Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: pixel shader ?
MandrivaClub.NL > Forum > Spellen
mark
Hallo,
Zo ik dacht ff chief3 te gaan spelen, met cedega+poin2play, het installen gaat goed, maar als ik de game wil starten, dan krijg ik de melding " engine requires video card with pixel shader 1.1 or greater capabilitie " Dus de vraag luid,hoe krijg ik deze optie aan ?
Bedoel in point2play, onder config kan ik deze wel aanzetten, maar i.d.d werkt dat niet, dus ligt aan nvidia -driver omgving ofzo ? maar wat nu te doen, ik vraag het hier ff, omdat het mandrake is, verders werkt nvidia prachtig.

Mark.
korrel
staan deze gegevens in je config file ?

"PixelShaders" = "Y"

Pixel shaders are used to compute complex per-pixel lighting and coloring. In some games the use of pixel shaders is optional, and disabling it can result in faster gameplay, although at the expense of lower quality graphics. When enabled Cedega reports pixel shaders support to applications, if the ARB_fragment_program extension is available. When disabled, some applications may rely on their own fallbacks. Default is on.

"PixelShadersLevel" = "1.3"

Which version of pixel shader support to report to applications. Valid options are "1.0", "1.1", "1.2", and "1.3". The default is "1.3". Note that this has no effect if pixel shaders are disabled, or not supported by hardware.
mark
Yep die staan aan, maar het blijft met die melding komen, wat is de volgende stap ?

Mark.
korrel
Vreemd een moderne videokaart zou pixel shader 1.1 makelijk aan moeten kunnen.
Je hebt wel de drivers van nvidia zelf geinstaleerd neem ik aan ?
mark
Dat vond ik dus ook, vreemd, ja ik installeer altijd de drivers van nvidia, die afkomstig zijn van de orginele site, dat het ergens aan de driver moet liggen ben ik wel achter, maar wat ?
Iemand anders nog een idee wat ik kan doen/proberen ?

Mark.
redbow
welke videokaart heb je er dan in zitten ?
Dark Swindler
hallo,

ik wilde even splinter cell pandorra tomorrow spelen, ik had het spel geinstalleerd maar na de installatie stond een tabel met de vereiste soft- en hardware met de opmerking: required pixel shader report > inadequate pixel shader support detected. wat moet ik hiermee doen kan iemand mij helpen???

Dark Swindler.
BTierens
Welke videokaart heb je? Ben je zeker dat je videokaart pixel shaders ondersteunt? Heb je de drivers van de fabrikant geïnstalleerd?
Jouston
Waar vind je drivers van Dell????
Ik probeerde namelijk Black&White 2 en krijg ik dat ik pixelshader dus ook moet hebben.
doelman
Het is zaak om eerst uit te zoeken wat voor grafische kaart je hebt (nvidia, ati, s3)
Dat heeft verder niet veel met Dell te maken.
Jouston
hoe kom je er achter wat voor Grafische kaart je hebt?
dansmug
In je menu: Systeem > Configuratie > Apparatuur > HardDrake smile.gif
Kruimel
Hoi,

Ik heb het zelfde probleem (& ook met Black&White 2)

Mijn grafische Kaart is:

NVIDIA GeForce 2 MX 100/200

Kan ik die dan up daten ofzo?
Want ik moet ook Pixel Shaders 1.1 hebben...
BTierens
Ik ben bijna zeker dat GeForce 2 geen pixel shaders ondersteunt. Is er nergens een optie in het spel waarmee je pixel shaders kan uitschakelen?
Kruimel
jeetje das balen sad.gif

Optie...geen idee waar ik die kan vinden. Want ik kan het spel
dus nog niet eens opstarten. Laat staan dat ik dan bij opties
kan komen...

En ondersteund Geforce MX 460 wel Pixel Shades?

Want dat kan ik nergens vinden, ook niet op de website van
NVIDIA..

BTierens
Ik heb mijn twijfels of Geforce MX 460 pixel shaders ondersteunt. In het geval dat het zo is vrees ik trouwens dat het om versie 1.0 en niet om versie 1.1 zou gaan.
Kruimel
daar was ik al bang voor..
helaas.
Erik13
Hoi ik ben Erik13,

Ik heb een probleem met Black and white 2, als ik hem wil opstarten vraagt hij om een betere versie van pixel shader, min. 1.1 ik heb overal op het internet gekeken maar kon nergens die upload krijgen....
kan iemand my helpen

Erik13
Erik13
Ik heb nog ff in de readme file gekeke en zag dat ik "Geforce2 MX/MX 400" heb, understeund geforce pixel shader?
dansmug
Hoi Erik13,

Eerst even een vraagje: gebruik jij Linux of Windows? smile.gif
Erik13
ik heb mijn comp rechts klik en dan manage, en dan ben ik onder system tools device manager... en dan moet ik toch video codecs updaten?
in de readme file staat "If you are experiencing problems with your video card and Black & White® 2 Demo, try updating your video card driver by
downloading the latest driver available from the video card
manufacturer. If there is no improvement, try using the
latest driver provided by the video chipset manufacturer. Your
video card chipset is the video processing chip located
on your video card. If there is no information in your video
card manual or website, check the video card for an
identifying chip with the chipset manufacturer's name on it." daar boven in staat = video card, ik heb der alleen maar codec staan, moet ik die dan updaten en doe ik het dan goed????
Erik13
Windows
Erik13
als ik windows heb kun je me dan niet helpen?

dansmug??
dansmug
(Erik13 @ May 21 2006, 09:07 PM) [snapback]63554[/snapback]

als ik windows heb kun je me dan niet helpen?

dansmug??

Tja, dit is hier een Linux-forum smile.gif Ik ken nog maar weinig van Windows en al helemaal niks van pixel shaders. Misschien dat iemand anders je kan voort helpen, maar reken er niet teveel op.
Erik13
dry.gif icon_cry.gif oke toch bedankt... tongue.gif smile.gif
mr rogers
Nja ik ken wel iets van windows maar ik ben ook niet erg thuis in pixelshaders tongue.gif.
Mss kan ik je helpen door 2 goede windows-gerichte fora te geven tongue.gif:

Tweakers.net
Techzine.nl

Daar zal je vast goed geholpen worden met je vraag smile.gif
doelman
Ok, dan kan deze dicht want het is een oud topic, en zo wordt het een rommeltje!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.