Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: MCNLive CD Release Candidate 1 beschikbaar !
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
Tux Brothers
Kris heeft gisteren de RC 1 versie van de MandrakeClub.nl Live CD vrijgegeven en is te downloaden.
De MCNLive CD is gebaseerd op Mandrake 10.0 official en is uitgerust met KDE 3.23 en een 2.6 kernel, verder zitten er allerlei leuke multimedia pakketten in, en is ideaal voor beginnende Linux gebruikers om even van Mandrake "te proeven" zonder het op de harde schijf hoeven te installeren.

Daar het hier gaat om een RC versie vragen we iedereen om eventuele bugs HIER door te geven.
Het ontwikkel-team kan hierdoor een nog betere Final Release uitgeven.
De CD kun je HIER downloaden.

Veel plezier met de MCNLive RC 1 CD !

Gerard
ReinoutS
Wat is het verschil met Mandrakesoft Move? Of PCLinuxOS?
kris
[quote=ReinoutS]Wat is het verschil met Mandrakesoft Move? Of PCLinuxOS?[/quote]

282 MB, draait onder 128 MB RAM, kernel 2.6.7, gebaseerd op Mandrake 10.0

KDE programmas: KOffice, Kontact, kde Edu, kde games, kde toys, kde addons, k3b, smb4k, Apollon, kaffeine, amarok, superkaramba, knemo, netgo, kopete, konversation, kolourpaint ...
Bovendien: firefox 1.0 final, flashplayer, realplayer ...

Look&Feel: MCNL
http://home.tiscali.nl/berenstraat/bilder/livecd.html

2 gebruikers, mcnl: Nederlands, root: Engels

Hoofdverschil:
* ontwikkelt, verbeterd en getest door de mcnl crew

biggrin.gif
ReinoutS
[quote=kris]KDE programmas: KOffice, Kontact, kde Edu, kde games, kde toys, kde [...]
2 gebruikers, mcnl: Nederlands, root: Engels
[/quote]
Dat Nederlands standaard ondersteund is, is wel een voordeel (alhoewel Move dat volgens mij ook heeft). Maareh ik kan toch niet zonder mijn GNOME-omgeving hoor... Toch ben ik wel benieuwd of dit een beetje succes gaat hebben!
RvP
Als het een succes wordt (en dat is het volgens mij nu al), dan komt er misschien tzt wel een Gnome versie ... ?
Voorlopig deze (KDE)versie flink promoten !!! het NL-Mandrake legioen kan er alleen maar door groeien. ;).gif
willie
Ik heb hem al gedownload, nu nog branden en uitdelen. :frown: Ik hoopte alleen dat apollon er als rpm op zou staan voor raapsteeltje.
jbejbe
Hoi,

Inmiddels ook gebrand, maar hoe moet je je aanmelden??
Anika
root --> root
mcnl --> mcnl
jbejbe
Dank je wel!

Ik had blijkbaar zitten slapen; het werd gemeld in het intro-scherm bij booten.
piose
leuk om te weten,op pclinuxonline zijn sommige gebruikers vrij enthousiast over MCNLive w00t.gif
RvP
[quote=piose]leuk om te weten,op pclinuxonline zijn sommige gebruikers vrij enthousiast over MCNLive w00t.gif[/quote]

sommige gebruikers vrij enthousiast

de meeste gebruikers dus niet? tongue.gif
Dat zijn geen echte die hards ! tongue.gif
Alain
Hier kun je een pagina vinden met veel gestelde vragen over de MCNLive! cd. Vanaf morgen is deze link ook op de portal te vinden. smile.gif
Tux Brothers
QUOTE(piose)
leuk om te weten,op pclinuxonline zijn sommige gebruikers vrij enthousiast over MCNLive w00t.gif

Linkje ? smile.gif
Anika
aub :-) het linkje
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.