Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: mail importeren in thunderbird
MandrivaClub.NL > Forum > Desktop software
Anika
ligt het aan mij of is communicator nu het enige programma waarvanuit je je email kan importeren in thunderbird?
kheb me op het werk mandriva geïnstalleerd, dus ik heb al die mails van outlook die ik nu graag in thunderbird zag staan...

(importeren in kmail is geen probleem, maar ik wil thunderbird.
en van kmail naar thunderbird gaat ook niet...)
Alain
QUOTE(Anika)
(van kmail naar thunderbird gaat ook niet...)

Volgens hun FAQ wel. smile.gif

http://www.mozilla.org/support/thunderbird/faq#kmail
Anika
hé leuk :-)
waarom zetten in hun prog dan enkel communicator :? daar zal dus nog een mailtje naartoegaan..
iig geval probeer ik deze dinsdag direkt uit!
Anika
oh my god, dit is hel w00t.gif
wetende dat ik 65 mapjes heb met 465 berichten in:

Copy all posts in your kmail inbox folder to the new inboxmbox folder,

ik kan die mapjes er niet inzetten, enkel de losse posts, dan is nix nog gesorteerd :-(, afgezien van het feit dat het uren werk zou zijn...

moet ik mijn mails nu echt vergeten? het kan toch niet dat daar geen oplossing voor is :-(
Anika
er schijnt dus echt geen manier te zijn, heel jammer is dat.
probeerde uren vanalles, maar de enige methode is dus 1 voor 1 al je mailtjes in die ene map slepen, map naar in mailfolder zetten en dan 1 voor 1 ze weer uitsorteren in mapjes.

ze hebben daar dus gewoon nog niet over nagedacht.

kde is toch geinstalleerd en dus kmail ook, ik hou mijn oude mails in kmail voor als ik wat moet opzoeken en begin gewoon opnieuw met thunderbird als client nu.
niets kan mijn plezier bederven:
*Anika is gewoon *dolgelukkig* met haar Mandrakelinux op het werk laugh.gif
ruchri
Helpt dit je verder?

1. http://nic-nac-project.de/~kaosmos/mboximport-en.html
(lees daarbij ook wat er verderop in die pagina over IMPORT wordt gezegd)

2. Een omslachtige methode: download trialversie van Pocomail of Barca en POImport (= Outlook import-utility); alledrie hier te vinden: http://www.pocosystems.com/home/index.php?...id=21&Itemid=38

Poco/Barca importeren uit MS Outlook en Outlook Express, Eudora, Thunderbird en Netscape. Exporteren naar Eudora (.mbx), Netscape (zonder file-extensie) en RFC822 (.txt)

Ruud
Anika
dank je ruchri!

http://nic-nac-project.de/~kaosmos/mboximport-en.html
(lees daarbij ook wat er verderop in die pagina over IMPORT wordt gezegd)

jammer genoeg probeerde ik dat allemaal. er zijn tig manieren ontdekte ik maar allemaal om te omslachtiger...
maar het zit het net in die mbox, zie je. daar krijg je je mails enkel 1 voor 1 in.
en mbox is het enige dat thunderbird importeerd dus je hebt hem altijd nodig :-(
download trialversie van Pocomail of Barca

ik wil thunderbird.
probeerde denk ik bijna alle mailprogs maar die bevalt mij nu het best biggrin.gif
POImport (= Outlook import-utility)

dat is ook alleen geschikt om naar die barca of pocomail te importeren, iig geval niet naar thunderbird

er kan geen hulp baten voor mijn geval
ze hebben dus enkel een oplossing als je maar een paar mailtjes moet overzetten, als je er honderden hebt zoals ik op t werk ben je gezien.
dus echt onmogelijk is het niet maar geen mens ter wereld dat daar zoveel uren sorteerwerk voor over heeft...
de mogelijkheden zijn nutteloos door het gebruik van mbox in mozilla-thunderbird, daar zit de knoop.
prachtig prog,thunderbird, maar er is toch nog werk aan dus
ruchri
Ter verduidelijking: ik bedoelde met Poco/Barca importeren vanuit MS Outlook en vanuit Poco/Barca exporteren naar Thunderbird. Poco importeert mappen compleet met inhoud (de mails). Vanuit Poco kun je die mappen compleet exporteren naar een ander mailprogramma.

