cybo
Mar 7 2005, 03:54 PM
wie weet een goed werkend backupprogramma voor 10.x.
Bij de HP tape DD3 hebben we Yosemite backup gekregen. Onder windows ken ik het programma en functioneerd naar behoren. Er zit ook een linux versie bij die wel opstrart maar de tapeunit niet ziet. Er zit 29160N Adaptec en een HP C1537A unit in.
Wie o wie kent een (open source) backup programma.
Ja er zit ook een backup prog bij KDE maar die werkt niet goed om individuele bestanden terug te zetten. En hij backup std 1GB.
Alvast bedankt.
groet,
Sylvester
Tux Brothers
Mar 7 2005, 04:02 PM
Ziet hij hij de backup unit in het geheel niet of alleen in dat programma ?
Wat ik zelf een werelds programma vind om te backuppen is TAR, het is wel niet grafisch, maar het doet wat het moet doen
Ik heb zelf een heel script in elkaar gezet waarbij er log files van de ge-backupte tapes wordt bij gehouden en eventueel het logfile van de betreffende run verstuurd wordt.
Hier ook
Ik heb op basis van tar en wat andere basistools heel wat backup scripts geschreven.
Voordelen: compleet te schedulen, controle op integriteit bestanden en aanwezigheid backup apparaat, meerdere backups op 1 medium mogelijk etc....
Scripten is IMHO de weg te gaan op Linux.
En anders... Tivoli?
Hendrik-Jan
cybo
Mar 14 2005, 11:43 AM
Howdy,
sorry voor late reactie, ben errug druk ..
backup unit wordt niet gezien door de applicatie. Vanuit het KDE backuprog is de unit wel aanstuurbaar (TAR).
backuppen geeft overigens problemen.
Probleem is nl. de gebruikers zelf backup gaat maken en terugzetten. En daar is een GUI altijd een stuk handiger voor...
Bij de tapeunit wordt standaard yosemite backup geleverd waarbij ook een linux gui/kde wordt geleverd. Installeren en runnen no prob maar het prog ziet geen backup device
met dat programma kun je overigens ook schedulen.
btw tux bro .. zo'n backupscript die jij in elkaar hebt gezet, voorziet die ook in restoren .. of moet je dan allerlei moeilijke (gebruikers) acties uitvoeren/ingeven?
Sylvester
Tux Brothers
Mar 14 2005, 04:30 PM
Ik heb een compleet pakketje gemaakt, je moet er maar even naar kijken denk ik.
Je kunt hem downloaden van mijn eigen site en heet gabackup.
ReinoutS
Mar 15 2005, 12:40 AM
D'r zit toch ook een basis-backupprogramma in mandrake zelf, heb je dat al geprobeerd? Drakbackup heet het geloof ik.
Tux Brothers
Mar 15 2005, 08:48 AM
Ja das waar ook, was ik bijna vergeten !
Die doet het ook redelijk goed, zou ik zeker proberen,wellicht voldoet deze aan jou wensen !
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.