Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Printer op windowsnetwerk vinden
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
RvP
MCC kan mijn 2e printer niet vinden, die aan een andere pc op het netwerk verbonden is.

Ik wil met die printer kunnen werken ongeacht of die met windows of Mandrake werkt (dualboot)

CUPS is denk ik iets voor het geval beide onder pc's met Linux draaien.
Ik las al iets in dit Forum over poort 9100.

De netwerksituatie is alsvolgt pc 3,4,5.6 draaien multiboot. pc2 fungeert als NATrouter met firestarter ook als firewall. Aan pc5 hangt een printer, die ik met de andere pc's ook wil gaan gebruiken.

Moet ik op de firewall poort 9100 open zetten?
RvP
Misschien als de titel wordt gewijzigd in

Printer op windowsnetwerk vinden

komen er meer reacties. Ik ben toch niet de enige die thuis Linux en Windows doorelkaar heen op het netwerk heeft en af en toe ook wil printen?
Alain
Titel gewijzigd. Dit kun je bij je eigen topics ook zelf met het wijzig knopje. ;).gif
wimedel
Ik heb dit zo opgelost:
Op mijn dual-bootpc's heb ik de windows en de linux installatie verschillende ip-adressen gegeven, en ook verschillende host-namen. In het netwerk lijken het dus verschillende pc's.
Dit geldt dus ook voor de pc waar de printer aan hangt.
Op de andere pc's heb ik deze printer tweemaal als netwerkprinter geïnstalleerd: éénmaal verwijzend naar de windows-installatie, en eenmaal naar de linux-installatie.
Vanaf windows-pc naar windows-printer: volgens MS-printer delen
Vanaf windows-pc naar linux-printer: met ip printen; zie de oplossing zoals ik die aan het einde van het draadje http://mandrakeclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=528 heb beschreven.
Vanaf linux-pc naar linux-printer: met cups (een vorm van ip printen).
vanaf linux-pc naar windows-printer: met samba (dus een vorm van windows-printer delen).
Wim
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.