Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: p2p installeren
MandrivaClub.NL > Forum > Desktop software
Filip_C
Hoi,

Wie heeft er een goed werkend p2p kunnen installeren?
De volgende progs heb ik al proberen installeren:

Apollon -> Deze maakt geen verbinding met het internet en ik zou niet weten waar ik dat moet instellen.

Ares -> Dit prog kan ik installeren onder Wine, maar ik kan dan onmogelijk het bestand uit de shared (virtueel) folder halen.

Edonkey -> Hier lukt het mij niet om dit prog te installeren.

LimeWire -> Dit programma heb ik kunnen installeren maar ik zou niet weten hoe ik het moet opstarten. Als ik probeer om het opnieuw te installeren krijg ik een melding dat LimeWire reeds is geinstalleerd ?!?

Ik werk met Mandrake 10.1 powerpack sedert een 3 tal weken (dus nog geen linux ervaring)

Groetjes
Filip_C
Anika
welkom Filip_C,

aangezien limewire al geinstalleerd is zou ik daar mee beginnen...
hoe heb je hem geinstalleerd en van waar?
normaal heb je deze rpm genomen?
als je er dan eens op klikt wordt hij vanzelf geinstalleerd.

Tik eens in konsole limewire, normaalgezien moet hij dan starten, anders post je de melding hier.

ivm met die verbinding, zit je misschien achter een firewall of een router?
ReinoutS
Apollon maakt gebruik van giFT. Je moet dus eerst een giFT daemon starten voordat Apollon iets doet. Ik geloof dat je wel kunt instellen dat Apollon die automatisch voor je start.
Filip_C
@ AniKa
Wanneer ik LimeWire opnieuw installeer krijg ik de melding dat LimeWire reeds is geinstalleerd. Wanneer ik een in een console limewire ingeef krijg ik de volgende melding
[filip@dd576e99e filip]$ LimeWire
bash: LimeWire: command not found
[filip@dd576e99e filip]$

@ ReinoutS
Ik heb Apollon via de Cd's van Mandrake geinstalleerd en bij installatie kreeg ik de melding dat ik ook giFT moest installeren. Mandrake seleteerde zelfs de nodige bestanden denk ik.
Ik zal eens kijken of ik die giFT daemon appart moet installeren of zo

Filip
Anika
tik eens limewire in, kleine letters.
anders doe which limewire, dan zie je waar het uitv bestand staat
Filip_C
AniKa ik krijg de volgende melding
[filip@dd576e99e filip]$ limewire
bash: limewire: command not found
[filip@dd576e99e filip]$ LimeWireLinux
bash: LimeWireLinux: command not found
[filip@dd576e99e filip]$ which limewire
which: no limewire in (/usr/bin:/bin:/usr/bin:/usr/local/bin:/usr/X11R6/bin/:/usr/games:/usr/lib/jre-1.4.2_05/bin:/home/filip/bin)
[filip@dd576e99e filip]$

Nogthans zou limewire moeten geinstalleerd zijn want ik krijg opnieuw de melding "Alles is al ge´nstalleerd " wanneer ik LimeWireLinux.rpm installeer
Anika
dan is hij niet geinstalleerd...kijk eens in de dir waar je hem dacht geinstalleerd te hebben of er nog iets te vinden is,(locate limewire kan hierbij helpen) anders verwijder die restanten
en probeer daarna opnieuw de rpm te installeren.
Filip_C
AniKa,
Ik zou niet weten in welke folder LimeWire is geinstalleerd. Aangezien ik bij installatie rechts klik op rpm bestand en dan met de "software installeerder" limewire installeer. Ik krijg nergens te zien waar het prog word geinstalleerd.
Ook heb ik geprobeerd om dat rpm bestand via rpm beheer toe te voegen maar dan krijg ik de melding dat het geen geldig rpm bestand is ???? Ik heb jouw link ook al geprobeerd en krijg ook daar de zelfde melding.
Anika
doe dan eens: locate limewire (als het niet gaat, eerst updatedb doen)
normaal zou dit dan oa bestanden tonen in /home/filip/.limewire
die verborgen .limewire zou zeker wegmoeten
kayjay
Op wat voor netwerk zit limewire eigenlijk?

Ik zou toch adviseren om te gaan kijken naar Apollon/giFT (QT) of giftui/giFT (GTK)
Maar je moet wel een gift daemon starten. Kan met de hand of via de applicatie. start in console als gewone user maar eens: giftd -v

giFT maakt o.a. gebruik van het FastTrack en GnuTella netwerk.
Anika
QUOTE(Kayjay)
Op wat voor netwerk zit limewire eigenlijk?  

gnutella
Filip_C
P2P is gelukt
Ik gebruik nu Apollon
Bij Instellingen -> Advanced -> Plugins -> Heb ik OpenFt verandert door Fast Track
en nu lukt het wel
Bedankt iedereen om mij te helpen.
Wel raar dat het me niet lukt om een gedownloade RPM te instaleren.
Groetjes Filip_C
ohmy.gifk:
japsje
Ik heb nou toch zoiets vaags...

Als ik LimeWire wil installeren, via de knowlegde base.
oke, java installeren gaat goed.
alleen als ik limewire RPM dan wil installen krijg ik deze melding:
Failed dependencies:
libstdc++..so.5 is needed by limewire

waar o waar kan ik dit bestand vinden/installen?????
dansmug
libstdc++5-3.3.4-2mdk.i586.rpm > gevonden via rpm.pbone.net ;).gif
japsje
Danku zeer!

