ?
Vind het een erg prettige client en ondersteund ook bestandsoverdracht
boudewijn
Nope, maar dat zal ik eens gaan doen smile.gif
Open the Sourceror
Wat van ditalles heeft Psi nog niet?
boudewijn
Tis niet door mij gemaakt :laugh.gif:

Tja kijk, het is voor ons ook wel tof om ervaring op te doen.....
Open the Sourceror
Oh ja, en ik ben voor Java.

Weet wel het eea van XML processing onder Java.
Heb een geavanceerd Ant Build Framework gemaakt voor het project waar ik nu in zit met Boudewijn (zelfs hij begreep het niet biggrin.gif), dus dat zit ook wel snor.

Maar ik heb geen zin in allerlei stressed acties, en in gemakkelijke oplossingen.

Na dit project zien we wel, iig belooft dat wat. ;).gif
boudewijn
@OpenSourcerer : ik moet toegeven dat bv jouw framework erg handig is.

ff uitleg voor de anderen:

Opensourcerer (sander) heeft een framework gemaakt mbv Ant, waarmee je gemakkelijk groite projecten snel kunt compilen. Dit framewrok gebruiken we nu voor een ander project,en het is 1: goed geintegreerd met NetBeans 2: draait als een sneltrein.
Open the Sourceror
Hey Alain kun je niet ff je ideeen/beoogde opzet verder uitwerken, dan kan ik eventueel meehelpen gedurende de vakantie.

knip --> ontopic blijven!
boudewijn
We gaan na de tentamen weken (alain studeert even af :wink:) beginnen
dus we doen de eerste 3 weken (alain wanneer denk je te kunnen beginnen?)iet zoveel
alleen brainstormen en ideeen op papier zetten.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.