Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Printer op een Win2k PC benaderen via samba
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
Jethro
Hallo allemaal,

Ik heb Mandrake 10.0 op m'n laptop staan. Nu wil ik m'n printer (HP Laserjet 4L) die is aangesloten op m'n desktop (OS: Win2k) gebruiken via het netwerk. Ik heb samba op m'n laptop geinstalleerd en ik kan gewoon de shares op m'n desktop benaderen. Dat gaat dus helemaal goed. Ik zie ook de gedeelte printer in Samba staan en ik kan hem ook mounten. Mijn vraag is: hoe moet ik hem nu gebruiken om te printen? Ik bedoel, hij verschijnt niet in de "select printer" options list van de GPR (Generic Printer). Waarschijnlijk zie ik iets stoms over het hoofd. Ik gebruik Linux nu ongeveer een week, dus ik moet nog veel leren smile.gif

Groetjes,
Jethro
Tux Brothers
Printer "mounten" werkt niet echt in samba, je kunt beter via het Mandrake Control Center de netwerk printer toevoegen.
Daarna verschijnt ie in de select list.

Succes
Rinse
je kunt de printer ook rechtstreeks benaderen via IPP, dus zonder samba smile.gif
Jethro
Het is me met wat kunst en vliegwerk gelukt mbv Mandrake Control Center. Harstikke bedankt voor de support. Nu kan ik weer een puntje van m'n linux-2do-lijst lijst scrappen smile.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.