RvP
Nov 21 2003, 04:05 PM
Mijn dochters hebben de Win versie van spel en expansion packs.
Hoe krijg ik ze naar mandrake?
Tux Brothers
Nov 21 2003, 04:53 PM
Heb je Winex al geinstalleerd ?
RvP
Nov 24 2003, 08:58 PM
Wine wel, maar is Winex niet een commercieel pakket?
Ik moet nog eens tijd maken om Wine uit te proberen, maar ik heb eerst
andere prioriteiten.
RvP
Nov 24 2003, 08:59 PM
Wine wel, maar is Winex niet een commercieel pakket?
Ik moet nog eens tijd maken om Wine uit te proberen, maar ik heb eerst
andere prioriteiten.
Tux Brothers
Nov 24 2003, 09:05 PM
Lees in de KB, weet je alles :wink:
Succes
Ooit was er een Mandrake (8.x) package waarin The Sims was opgenomen. is dat niet ergens te achterhalen?
Volgens mij was het een release die door Mandrake geleverd werd.
boudewijn
Jun 7 2004, 06:44 PM
Lijkt me vreemd....
maar dan zou je f fmoeten zoeken naar een RPM... lijkt me althans dat ze hem in die vorm zouden gieten....
Hou ons op de hoogte (mijn zusje is ook wel een sims fan :wink:)!
Momfer
Jun 7 2004, 07:18 PM
QUOTE(RvP)
Ooit was er een Mandrake (8.x) package waarin The Sims was opgenomen. is dat niet ergens te achterhalen?
Deze misschien??
http://www.simsbox.com/sims_linux.htm
QUOTE(Momfer)
QUOTE(RvP)
Deze misschien??
http://www.simsbox.com/sims_linux.htm
Maar hoe komen we er aan? (leuk kado voor dochters?) :roll:
Momfer
Jun 7 2004, 07:32 PM
QUOTE(Momfer)
Volgens mij kan je'm bij Amazon kopen:
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00005S0HY/104-2200508-6635934?v=glance&s=software&me=standard&vi=pictures&img=14#more-pictures
Ik was al op die pagina.
This item is not stocked or has been discontinued.
Koop je dan niet MDK8.1 met de SIMS en het risico dat het niet werkt onder 9.2 of MDK10?
Waarom is het niet los te koop? Zou in de Cooker moeten zitten. Volgens mij zijn alle dochters er gek op, dus die trekken hun vadeers en moeders wel over de streep naar Linux.
Momfer
Jun 7 2004, 08:00 PM
Volgens transgaming.com is'tie (nog) niet los verkrijgbaar:
Is The Sims for Linux available on its own?
No. Currently the only way to get The Sims for Linux is to purchase Mandrake 8.1 Gaming Edition. Transgaming Technologies is considering releasing a stand alone boxed version of The Sims.
Will the modified The Sims for Linux work on other distributions than Mandrake 8.1?
The Sims for Linux has been optimized to run under Mandrake 8.1, however, it should run under other recent distributions of linux that support RPM based installation.
http://www.transgaming.com/gamefaq.php?gameid=9
Afwachten dus?
ff een e-mail naar mandrake? De verkoop afdeling wel te verstaan.
Hendrik-Jan
PiLotCoptEr
Jun 10 2004, 03:40 PM
RvP
Jun 10 2004, 07:28 PM
Ik heb me niet afgevraagd welk deel van de Sims het is en direct een exemplaar besteld 10-6-2004. USD 34,95 is trouwens geen geld als je dit met spellen in nederland vergelijkt.
Levertijd 2 weken, maar dat zal wel voor de VS gelden.
Toch wel een gemis dat een spel wat reeds 7 miljoen keer is verkocht (en dus minstens 14 miljoen keer is gekopieerd) nog niet in Nederland te koop is.
Hiermee krijg ik mijn dochters zeker aan het Linuxen. Ze deden het al (afwisselend met Win98) voor OpenOffice, aMSN en internetten, maar nu heb ik een nog grotere hit voor ze.
Ik hou jullie op de hoogte als ik het pakket heb. :idea:
boudewijn
Jun 10 2004, 07:30 PM
Jups ik ben ook benieuwd (he een zusje en een ma :wink:)
Tux Brothers
Jun 10 2004, 07:43 PM
Hij zal vast wel draaien op Winex 3.3.2 :wink:
boudewijn
Jun 10 2004, 08:04 PM
Jeah. dat gaan we eens proberen!
