roelpot
Jul 18 2005, 01:26 PM
Thuis wil ik graag een ftp server draaien en heb hiervoor Proftp met gproftpd gekozen. Het aanmaken van gebruikers en wachtwoorden gaat goed en ook kan ik inloggen met een client. Het probleem is dat de bestanden die in de home directory staan, in mijn geval de complete website, krijg ik niet te zien.
Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen
korrel
Jul 18 2005, 01:44 PM
Is de gebruiker waarmee je inlogt ook eigenaar van de home map waarvan je de inhoud wil zien?
roelpot
Jul 18 2005, 02:15 PM
Ja, ik ben de eigenaar. Om dat te testen heb ik een nieuwe gebruiker aangemaakt op de server genaamd pinguin. Dezelfde gebruiker heb ik in gproftp aangemaakt en de home-map van pinguin (/home/pinguin) als root-map meegegeven in gproftp. Vervolgens krijg ik hetzelfde probleem. Hieronder staat de uitvoer die ik krijg als ik inlog met gftp:
220 FTP SERVER ROEL
USER pinguin
331 Password required for pinguin.
PASS xxxx
230 Anonymous access granted, restrictions apply.
SYST
215 UNIX Type: L8
TYPE I
200 Type set to I
CWD /
250 CWD command successful
Laden van mappenlijst / van server (LC_TIME=nl_NL)
PASV
227 Entering Passive Mode (192,168,123,182,232,229).
Mythbusters
Jul 18 2005, 02:44 PM
je moet dit proberen
PAS OP JE GEEFT VOLLEDIGE RECHTEN AAN IEDEREEN ( niet voor anonyme ftp bezoekers )
chmod -R 777 /home/jemapnaam
roelpot
Jul 18 2005, 03:00 PM
Heb ik geprobeerd, nog steeds hetzelfde.
Wat mij daarnaast opvalt is dat de client ontzettend lang bezig is met het ontvangen van de bestanden als ik ingelogd ben terwijl er uiteindelijk niets komt te staan.
Helpt het als ik mijn proftpd.conf hier post?
Zijn er verder nog bestanden die proconfd aanspreekt waar eventueel een fout ik kan zitten. hosts.allow of hosts.deny bijvoorbeeld
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.