Tux Brothers
Jan 5 2004, 09:49 PM
Omdat HJ de tip gaf om "Draksync" te installeren typte ik in urpmi het woord "drak" in mn console.
En wat zie ik daar tussen staan ??? "Drak Wizard", dit is een module die toegevoegd wordt in MCC om heel simpel een aantal zaken in te stellen, en je Mandy om te toveren naar een server.
Hier had ik me dus al de :? naar gezocht...
Ik heb het even bekeken en het ziet er goed uit, hier kan Fedora (die ik al een aantal keren bekeken heb voor server) een puntje aan zuigen.
Nou mischien heeft 1 van jullie hier nog wat aan :wink:
Peet
Jan 5 2004, 10:51 PM
Nou ik zou zeggen gewoon installeren ziet er goed uit. :idea:
Ik ben net ff met de samba wizzard bezig geweest .
Als ik nu in konqueror met adress intyp wordt me om een wachtwoordt gevraag,maar kon eigenlijk niet echt ontdekken waar ik die kon instellen .
xzoticate
Jan 5 2004, 11:37 PM
Ik ga Mandrake ook nog instellen als server. Maar ik krijg die verrekte netwerk kaart niet aan de praat. Morgen eens een andere kaart halen (was een oude 10Mbit kaart).
Tux Brothers
Jan 6 2004, 01:09 AM
Mooi, eindelijk een lotgenoot :

:
De mijne is bijna klaar nog maar een paar dingetjes en dan issie af :wink:
xzoticate
Jan 6 2004, 01:14 AM
Wat voor server gaat het worden??
Tux Brothers
Jan 6 2004, 09:53 AM
Kijk even in mn topic Documentatie en ontwikkeling, daar staat alles over wattie moet kunnen, en dat is best veel :wink:
Mormel
Jan 6 2004, 06:47 PM
Top tip inderdaad.
Samba werkt nu al wat meer. Zie nu al de 2 mapen die gedeeld zijn op 98SE pc. Nu Samba zo ver krijgen dat ik ook de files in die map zie :?
Maar de extra optie die nu in MCC staan :idea:
Drake wiizard is een top tip :

:
kayjay
Jan 30 2004, 05:21 PM
Wat moet je met een wizzard op een server ??
van diegene die een server beheert wordt toch verwacht dat diegene weet hoe dit soort zaken in elkaar steken ??
Het is leuk dat mdk dit biedt hoor daar niet van.. maar om Fedora als vergelijkbaar materiaal te gebruiken vind ik hoogst opmerkelijk.
Tux Brothers
Jan 30 2004, 08:13 PM
QUOTE(kayjay)
Wat moet je met een wizzard op een server ??
Moet ik jou dat nog uitleggen ? :wink:
QUOTE(kayjay)
van diegene die een server beheert wordt toch verwacht dat diegene weet hoe dit soort zaken in elkaar steken ??
O en dan is een wizard dus verboden :?
QUOTE(kayjay)
Het is leuk dat mdk dit biedt hoor daar niet van.. maar om Fedora als vergelijkbaar materiaal te gebruiken vind ik hoogst opmerkelijk.
Nou ik niet, ik heb ze alle 2 uitgeprobeerd en dat is mijn mening !
marty210578
Feb 13 2004, 09:09 PM
ik heb via de urpmi website alle sources toegevoegd en geprobeerd drakwizard te vinden. Vinden doet ie wel maar vervolgens komt de melding dat de server niet up to date is. iemand een andere source?
Tux Brothers
Feb 13 2004, 09:49 PM
Dat is een foutje in de hdlist, hoef je je verder geen zorgen over te maken.
Werkt verder wel gewoon goed :wink:
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.