Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Hoe Linux PC lid maken van Windows Server 2003 domein
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
mna
Hoe kan ik mijn Linux PC (2005 LE) lid maken van Windows Server 2003 domein ? (Wellicht zit hier het probleem)
Hij zit nu standaard in de MDKGROUP.

Met SMB kan ik de Windows server wel zien en met preview door de mappen bladeren maar ik krijg het niet voor elkaar bepaalde mappen op de Windows server te mounten en toegang te krijgen tot mijn bestanden.

De gebruikersnaam en wachtwoord zijn hetzelfde al ik gebruik met mijn Windows XP station, ik krijg echter geen toegang tot files.
degroot
bekijk mijn topic eens
http://mandrivaclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4396

ik kon ook mijn mappen niet mounten maar dat lag aan een windows register key
in mijntopic staat daar een oplossing voor

hoe je er een complete client van maakt weet ik niet.
mna
QUOTE(degroot)
bekijk mijn topic eens
http://mandrivaclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4396

ik kon ook mijn mappen niet mounten maar dat lag aan een windows register key
in mijntopic staat daar een oplossing voor

hoe je er een complete client van maakt weet ik niet.

Dit is de tekst van het document welke je bedoeld ?
Of moet er nog meer gebeuren ?

Enabling SMB Signing
To require SMB signing, use the Registry Editor to create or assign the following Registry key values: NOTE: SMB signing is only available on Windows 98, Windows NT, and Windows 2000.
SMB signing will cause a 10-15% performance hit.

HKLMSystemCurrentControlSetServicesLanManServerParameters

Value Name: EnableSecuritySignature
Data Type: REG_DWORD
Data: 0 (disable), 1 (enable)

NOTE: The default is 0 (disable)

Name: RequireSecuritySignature
Type: REG_DWORD
Value: 0 (disable), 1 (enable)

NOTE: The default is 0 (disable)
degroot
Klopt dat is wat er alleen maar hoeft te gebueren, mits je dezelfde foutmelding als mij natuurlijk had.

zet altijd alles op 0 daarbij dan zal je zien dat het werkt.
alleen na een reboot van mijn server zal ik steeds die keys moeten instellen :?
echt vaag misschien dat iemand weet hoe ik dat kan opslaan?
Tux Brothers
Hoe ik dit probleem omzeil is door gewoon in mijn adresbalk van Konqueror: smb://servernaam in te typen, zo kun je on the fly bij je bestanden komen zonder dingen te hoeven mounten of een domain te joinen ;).gif
Gul Dukat
Heb het zelfde gedaan als Gerard hierboven vermeldde. Als je dan ook bij het Instellen van Lokaal Netwerk, je Standaard Gebruikersnaam, Standaard Wachtwoord en je Werkgroep opgeeft, dan hoef je ook niet iedere keer bij het inloggen je Wachtwoord en Gebruikersnaam in te geven.
mna
QUOTE(Tux Brothers)
Hoe ik dit probleem omzeil is door gewoon in mijn adresbalk van Konqueror: smb://servernaam in te typen, zo kun je on the fly bij je bestanden komen zonder dingen te hoeven mounten of een domain te joinen ;).gif

Werkt perfect, meer heb ik niet nodig bedankt
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.