Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: netwerkkaart gaat niet meer aan na afsluiten linux
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
Erwin1975
hallo daar, biggrin.gif

ik heb op mijn moederbord een netwerk adapter zitten om precies te zijn deze: Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 deze werkt perfect in linux...
alleen wat is nu het geval elke keer als ik linux afsluit en naar windows wil gaan wordt mijn onboard netwerk kaart uitgeschakeld en gaat hij niet meer aan in windows en de enige manier wat ik heb ondekt is linux weer op te starten tot het moment dat je bringing op netwerk interface krijgt hierna moet ik op reset drukken en niet netjes opnieuw opstarten want dan zet linux hem weer uit.

iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Tux Brothers
Windos niet meer opstarten !! :laugh.gif:

OK, wordt ie nog wel inwindos gezien die kaar of izzie daar helemaal weg ?
Als je hem daar nog wel ziet moet je hem gewoon via de software van windows aanzetten.
Erwin1975
das nu juist het probleem windows ziet hem wel en hij staat ook in windows gewoon aan alleen dan geeft hij de melding netwerk kabel niet aangesloten...enne over dat windows niet meer opstarten..prima idee...dan mag jij het uitleggen aan mijn vriendin ;).gif

ik kan het namelijk mooi aan mijn router zien wat daar brand het lichtje van poort 1 niet meer dus hij is echt uitgeschakeld.
Tux Brothers
Even een paar opties:
Als je kaart uitschakelt in win en dan weer aanzet wat gebeurt er dan ?
Heb je al een nieuwe driver (windos) geprobeerd ?

@ je vriendin:
In Linux heb je lekker Internet en in windos niet, dus ga lekker Linuxen girl ;).gif
Erwin1975
als ik hem uit en weer in schakel gebeurd er noppes nada...en ik heb de ena oudste drivers geprobeerd (ik heb nu de nieuwste) maar dat maakte niks uit....en met deze driver doet hij het gewoon goed in windows....tot dat ik 1 keer in linux ben geweest.....

en om precies te zijn gaat het fout bij shutting down netwerk interface eth0 bij het afsluiten van mandrake...dan zie ik het router lampje verdwijnen en gaat die die pas weer aan bij het herstarten van linux en gaat hij niet aan bij het starten van windows.
Erwin1975
heb maar weer mijn 3COM kaartje erin gestopt dan hoef ik tenminste niet elke keer op reset te drukken ...dus het is niet opgelost maar wel verholpen biggrin.gif
RvP
En het topic gaat Hier verder, want ik heb hetzelfde probleem.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.