Of begrijp ik je probleem niet? (edit: je wilt toch de mappen met inhoud uit MS Outlook in Thunderbird hebben?)

Ruud
Anika
pocomail en barca :
System Requirements * Windows 98, ME, NT 4, 2000 or XP :x

ik heb geen windows, enkel een xp-outlookdir met mijn mails erin op mijn mandy

en mijn mails al in tig mailprogs op mandy, maar niet in thunderbird
het is gewoon niet anders mogelijk dan met een mboxmap, het komt altijd op hetzelfde neer
toch bedankt voor de moeite ohmy.gifk:
kris
Anika,

weet niet of het volgende helpt.

Ik heb al mijn mails in kmail in *mbox* formaat. Alle mappen kun je instellen als mbox. Ik doe dat na een nieuwe installatie en importeer daarna mijn oude mbox mappen.
kmail komt met standaaad ander formaat.
Maar als ik me niet vergis, kun je met een rechtsklik op een map een ander formaat kiezen.
En als je in kmail een mbox formaat map heeft --> maakt dat thunderbird gelukkig?

Vanavond ga ik kijken op mijn Lin box hoe de stappen precies zijn.
willie
QUOTE(Anika)
*Anika is gewoon *dolgelukkig* met haar Mandrakelinux op het werk  LOL

Wat ben jij een geluksvoge zeg ohmy.gifk: :laugh.gif:
Het is mij nog niet gelukt :cry:

Willie
watjijwil
willie misschien een kort rokje en een diepe coleté. :laugh.gif: :laugh.gif: :laugh.gif: :laugh.gif:
Anika
QUOTE(kris)
Alle mappen kun je instellen als mbox

het zijn bij mij hier al bestaande mappen en daarvan kan ik het postbusformaat niet meer veranderen hoe moet dat dan kris? :-)
QUOTE(kris)
kun je met een rechtsklik op een map een ander formaat kiezen.

onder eigenschappen? het postbusformaat blijft nu net lichtgrijs staan, en al de rest niet en kan je aanpassen...
(ik kan er wel nieuwe mappen aanmaken met het mboxformaat maar dat leidt nergens toe)

QUOTE(kris)
En als je in kmail een mbox formaat map heeft --> maakt dat thunderbird gelukkig?

jaaa, zeker zou hem dat gelukkig maken en mij nog meer, maar dan moet ik wel eerst die honderden mails *tegelijk* (of toch niet elk apart iig) in zo een mbox map krijgen...
als ik mijn 64 mapjes kan veranderen naar een mbox heb ik 'maar' 64 keer werk, en dat zou wel nog te doen zijn.

QUOTE(kris)
Vanavond ga ik kijken op mijn Lin box hoe de stappen precies zijn.

:-), ik ben razend benieuwd
Anika
QUOTE(willie)
QUOTE(Anika)
*Anika is gewoon *dolgelukkig* met haar Mandrakelinux op het werk  LOL

Wat ben jij een geluksvoge zeg ohmy.gifk: :laugh.gif:
Het is mij nog niet gelukt :cry:
Willie

ja, laugh.gif, leuk hé, dat maakt het werk veel en veel aangenamer :-)
dat is 1 van de voordelen als je alleen werkt, langs de andere kant komt alles dan ook op jouw nek terecht en kan je nergens geen verantwoordelijkheid afschuiven biggrin.gif
dus ik verdien mijn Mandy hier, het al zeg ik het zelf, laugh.gif, nè :-)
ruchri
QUOTE(Anika)
pocomail en barca :  
System Requirements    * Windows 98, ME, NT 4, 2000 or XP  :x

ik heb geen windows, enkel een xp-outlookdir met mijn mails erin op mijn mandy

en mijn mails al in tig mailprogs op mandy, maar niet in thunderbird
het is gewoon niet anders mogelijk dan met een mboxmap, het komt altijd op hetzelfde neer
toch bedankt voor de moeite  :ok:

O, ik had in mijn hoofd zitten dat je een dual-installatie hebt met Windows; dat heb ik er nu maar uit gehaald. En verder moet ik dan passen, maar graag gedaan.
kris
Anika,

(achteraf kan inderdaad niet, maar ...:-)

kmail -> settings-> Configure kmail -> Misc -> By default message folder: hier mbox format selecteren

Nu mails importeren, worden in mbox formaat neergezet, krijgen automatisch een naam zoals: mbox-blah, kun je hernoemen, het mbox-bestand in je home dir is dan: .Mail/naamvanmap

Dit bestand zou ik proberen te importeren in Thunderbird.

