Peet
Jan 3 2004, 08:25 PM
LinuxStarter 2004 laat u makkelijk en snel kennis maken met het snelst groeiende besturingssysteem van vandaag!
LINUX STARTER
Peet
Jan 3 2004, 08:31 PM
www.mandrakeclub.nl De Nederlandse Mandrake Gebruikers Groep. U kunt hier al uw vragen over Mandrake kwijt in het Nederlands. :idea: :idea:
Als het goed staat onze mandrakeclub met een hele pagina in dit blad vermeld.
Met dank aan frommel voor de URL
Frommel
Jan 3 2004, 08:35 PM
En breng e.e.a. ook onder de aandacht van je vrienden en collega's!
Vorig jaar met LinuxStarter 2003 (toen nog met RedHat 8.0) één kennis en één collega geïnteresseerd gekregen in Linux.
Mijn vrienden en collega's heb ik vooralsnog niet over de streep kunnen trekken. Ze zijn allemaal zeer sceptisch en hebben zoiets van "mijn pc-tje doet het lekker, dus waarom veranderen" en "wat moet ik met Linux als ik al windoos heb". Maar we blijven het promoten en wellicht boek ik ooit resultaat. :wink:
Alain
Jan 4 2004, 01:36 PM
Ik deel meestal wel Knoppix cdtjes uit als iemand graag iets over linux wil weten en het eens proberen. Iemad overhalen heeft in mijn ogen geen zin, want die is 99% van de gevallen snel weer terug bij windows. ;-)
Maar het lijkt me een leuk blad voor beginnende gebruikers. ;-)
Tux Brothers
Jan 5 2004, 01:21 PM
Heeft iemand al een exemplaar te pakken kunnen krijgen ?
Ik heb van het weekend al gekeken maar toen lag ie nog niet in de winkel, wel leuk want de installatie CD tjes zitten er ook bij
Willem-Jan Vroom
Jan 6 2004, 09:22 AM
[quote=Tux Brothers]Heeft iemand al een exemplaar te pakken kunnen krijgen ?
Ik heb van het weekend al gekeken maar toen lag ie nog niet in de winkel, wel leuk want de installatie CD tjes zitten er ook bij