Tux Brothers
Jun 10 2004, 08:21 PM
Ik denk dat ie het wel doet, er zijn namelijk behoorlijk veel veranderingen in deze versie.
RvP
Jun 11 2004, 02:46 PM
QUOTE(Tux Brothers)
Ik denk dat ie het wel doet, er zijn namelijk behoorlijk veel veranderingen in deze versie.
In hun FAQ staat van niet, maar hou ons op de hoogte. :roll:
boudewijn
Jun 14 2004, 05:06 PM
Op de transgaming site staat dat hij niet eens zou willen installen, en dat klopt
[boudewijn@localhost cdrom]$ winex Setup
/usr/lib/winex/bin/wine: error while loading shared libraries: libwine_port.so: cannot open shared object file: No such file or directory
I s de uitkomst van de setup runnen (trachten te runnen :wink:)!
Iemand ideeen?
Ik heb alle libwine meuk al geinstalled
RvP
Jun 22 2004, 05:34 PM
Vandaag een pakketje ontvangen met SIMS for Linux CD, installatie guide en handleiding. Je hebt een internetverbinding nodig omde zaak te registreren waarna je ermee kunt werken.
Over snelheid van levering en documentatie niet te klagen.
Op pc1 kreeg ik bij installatie echter:
warning user gavriels does not exits- using root
warning group gavriels does not exist - using root
Op pc2 deed rpm -i /mnt/cdrom/*.rpm het wel (al had ik niet voldoende schijfruimte, dusik moet eerst wat files opruimen)
gavriels?
boudewijn
Jun 22 2004, 07:30 PM
Slordige afwerking denk ik zo
RvP
Jun 25 2004, 12:21 PM
QUOTE(RvP)
Vandaag een pakketje ontvangen met SIMS for Linux CD, installatie guide en handleiding. Je hebt een internetverbinding nodig omde zaak te registreren waarna je ermee kunt werken.
Over snelheid van levering en documentatie niet te klagen.
Op pc1 kreeg ik bij installatie echter:
warning user gavriels does not exits- using root
warning group gavriels does not exist - using root
Op pc2 deed rpm -i /mnt/cdrom/*.rpm het wel (al had ik niet voldoende schijfruimte, dusik moet eerst wat files opruimen)
gavriels?
dat van die gavriels (wie of wat is dat?) kreeg ik nog een keer als ik conform de handleiding als gebruiker in konsole via su The_sims opstart.
Als ik als root inlog verschijnt het niet. Ik krijg nu echter:
# the_sims
/usr/lib/the_sims/winex_sims/bin/wine: relocation error: /usr/lib/the_sims/winex_sims/lib/libwine.so: symbol h_errno, version GLIBC_2.0 not defined in file libc.so.6 with link time reference
Ik heb om ruimte te creeen wel een boel weggegooid, maar dat via MCC /URPMI gedaan.
Op een 3e pc met mandrake9.2 installeerde de boel vlekkeloos, alleen kan ik van die pc geen verbinding maken met het internet, dus het registreren (verplicht) lukte niet.
HJH
Jun 25 2004, 12:56 PM
heb je een glibc geïnstalleeerd staan op die pc?
Hendrik-Jan
RvP
Jun 27 2004, 09:37 AM
QUOTE(HJH)
heb je een glibc geïnstalleeerd staan op die pc?
Hendrik-Jan
Was bij het opruimen inderdad niet meer op de pc aanwezig, maar ik heb het later weer toegevoegd (alles wat met 'glibc' gevonden werd). Na reboot is de gevraagde link er nog steeds niet. Zou ik nog iets glibc related moeten installeren?
RvP
Jun 27 2004, 09:54 AM
Hoe kom ik uit deze loop (om the_sims opnieuw te kunnen installeren met glibc op de pc)
Ik heb de 3 pakkettten met Systeem/Configuratie/Pakketten/verwijderen erafgegooid. Als ik probeer te herinstalleren;
# rpm -i /mnt/cdrom/*.rpm
package WineX_Sims-1.0-1 is already installed
package The_Sims_Data-1.1-1 is already installed
package The_Sims-1.1-1 is already installed
Ik ga maar weer eens rebooten.
HJH
Jun 27 2004, 11:52 AM
Ik neem aan dat er een handleiding of readme wordt meegeleverd? Daar zou in moeten staan wat je moet installeren...
Hendrik-Jan
RvP
Jun 27 2004, 10:05 PM
QUOTE(HJH)
Ik neem aan dat er een handleiding of readme wordt meegeleverd? Daar zou in moeten staan wat je moet installeren...