Of dat lukt?

edit: nu zie ik: 64 mappen???? Geez. Haha. Ben je zeker dat je je oude mails nodig hebt? Een mbox bestand is trouwens een puur tekstbestand, kun je zo door browsen. Als archief.
willie
QUOTE(watjijwil)
willie misschien een kort rokje en een diepe coleté.  :laugh.gif:  :laugh.gif:  :laugh.gif:  :laugh.gif:

Heb ik al geprobeerd maar toen kwamen er van die mannnen met een witte jas waarvan de mouwen op e rug zitten

wilie
Anika
QUOTE(kris)

kmail -> settings-> Configure kmail -> Misc -> By default message folder: hier mbox format selecteren
Nu mails importeren, worden in mbox formaat neergezet, krijgen automatisch een naam zoals: mbox-blah, kun je hernoemen, het mbox-bestand in je home dir is dan: .Mail/naamvanmap
Dit bestand zou ik proberen te importeren in Thunderbird.

Of dat lukt?

dat weten we morgen al ;-)

QUOTE(kris)
ben je zeker dat je je oude mails nodig hebt?

ja w00t.gif ze zijn mijn alles

ik krijg *alle* correspondentie voor twee grote winkels, een groothandel en een fabriek laugh.gif
ik ga niet in detail treden, want je zou het niet geloven, maar ik krijg dus dagelijks heeeel veel mails uit veel hoeken van de wereld met bijlagen, belangrijke bijdragen.

het zijn niet altijd de tekst die belangrijk is maar vooral de bijlagen.
en ik zet die niet in een dir ergens zoals een ander zou doen, maar ik bewaar veel mails met bijlagen in mijn mailprog.
als ik die allemaal nog eens apart ergens op mijn schijf moet zetten en in dirs sorteren das veel te veel werk
(door de jaren heb ik dat als het beste systeem bevonden voor verscheidene van mijn gevallen- met mijn 65 verschillende mapjes, ha!, heb ik een goeie oplossing gevonden om bepaalde mailmet bijlagen te sorteren, is makkelijk te backuppen ook)

compu zit al vergeven van de dirs voor al die verschillende bedrijven hun *alles* uit elkaar te houden, om gek te worden, normaal hebben ze daar dus ganse kantoren bedienden voor ;-)

en dit alles is dan een 'bijkomstig dingetje' bij mijn feitelijk werk
laugh.gif, beklaag me! :-)
Anika

dat stond al zo, waarschijnlijk heb ik dat al verzet enkele dagen geleden
nu mails importeren,worden in mbox formaat neergezet, krijgen automatisch een naam zoals: mbox-blah, kun je hernoemen, het mbox-bestand in je home dir is dan: .Mail/naamvanmap

dat lukt hier niet, als ik dan mijn mails in kmail importeer staan die nog altijd als OE-naam map, ze kregen een ander ikoontje maar das dan ook alles
of dat nu op platte tekst staat of niet, maakt jammer genoeg niet uit op dat gebied.
heb 2 keer al mijn mails verwijderd uit kmail, (mapje voor mapje pff)

en dan nog: het enige dat thunderbird importeerd zijn mbox formaten en het is onmogelijk gewoon vanuit eender welk prog er een mail in te krijgen. ik snap het niet.
de meeste uren zijn gepasseerd door ze steeds in de .mail van thunderbird te zetten met de hand, overal en in alle formaten, nooit toont hij de mail, eender wat ik doe.

bij importeren staat trouwens heel duidelijk: communicator 4 en al de rest kunt ge dus vergeten. ge kunt gewoon van nergens anders uit importeren dus moet je ze met de hand wel in .mail zetten

kzal eens naar communicator op zoek gaan, misschien krijg ik die OE's dààrin, dat zou misschien kunnen lukken.
het is het enige dat ik nog niet probeerde, heb er nu al uren en uren aan gespendeerd...

*Anika is het voorlopig efkes grondig beu.

mijn prullenbak zit vol met honderden en honderden mailmapjes en mails in alle mogelijke formaten van te proberen dit te doen lukken biggrin.gif
Anika
damn zeg, google ik communicator en dat is netscape voor windhoos, ik wist dat niet.

dus dat was het dan: --> * Anika geeft het op.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.