[/quote]
Gerard,
Vanochtend gekeken bij Amsterdam CS (AKO): niet gevonden... ik was ook erg benieuwd, als redelijke newbie op Linux wil ik graag mijn kennis uitbreiden.
Groetjes... Willem
superstoned
Jan 6 2004, 11:33 AM
hmmm, ik wil em ook wel ff doorbladeren, om te zien of er nog wat bij zit voor me... en maybe kopen ;-)
Tux Brothers
Jan 6 2004, 02:25 PM
[quote=Willem-Jan Vroom]Vanochtend gekeken bij Amsterdam CS (AKO): niet gevonden... ik was ook erg benieuwd, als redelijke newbie op Linux wil ik graag mijn kennis uitbreiden.[/quote]
Voor we weer misverstanden krijgen, ik ben ook een newbie :wink:
Ik zit pas 6 maanden echt te linuxen, voor die tijd alleen maar windossen.
superstoned
Jan 6 2004, 02:29 PM
wow dan overtref ik dat toch wel met 100% (ben ruim jaartje bezig) ;-)
Ik heb 'm maar besteld. Moest daar ipv een eenmalige machtiging een doorlopende voor afgeven. Dat vind ik wel vreemd. Hoe vaak verschijnt die Starter? Ik zag een verwijzing naar Linuxstarter 2003 (RH8.0) dus komt ie maar 1x per jaar?
Zodra ik 'm heb ontvangen trek ik mijn machtiging weer in en dat zal ik inn de bevestigende mail ook zetten. In het blad staat denk ik wel een contracadres waar ik dat ook kan melden. :evil:
Peet
Jan 7 2004, 06:00 PM
[quote=RvP]Ik heb 'm maar besteld. Moest daar ipv een eenmalige machtiging een doorlopende voor afgeven. Dat vind ik wel vreemd. Hoe vaak verschijnt die Starter? Ik zag een verwijzing naar Linuxstarter 2003 (RH8.0) dus komt ie maar 1x per jaar?
Zodra ik 'm heb ontvangen trek ik mijn machtiging weer in en dat zal ik inn de bevestigende mail ook zetten. In het blad staat denk ik wel een contracadres waar ik dat ook kan melden. :evil:[/quote]
Niet goed gelezen .had ook via acceptgiro gekunt !!!
[quote=Peet][quote=RvP]Ik heb 'm maar besteld. Moest daar ipv een eenmalige machtiging een doorlopende voor afgeven. Dat vind ik wel vreemd. Hoe vaak verschijnt die Starter? Ik zag een verwijzing naar Linuxstarter 2003 (RH8.0) dus komt ie maar 1x per jaar?
Zodra ik 'm heb ontvangen trek ik mijn machtiging weer in en dat zal ik inn de bevestigende mail ook zetten. In het blad staat denk ik wel een contracadres waar ik dat ook kan melden. :evil:[/quote]
Niet goed gelezen .had ook via acceptgiro gekunt !!![/quote]
U kent mij nog niet (MandrakeClub is inmiddels al zo groot!).
Ik heb dat van die acceptgiro gelezen, zeker ook omdat daar extra kosten aan verbonden zijn.
Ik mis gewoon de optie van eenmalige (rembours?) incasso. :idea:
Frommel
Jan 8 2004, 01:38 PM
Het is wel een beetje vreemd allemaal. Ik heb dat ding 4-5 weken geleden besteld. Als ik me goed herinner met een éénmalige machtiging. Heb trouwens daarna niks meer vernomen. Zal is bellen met dat HUB.
Ik vraag me trouwens af of die LinuxStarter wel in de kiosk kómt. Ik heb die van vorig jaat tenminste nooit in de winkel gezien...
Gr. René
Frommel
Jan 8 2004, 01:56 PM
[quote=Tux Brothers][quote=Willem-Jan Vroom]Vanochtend gekeken bij Amsterdam CS (AKO): niet gevonden... ik was ook erg benieuwd, als redelijke newbie op Linux wil ik graag mijn kennis uitbreiden.[/quote]
Voor we weer misverstanden krijgen, ik ben ook een newbie :wink:
Ik zit pas 6 maanden echt te linuxen, voor die tijd alleen maar windossen.[/quote]
Nou, dat gaat dan gestaag Tux Brothers!!
Ik ben al ruim een jaar bezig en voel me eigenlijk nog steeds een Newbie! Hahaha!
Denk dat ik er in 2004 maar is wat harder tegenaan ga: Wat meer experimenteren i.p.v. alleen maar lezen.
M'n interesse in Windows is helemaal verdwenen. Ik gebruik m'n W2K-PC eigenlijk alleen nog maar voor Girotel en NFS Underground. :roll:
In de FAQ wordt het probleem van de menu-opties die verdwijnen na installatie van en nieuw programma genoemd. De aangedragen oplossing is wel een heel omslachtige.
Zie het topic op dit forum "Installatie van Mandrake 9.2 verpruts..."
en er is recent nog een tweede topic Updates bijgekomen. :wink:
Gert-Jan
Jan 12 2004, 08:10 PM
Geinig,
Een paar jaar geleden ben ik op deze manier begonnen met Linux. Het blad heette toen "Starten met Linux" en was toen voorzien van de eerste 2 cd's van Mandrake 8.1.
Aanrader!!!!
Tux Brothers
Jan 12 2004, 10:23 PM
[quote=Frommel]Nou, dat gaat dan gestaag Tux Brothers!!
Ik ben al ruim een jaar bezig en voel me eigenlijk nog steeds een Newbie! Hahaha!

[/quote]

:

: Ik heb mn server nu eindelijk echt als een tierelier draaien, echt tevreden mee !
Tux Brothers
Jan 22 2004, 08:39 PM
Ik heb eeb exemplaar te pakken, mn meissie heeft hem vanavond meegenomen.
Het is zeker een leuk blad, een aanrader voor de beginnende Linux gebruiker, toch staan er weer dingen die ik zelf ook nog niet wist :wink:
superstoned
Jan 22 2004, 09:07 PM
dat ken ik. windoze vind ik nu veel te saai, linux is enorm veel leuker. vooral het experimenteren ;-)
al ben ik *van plan* als 3.2 final uit is, en er een goeie distro uit is met KDE 3.2 en kernel 2.6.x, dan wat rustiger aan te gaan doen --> stabieler...
RvP
Jan 23 2004, 11:06 AM
[quote=Tux Brothers]Ik heb eeb exemplaar te pakken, mn meissie heeft hem vanavond meegenomen.
Het is zeker een leuk blad, een aanrader voor de beginnende Linux gebruiker, toch staan er weer dingen die ik zelf ook nog niet wist :wink:[/quote]
Ik heb mij via hun site aangemeld (met machtiging), maar nog nooit enige reactie ontvangen.
Zijn er nog anderen die 'm ook besteld hebben? En, weten jullie iets meer? :?:
Willem-Jan Vroom
Jan 23 2004, 11:40 AM
Tux Brothers zei: 'Ik heb eeb exemplaar te pakken, mn meissie heeft hem vanavond meegenomen. 'Nu heb ik de vraag: waar heeft ze 'em vandaan gehaald?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
Groetjes... Willem
Tux Brothers
Jan 23 2004, 11:52 AM
Bij de Bruna
Frommel
Jan 24 2004, 07:10 PM
QUOTE(RvP)
QUOTE(Tux Brothers)
Ik heb eeb exemplaar te pakken, mn meissie heeft hem vanavond meegenomen.
Het is zeker een leuk blad, een aanrader voor de beginnende Linux gebruiker, toch staan er weer dingen die ik zelf ook nog niet wist :wink:
Ik heb mij via hun site aangemeld (met machtiging), maar nog nooit enige reactie ontvangen.
Zijn er nog anderen die 'm ook besteld hebben? En, weten jullie iets meer? :?:
Ik heb dat ding begin december al besteld en ook nooit een reactie ontvangen. Er is ook nooit geld ingehouden ondanks dat ik ze had gemachtigd. Heb daarom maar ff gebeld: Schijnt eind januari te komen....
Nah ja... Volgend jaar maar bij de Bruna dan? :

: :

:
Peet
Jan 24 2004, 07:38 PM
Hee dank je Frommel ,ik hing vandaag ook al kwijlend voorde brievenbus.
Maar ja niks hoor. :cry: :cry: :cry: :cry:
RvP
Jan 29 2004, 08:42 PM
... eind januari al bijna. Ik zie 'm bij de Bruna, met dvd ...
... ding kost net zoveel als dat je 'm besteld?
... wie heeft het nummer van dat Haarlems Uitgeef Bedrijf
... mijn sollicitatie voor uitgever/directeur distributie kunnen ze tegemoet zien...
(ondertussen) @#$%^&*( ... geduld #@$%^&*( ... ) 98765432. raakt op.
:cry:
Laat even weten als ie in de bus rolt, dan laat ik nero (mijn chiwawa) los op de postbesteller :twisted:
Frommel
Jan 30 2004, 10:23 AM
tel.: (023) 536 44 01 (op werkdagen van 10.00 tot 12.00 uur)
Heb net gebeld: Ze hadden wat problemen met de incasso...
Boekjes worden eind volgende week verstuurd
Willem-Jan Vroom
Feb 2 2004, 08:51 AM
Hoi,
Ik heb het blad gekocht. Het viel me toch wel wat tegen hoor. Je moest er EUR 6.95 voor betalen (dacht ik). Het bdrag - maar dan in guldens - was beter geweest.
Inhoudelijk heb ik niets nieuws gelezen, via dit forum heb ik mijn kennis al heet wat beter kunnen verbeteren.
Wat ik bijvoorbeeld mis, is een rubriek als 'vragen van lezers' enzo. En nieuwe applicaties, Tips en Truuks...
For my few cents...
Groetjes... Willem
eind januari is er 8,95 afgeschreven ...
wordt (hopelijk) vervolgd met iets in de bus.
en weer verstreek een week zonder ... :cry:
De voorraad in de winkel neemt gestaag af ... :evil:
(by the way staat er op die dvd(?) nog iets bijzonders, anders dan op de 1e 2 download cd's?)
superstoned
Feb 8 2004, 09:57 PM
[quote=Gert-Jan]Geinig,
Een paar jaar geleden ben ik op deze manier begonnen met Linux. Het blad heette toen "Starten met Linux" en was toen voorzien van de eerste 2 cd's van Mandrake 8.1.
Aanrader!!!![/quote]
koel!!! die heb ik toen ook gekocht, en gebruikt!!! heb hem nog ergens liggen...
was mij 2e linux, suse was de eerste.
Frommel
Feb 10 2004, 10:24 AM
[quote=RvP]en weer verstreek een week zonder ... :cry:
De voorraad in de winkel neemt gestaag af ... :evil:
(by the way staat er op die dvd(?) nog iets bijzonders, anders dan op de 1e 2 download cd's?)[/quote]
Tsja. Ons geduld wordt aardig op de proef gesteld.
Gelukkig koop ik m'n LinuxMagazine elke 2 maanden gewoon los bij de Bruna. :