Misschien iets als extra toevoeging in de knowlegde base?? smile.gif
superstoned
tip: makkelijke p2p app: amule
beste (imho) p2p app (maar wat lastiger in gebruik) (K)mldonkey.
deze laatste kan op 7 netwerken tegelijk zitten (w.o. kazaa, emule en gnuttella 1 en 2).
bert_m
(superstoned @ Mar 15 2005, 08:19 PM) [snapback]31848[/snapback]

tip: makkelijke p2p app: amule
beste (imho) p2p app (maar wat lastiger in gebruik) (K)mldonkey.
deze laatste kan op 7 netwerken tegelijk zitten (w.o. kazaa, emule en gnuttella 1 en 2).

Aangezien ik nog geen p2p programma heb, dacht ik (K)mldonkey te installeren. Maar bij de programmabeschrijving staat:
This package helps integrate MLDonkey into KDE3. It provides the following features:

* A flexible, powerful and KDE Style Guide compliant graphical interface.

Betekent dit dan dat het onder Gnome niet gaat werken? Of enkel wat "minder" mooi zijn?

bert_m
Dit gaat blijkbaar wel. Nu tijdens het instellen vragen ze naar:

Uw kern opgeven
Nu geeft hieronder u het volledige pad naar uw MLDonkey-kern op, welke (of uw distributie) eerder hebt gedownload. Als het archief dat u hebt gedownload slechts ÚÚn bestand bevat, dan is dit uw kern, in het andere geval zoekt u naar het bestand genaamd "mlnet".

Ik heb totaal geen idee wat ze hiermee bedoelen.
ogli
Goede vertaling sad.gif.
Hoe heb je het pakket ge´nstalleerd?
bert_m
via software beheer
ogli
Je moet via softwarebeheer eerst mldonkey installeren (Kmldonkey is alleen de grafische schil).
Dan geef je als pad op (de 'kern' waar ie naar vraagt): /usr/bin/mlnet.
Daarna ga je verder met de setup.
Ik kreeg een waarschuwing dat de toegang was geweigerd. Heb toen mlnet in de console gestart en daarna deed ie het wel.
anoniem
misschien is het ook handig op die nieuwste versie van mdv te instaleren (2006)
kan je je software instaleren via urpmi gaat meestal beter
Kareltje
Als je nieuw bent in Linux en het nog niet zoveel uitmaakt, met welk programma je wil werken, kun je het beste onder softwarebeheer laten zoeken (in bestandsnamen) naar "torrent"
Je krijgt dan een stuk of vier keuzes. Klik ze aan en kijk rechts in de omschrijving wat het doet. Ik geloof, dat je maar 2 of 3 prog's moet installeren en de rest wijst de weg vanzelf. smile.gif Ze komen ook in je menu te staan, onder Internet - Bestandsoverdracht.
Ik heb bittorrent Versie: 4.1.4-5mdk en bittorrent-gui Versie: 4.1.4-5mdk staan. Loopt voortreffelijk.
Suc6.!
rockingbilly
Ik doe het altijd als volgt:

Download limewire vanaf http://www.limewire.com, kies voor: other (linux) --> krijg je een zip, geen rpm

Pak het bestand uit, ik zet dat in mijn home-folder.
Ga dan in de konsole naar de map LimeWire, en geef daar het commando:
java -Dorg.apache.commons.logging.Log=org.apache.commons.logging.impl.NoOpLog -Djava.library.path=. -jar LimeWire.jar

En draaien! Omdat het in je home-folder staat, kan de auto-update van LimeWire lekker zijn werk doen.

NB Dat java-commando heb ik uit de bijgeleverde sh-file gehaald, daar maak je een scriptje voor, dan hoef je alleen maar het scriptje aan te roepen.
bert_m
(ogli @ Aug 31 2006, 03:45 PM) [snapback]69923[/snapback]

Je moet via softwarebeheer eerst mldonkey installeren (Kmldonkey is alleen de grafische schil).
Dan geef je als pad op (de 'kern' waar ie naar vraagt): /usr/bin/mlnet.
Daarna ga je verder met de setup.
Ik kreeg een waarschuwing dat de toegang was geweigerd. Heb toen mlnet in de console gestart en daarna deed ie het wel.

jup, werkt nu. Bij die servers dat je daar ziet, bestaan er veel zo'n of zijn dat de enige 4. Bestaat er ergens zo'n lijst? Of zijn die 4 meer dan voldoende.
Gul Dukat
(bert_m @ Sep 1 2006, 02:45 PM) [snapback]69996[/snapback]

jup, werkt nu. Bij die servers dat je daar ziet, bestaan er veel zo'n of zijn dat de enige 4. Bestaat er ergens zo'n lijst? Of zijn die 4 meer dan voldoende.

Wellicht dat je daar op de site van de makers van MLDonkey wat meer info over kunt vinden: http://mldonkey.sourceforge.net/Main_Page
rockingbilly
(Kareltje @ Aug 31 2006, 07:05 PM) [snapback]69945[/snapback]

Ik heb bittorrent Versie: 4.1.4-5mdk en bittorrent-gui Versie: 4.1.4-5mdk staan. Loopt voortreffelijk.

Ik gebruik voor bestandsoverdracht via p2p eigenlijk alleen torrent-clients. Ik heb goede ervaringen met azureus en ktorrent. Azureus kent wat meer mogelijkheden, ktorrent is wat simpeler en gebruikersvriendelijker. Allebei simpel te installeren via urpmi
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.