Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: snmpd + mrtg installeren
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
InfInIte
Hallo mensen,

Ik probeer snmpd en mrtg te installeren op mijn servertje (MDK 9.2),
maar ik kan snmpd niet aan de gang krijgen.
Ik heb uiteraard de handleiding enzo op de snmp site doorgelezen, maar ik kom er niet uit. :evil:
Ik hebt het wel een keer eerder op een andere machine werkend gekregen, maar ik weet helemaal niet meer hoe ik dat toen gedaan had :evil:

Dus, Weet iemand hier een goede en makkelijke/duidelijke handleiding over het installeren en configureren van snmpd?

Alvast bedankt smile.gif

(btw. weet niet zeker of dit de goede plek op dit forum is voor deze vraag, zo niet, verplaats hem dan maar naar de goede plek smile.gif )
Peet
Ik heb net eens gezocht maar mrtg is gewoon via urpmi te installeren

Samenvatting: Multi Router Traffic Grapher

Beschrijving:The Multi Router Traffic Grapher (MRTG) is a tool to monitor the traffic load on network-links. MRTG generates HTML pages containing PNG images which provide a LIVE visual representation of this traffic.

snmpd :hier vondt ik niks .maar mischien onder een ander naam wel.
HJH
@ Peet,

misschien zonder de "d" op het einde?

Hendrik-Jan
Alain
Welkom InfInIte. ;-)

Je kunt het pakket ucd-snmp volgens de site gewoon via urpmi installeren. De manual over snmpd.conf kun je hier vinden. ;-) Als je ergens een probleem mee hebt dan zou ik het probleem wel even noemen, dan kunnen mensen je helpen. ;-)

Verder verplaats ik het topic even naar Servers & netwerken. ;-)
InfInIte
ok, ik heb had het net-snmp pakket geinstalleerd.
Ik wil ucd-snmp wel proberen te installeren, als ik die moet hebben (is me niet helemaal duidelijk).
Maar moet ik dan eerst net-snmp verwijderen? en zo ja, hoe doe ik dat?

(ps. ik ben nog niet zo heel erg bekend met unix, dus aub. niet met allemaal moeilijke termen enzo smijten :wink: zodat ik het ook begrijp :wink: )
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.