:
Tux Brothers
Feb 10 2004, 11:06 AM
Toch vind ik het ronduit belachelijk, denk je dat als je hem van te voren besteld toch een bepaald privilege te hebben (lees eerder te hebben), heb je hem zowat een maand later, slecht geregeld :twisted:
superstoned
Feb 10 2004, 01:56 PM
ik zou een boze mail sturen (of brief natuurlijk) want je hebt imho helemaal gelijk.
Peet
Feb 14 2004, 01:36 PM
Zo was dat ff snelllllllllll hij is vanmorgen in de bus gevallen . :

:
Tux Brothers
Feb 14 2004, 05:08 PM
[quote=Peet]Zo was dat ff snelllllllllll hij is vanmorgen in de bus gevallen . :

:[/quote]
Nou das zeker een gouden eikel waard voor Linux Mag
Peet
Feb 14 2004, 05:29 PM
Whahahahahahahaa de 1ste
Frommel
Feb 14 2004, 08:30 PM
Hahaha!
Ik had 'm ook vandaag binnen, 10 weken na de bestelling! Pfff... :?
Evenals vorig jaar was het CD-doosje naar de kl*te. Nou ja, that can happen. De DVD zag er verder onbeschadigd uit, ga 'm straks ff bekijken.
Vergeleken met de LinuxStarter van vorig jaar is íe wel wat dunner uitgevallen zag ik.
Groetjes, René
RvP
Feb 15 2004, 10:32 PM
Eindelijk !!! Ik kreeg 'm zaterdag ook in de bus.
De ' Gouden eikel' is al van iemand anders, dus moeten wij nog maar eens over die naam nadenken.
suggestie: Wrong Bill award, MicroSof, ...
Internationaal ging die al eens naar LG, nationaal kan die naar deze uitgever.
Criteria om voor deze prrestitieuze prijs inn aanmerking te komen:
- vooruit bestel prijs even hoog als in de winkel en
- levering van het blad als die in de winkel bijna uitverkocht is.
DVD voor maar 8,95 is nog niet eens zo'n gekke prijs.
Blad zelf behandelt alles wat oppervlakkig. Een netwerk ermee aan de praat krijgen lukt echt niet en als apparatuur niet door Linux ondersteunt wordt, dan ...(citaat) probeer je over een halfjaar een upgrade ...
Een abonnement? Neen, daarvoor is het toch allemaal wat te luchtigjes. Als eerste kennismaking niet slecht, maar dan gauw lid worden van dit forum! :idea:
PS weet iemand hoe ik de dvd aan mijn softwarebronnen toevoeg?
DVD als locale bestanden path opgeven lukte niet. Op download cd1 en cd2 staat een verwijzing naar hdlist1.cz en hdlistcd2.cz Op de DVD staan ze allebei, terwijl ik verwacht dat er ook nog een hdlist3 is ook wel geheten de Internatioanl CD :?: (3)
HJH
Feb 15 2004, 11:09 PM
Volgens mij moet je gewoon de hdlist.cz toevoegen.
Maar zoals AlainS in een ander onderwerp al eens riep: bij lokale bronnen, hoef de de hdlist niet op te geven... ;-)
Hendrik-Jan
Jebber
Feb 22 2004, 05:28 PM
Vorig jaar kreeg ik de Red Hat niet aan de praat. SInds gisteren draai ik Mandrake van de Linux starter. Om zeker te zijn dat er geen weg terug is heb ik per ongeluk mijn windows partities onherstelbaar beschadigd (wel met back-up).
Tot nu toe niet ontevreden, al voelt de console wel een stap terug (Dos).
Peet
Feb 22 2004, 05:38 PM
Gewoon FF
urpmi configureren dan heb je die console ook bijna niet nodig.
nirvana646
Jul 8 2004, 10:24 AM
ik heb hem maar het is bijna volledig voor gnome
maar al bij al is het wel gemakkelijk voor een n00b als ik 3weken
theroy
Jul 8 2004, 11:06 AM
URPMI werkt zowel in GNOME als KDE (Configuratie, Pakketbeheer)
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.