Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: 3D KDE op Big Linux
MandrivaClub.NL > Forum > Overige Linux distributies
Anika
Big Linux 2.0 (kernel 2.6.8.1 kanotix)

Hebben jullie de '3D kde'/gnome al ontdekt?
Op de fantastische live cd Big Linux 2.0 zie je dingen mogelijk die je fantasie te boven gingen...

Je kan je vensters roteren, je kan een punt vastnemen en zo omvouwen zoals je in het echt zou doen, dit allemaal met prachtige 3d effecten!
Een heel mooi tranparantie effect ook.
In het begin is het even schrikken, als je ergens over beweegt met je muis dat er onverwachts venstertjes met info opengaan op een speciale 3D manier.. heel moeilijk uit te leggen, probeer hem gewoon. (zorg wel voor een krachtige processor en graf. kaart)

een goede, komplete programmakeuze, helemaal af naar mijn mening
Zelden gezien, een uitzonderlijk goede live is dit!

Meer info hier
en je kan hem hier downloaden.

(Hij boot standaard niet in 3D, kies in de boot menu de 3d optie)
enne oh ja, hij is in het portugees, maar dat kan de pret niet drukken :-)

Marco aka watjijwil, this one's 4U laugh.gif
superstoned
owja bij mij werkt et niet echt... biggrin.gif
watjijwil
de download is mij te traag. ene mijn portugees is niet meer wat het was.
superstoned
ja, dat portugees... dat maakte het mij ook niet makkelijk. maar je kunt wel (de laatste beta van) opera 8 proberen... biggrin.gif
Gul Dukat
Anika, je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, dus ben het maar gaan downloaden. Maar dat duurt volgens mij een eeuwigheid 15 a 16 kb per seconde. Is dat bij jullie ook zo?
superstoned
mja, je kunt zoeken naar een mirror, of bittorrent ofzow... ik weet niet meer hoe ik em gedownload heb biggrin.gif is al een tijdje terug.
Gul Dukat
Superstoned,

heb de cd al binnen. Ben maar naar bed gegaan. :oops: Zal Big Linux van het weekend eens uitproberen. Moet zo gaan werken.
jeroen
Wat een "minder prettige" [sociaal pedagogisch verantwoord tongue.gif] distributie... Het werkt echt voor geen ene meter... In de prullenbak met die cd!
superstoned
mogen we wat meer (eventueel constructief) commentaar krijgen? kijk, hij werkte bij mij totaal niet, maar hoe ver kwam jij? en was het wat, wat was er mis mee?
jeroen
QUOTE(superstoned)
mogen we wat meer (eventueel constructief) commentaar krijgen? kijk, hij werkte bij mij totaal niet, maar hoe ver kwam jij? en was het wat, wat was er mis mee?

Toen XServer eenmaal gestart was, en KDE ging opstarten, kreeg ik een heel vreemd beeld, net alsof mijn monitor kapot was, met heel veel roze en geel door elkaar. Heb al verschillende cheatcodes gebruikt, maar dat ocht niet baten.
superstoned
QUOTE(jeroen)
QUOTE(superstoned)

Toen XServer eenmaal gestart was, en KDE ging opstarten, kreeg ik een heel vreemd beeld, net alsof mijn monitor kapot was, met heel veel roze en geel door elkaar. Heb al verschillende cheatcodes gebruikt, maar dat ocht niet baten.
hmmm. probleempje met je xserver configuratie. probeer eens als root te kijken in xorg.conf, en copieeer evt de xorg.conf van je harddisk... (ik weet niet zo snel hoe ervaren je bent dus als dit min of meer abracadabra is meld het dan gewoon, dan helpen we/help ik je... is natuurlijk helemaal geen probleem! je bent hier al een tijdje, dus ik neem ff aan dat je het wel weet)
jeroen
hmmm. probleempje met je xserver configuratie. probeer eens als root te kijken in xorg.conf, en copieeer evt de xorg.conf van je harddisk... (ik weet niet zo snel hoe ervaren je bent dus als dit min of meer abracadabra is meld het dan gewoon, dan helpen we/help ik je... is natuurlijk helemaal geen probleem! je bent hier al een tijdje, dus ik neem ff aan dat je het wel weet)

Zal hem eerst opnieuw downloaden, had hem al een tijdje geleden weggegooit... :oops:

Edit: Quote probleem
Gul Dukat
Tsja, had deze distro allang weer vergeten. Lag gelukkig nog in de kast, dus toch maar eens geprobeert. Is we versie 2.0, ik weet zo niet of er ondertussen een neiuwere versie is.
Maar de CD start bij mij goed op en ik kom ook in de desktop KDE of GNOME, met of zonder 3D, geen probleem. Het enige probleem dat ik ondervind, is dat de muis niet werkt. Dus ik heb behoorlijk wat beperkingen zoals je al begrijpt. Want mijn Portugees is niet echt mijn moedertaal en ik weet dus ff niet hoe ik hier de muis moet configureren. ohmy.gif

Maar wat ik er van kan zien, ziet er goed uit. ;).gif

Oke, op een ander systeempje installeert ie de muis wel.
Okidoki ohmy.gifk:
superstoned
hmmm, mja, wat ik me afvraag - hoe werkt dat 3D verhaal nu? is het handig?
Gul Dukat
Tsja, handig? Wel grappig en leuk. Maar dat ik het handig vind, kan ik niet echt zeggen. Misschien als de LiveCD in het Engels of Nederlands zou zijn, dat het dan beter tot zijn recht komt. Maar ik vind het eerder een leuke gadget, dan echt handig.
Anika
de cd doet het wel goed hier en het is eens leuk om te zien en te proberen allemaal, maar echt funcioneel vind ik dat 3Dgedoe niet eigenlijk.
ikzelf zou er niet alle dagen willen mee werken iig

misschien wat offtopic maar ik vind de richting die het uitgaat niet zo om op te roepen...
al die flashy dingens zijn voor nix nodig, ze zijn vb al een tijdje bezig met ikonen voor op je desktop die bewegen en pulseren enzo, die je aandacht trekken als er wat gebeurt, ik vind dat maar niets en zou gek komen van al die flikkerende bewegende dingetjes biggrin.gif

voor mijn part mag het bestaan maar als toevoegsel dat je al dan niet installeerd, als ze dat ooit allemaal in een standaard kde installatie gaan steken zijn ze mij iig kwijt
kde is al meer dan bloated genoeg imo, ik kijk dan ook vaak met grote ogen naar wat er soms op kdeartists allemaal verschijnt van weirde ideeën :laugh.gif:

jos zal het waarschijnlijk niet met me eens zijn biggrin.gif
superstoned
nou ja ik ben het in zoverre met je eens dat het NIET te flashy moet worden. maar zoals je op kde-artist ook wel zult zien, voor nieuwe functionaliteit zijn nieuwe animaties nodig biggrin.gif
bijvoorbeeld voor de extenders, ik vind dat een leuke techniek. maar ook voor veel andere dingen - animaties kunnen er alleen zijn om af te leiden, da's niet goed. maar ze kunnen je ook attenderen op belangrijke dingen, of dingen duidelijker maken (zoals een minize animatie). en daarvan moeten er meer komen in KDE. de look&feel moet nuttig zijn, helpen dingen duidelijker te maken, etc etc. daarvoor is hardware versnelling nodig, maar ook voor de huidige dingen is dat handig - met een composite manager hoeven de vensters niet meer zo vaak een redraw uit te voeren.

kortom - het idee van plasma en de rest van KDE 4 zal zijn: functioneel en good looking biggrin.gif
http://plasma.kde.org/
superstoned
nog beter: wat denk je hiervan! ze beschrijven het bij het appealproject nog beter dan ik het kan biggrin.gif

http://appeal.kde.org
Anika
ik ken die projecten,
en alles evolueert natuurlijk, ze kunnen moeilijk blijven stilstaan..en nog goed ook, anders zou onze desktop er nu nog maar triestig uitzien.

ze moeten natuurlijk vooruit, ik check gnome ook regelmatig en die staan uiteraard ook niet stil. ik juich dan ook zoals iedereen de vooruitgang toe, (ook al zitten er veel zaken tussen waarvan ik denk: oh nee, dat menen ze niet) :laugh.gif:
superstoned
nee, over de gnoompjes gesproken, GTK 2.8 kan via cairo renderen - ben benieuwd hoeveel dat ook gaat gebeuren, dat zal 2.14 wel gaan worden. maar het begin is er...
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.