Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Apache webserver, traag
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
paradoxical
Dag allemaal!!

Omdat op mijn Freesco box apache niet goed wilde werken in samenwerking met Gallery (gallery.metnalto.com) heb ik besloten Mandrake te gaan proberen..

De installatie van het systeem liep bijna vlekkeloos op wat problemen met mijn nvidia drivers na..

Apache en php bleken ook geheel juist geconfigureerd, en ik heb mijn foto gallery inmiddels weer draaien.. Tenminste.. Lokaal draait hij als een trein, vanaf het internet is alles erg traag daarentegen..

Ik heb mijn Mandrake als desktop pc ingericht, dat wil zeggen, het is een webserver maar ik gebruik om ook om er mee te surfen.. Met andere woorden, hij hangt achter een router..

Mijn vraag dus, waarom kan ik mijn gallery niet goed naar buiten serveren? Zie ook http://213.51.184.133/gallery

Ik heb de error logs bekeken, en ik kom geen foutmeldingen tegen. Mot ik misschien de standaard apache configuratie aanpassen? Ik ben er zojuist doorheen gelopen, maar ik meen toch dat alles goed staat...
paradoxical
Ik heb trouwens poort 80 naar mijn mandrake pc openstaan, daar ligt het natuurlijk niet aan smile.gif
Tux Brothers
Je hoofdpagina werkt wel snel, je gallery niet dus ik neem aan dat er inderdaad iets aan je config scheelt.
de pings zijn niet snel maar wel okee dus daar kan het ook niet aan liggen.
Kun je wat meer vertellen over welk type MDK en welke apache etc gebruikt, mischien komen we wellicht wel iets verder :wink:
korrel
Er is iets vreemds als ik met mozilla verbinding zoek krijg ik
connecting to 192.168.0.10
in mijn status bar.

Apache-AdvancedExtranetServer/2.0.48 (Mandrake Linux/6.3.100mdk) mod_perl/1.99_11 Perl/v5.8.3 mod_ssl/2.0.48 OpenSSL/0.9.7c PHP/4.3.4 Server at 192.168.0.10 Port 80

Ik denk dat er een verwijzing in je code zit naar een lokaal ip adres vandaar dat hij het lokaal wel doet.
theroy
Zou je misschien je apache config willen posten?

Want wat ik raar vind is dat jij je hoofdpagina het wel doet.
In welke map heb jij deze staan? (/var/www/html??) en staan die pictures een map lager???

Je hoort het alweer! vragen genoeg! smile.gif
paradoxical
Ik heb de config nagelopen!

Bleek dat mijn settings in mijn Gallery op mijn interne ip stonden (192.168.0.10) - ik heb deze nu veranderd naar mijn externe IP.

Het probleem wat ik nu heb is dat ik lokaal niet meer kan browsen, maar dat is wel te fixen.. In windows moet je dan je host file aanpassen zodat hij in plaats van 213.51.184.133 het ip 192.168.0.10 gebruikt, weet iemand waar ik dat in kan stellen? smile.gif
korrel
het zelfde host instellen :-)
staat in etc/hosts
paradoxical
Jah dat had ik al in de gaten smile.gif

Ik heb de het volgende toegevoegd in /etc/hosts

192.168.0.10 213.51.184.133

Alleen werkt het nog niet, volgens de documentatie van Gallery zelf moet dit werken!
paradoxical
Het wil echt even niet lukken sad.gif

Ik heb in mijn gallery 213.51.184.133 opgegeven als extern IP. Nu heb ik iemand grevraagd om te testen (http://213.51.184.133/gallery) en nu krijg ik te horen dat hij gaat zoeken op 192.168.0.10 - terwijl ik dat angepast heb!!

ook het aanpassen van mijn hosts file heeft geen resultaat.. in plaats van mijn interne ip blijft hij mijn externe ip gebruiken..

Zal het aan mijn apache conf liggen??

theroy wat wil je precies allemaal weten aan mijn conf?
korrel
Heb me vergist hosts is alleen voor het verbinden van een domeinnaam met een ipadres

een extren adres doorverbinden naar een intern adres gaat volgens mij met iptables
maar daar heb ik me helaas niet in verdiept. mischien kun je een nieuw topic daarover openen.
paradoxical
Yeah korrel.. Dat is dus het geval jah, darom werkte het ook niet..

Mijn gallery is verder ook niet werkzaam, ik zal die eerst maar eens zien te fixen, al weet ik niet hoe ik dat aan moet pakken..
theroy
Hoe heb jij je configuratie dan ingesteld, als wij de pagina proberen op te vragen, en een intern 192.168.1.10 krijgen, lijkt er iets in de server niet goed! heb jij de goede poorte genat in de router? en de config goed?
paradoxical
[quote=theroy]Hoe heb jij je configuratie dan ingesteld, als wij de pagina proberen op te vragen, en een intern 192.168.1.10 krijgen, lijkt er iets in de server niet goed! heb jij de goede poorte genat in de router? en de config goed?[/quote]

Die settings moeten goed staan. Verder heb ik ook geen probleem meer met het offline browsen, ik heb in mijn gallery de urls relatief gezet voor lokaal verkeer. Als ik via een proxy mijn site > http://gorash.tk bezoek dan werkt ook alles goed.. als je de site 213.51.184.133/gallery laadt dan werkt het inderdaad niet goed.

De urls van het gallery pakket staan goed
aan mijn apache conf heb ik sinds de installatie niets meer veranderd. De config files zijn toch te vinden in /etc/httpd/conf als ik het goed heb? Ik zal ook de apache 2.0 documentatie doorspitten omdat ik altijd versie 1.3.27 gebruikt heb smile.gif

Edit, vrij basic maar mijn Servername stond verkeerd biggrin.gif Ik schaam me diep voor deze n00b mistake, maar een n00b dat is wat ik nog ben smile.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.