Hendrik-Jan
Inderdaad. De regel met rpm -i /mnt/cdrom/*.rpm
Hierna worden de 3 rpm's geinstalleerd, behalve als ergens nog hangt dat ze al geinstalleerd zijn.
De de-installatie instructie uit de handleiding gevolgd:
# rpm -e The_Sims
# rpm -e The_Sims_Data
# rpm -e WineX_Sims
Elk wordt zonder commentaar afgerond. De boel is nu wel verwijderd?
(hoe kan dit beter werken dan de rpm drake van Mandrake?)
Opnieuw installeren levert weer die gavriels boodschap op.
korrel
Jun 27 2004, 10:38 PM
gavriels boodschap iis niet van belang betekend alleen dat ie bij het maken van de rpm de pakketen niet op naam van root heeft gezet, maar omdat hij de gebruiker gavriels niet kent doet ie dat automatisch alsog voor je. Dus zou voor de werking van het programa niets moeten uitmaken
RvP
Jun 28 2004, 08:19 AM
Googlen op linux+gavriel:
www.transgaming.com/showthread.php?news=66
Winex 3.0 final still doesn't like glibc-3.2.2
by praedor on Thursday April 17, 2003 @ 12:11PM.
The final release has the same problems related to glibc 3.2.2 that the pre-release did. No change there. Games like Deus Ex that worked with previous winex versions and on pre-glibc-3.2.2 distros no longer works. I haven't been yet able to try other formerly working games to see what their fate is.
It is far more important for all wine developers, at Transgaming, WineHQ, AND Codeweavers to get wine working with the latest glibc than it is to get any app/game working. Without fixing the glibc issue, it is entirely moot whether winex/wine can now run app X when it wont run properly on any of the latest distros (all using glibc-3.2.2). The only other option, which is UGLY, is to statically build preglibc-3.2.2 libs into wine/winex and release that huge file.
Re: Winex 3.0 final still doesn't like glibc-3.2.2
by gavriels on Thursday April 17, 2003 @ 1:55PM.
It is possible that the pthreads auto-detection code is failing on your distribution for some reason.
Try running winex3 with the '-use-pthreads yes' option, as described in the release notes.
Take care,
-Gav
Dat verklaart waarom Mandrake 9.2 geen probleem gaf.
korrel
Jun 28 2004, 09:37 AM
Dus je hebt een nieuwe versie van winex nodig?
RvP
Jun 28 2004, 07:36 PM
QUOTE(korrel)
Dus je hebt een nieuwe versie van winex nodig?
Alleen is bij The_Sims WineX niet apart (tenminste dat suggereren ze) te gebruiken.
Hoe zie ik welke versie van WineX ik heb. Is er een commando om dat te zien bijv -v of zo?
WineX is van naam veranderd en er is een versie 4 die DirectX9 aankan.
'alle' spellen zouden daarmee vlekkeloos werken. Zien is geloven
WineX3 schijnt met die glibc problemen een grote bug te hebben.
korrel
Jun 28 2004, 08:29 PM
winex3 -version zou je de versie moeten tonen.
Cedaga is de naam van de laatste versie van winex.
Maar heb hem geinstalleerd en de spellen die ik onder de laaste versie van wine 3 niet kon starten doen het nu nog steeds niet.
Nieuwe support zit hem blijkbaar voornamelijk in de nieuwste spellen die van directx9 gebruik maken. (Originele sim voor windows doet het trouwens ook nog steeds niet al vermoedt ik dat ze dat expres zo houden)
Tux Brothers
Jun 28 2004, 09:02 PM
Heb het CD tje gevonden, en werkt met Winex 3 !
[quote=Tux Brothers]Heb het CD tje gevonden, en werkt met Winex 3 !

[/quote]
Je hebt The SIMS aan de praat met WineX3 ?
evenzeker weten, want
volgens Transgaming zou dat niet kunnen en
volgens vele gebruikers is WineX3 buggy vanwege glibc problemen.
korrel
Jul 1 2004, 04:04 PM
Sim werkt niet goed met WineX3. Spel start en lijkt te werken maar je ziet je karakters niet. Dus je kunt ze wel dingen laten doen die voeren ze ook uit maar je karakers zijn onzichtbaar.
(Dit geld voor de windows versie)
Tux Brothers
Jul 1 2004, 05:59 PM

ja ze waren onzichtbaar, ik wist het niet tot je het vertelde, zover was ik niet geweest :

:
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.